Remote-how pozyskał 1,5 mln złotych w rundzie seed prowadzonej przez Kogito Ventures. Twórcy pierwszego na świecie programu certyfikacji pracy zdalnej dla firm i osób indywidualnych, chcą przeznaczyć te środki na ekspansję do Stanów Zjednoczonych.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Remote-how to polski start-up założony na początku 2018 roku. Firma ma ambicje aby zbudować szerokie portfolio produktów i usług wspierających rozwój pracy zdalnej. W styczniu 2019 roku, na rynku pojawi się pierwszy z nich  – program edukacji i certyfikacji pracy zdalnej dla osób indywidualnych „The Remote-how Academy”. Do współpracy udało im się już namówić takie firmy jak Buffer, Doist, GitHub czy Time Doctor.

– Praca zdalna to przyszłość. Pracodawcy, którzy to zignorują mogą wiele stracić. To nie tylko szansa na zwiększenie zadowolenia i produktywności pracowników, ale również możliwość zatrudniania specjalistów z całego świata. Jeżeli dana firma nie może znaleźć pracownika w Polsce, dlaczego nie miałaby go poszukać w Azji? – tłumaczy Iwo Szapar, co-founder i CEO Remote-how.

Do stworzenia Akademii przekonali się podczas organizacji największej konferencji o pracy zdalnej „Remote Future Summit” w czerwcu tego roku, na której udało im się zebrać ponad 5000 uczestników ze 105 krajów. To właśnie od nich dowiedzieli się, że brakuje na rynku miejsca, w którym można by się dowiedzieć o tym jak pracować zdalnie, z jakich narzędzi korzystać i jak układać procesy odpowiednie dla rozproszonych zespołów. Produkt, pomogły również ukształtować wyjazdy połączone z nauką pracy zdalnej, które zorganizowali dla PwC, Netguru i Ceneo.

– Firmom dbającym o dobrą atmosferę pracy, ale też dającym zatrudnionym niezależność w wykonywaniu obowiązków oraz możliwość zachowania work-life balance, łatwiej jest pozyskać, a później zatrzymać wykwalifikowanych specjalistów. Jest to szczególnie istotne przy niedoborze kompetencji na rynku – sytuacji, która stanowi coraz większe wyzwanie dla pracodawców poszukujących odpowiednich kandydatów do pracy – dodaje Dorota Nakonieczna, HR Business Partner w Hays Poland.

W ciągu ostatnich kilku lat praca zdalna faktycznie stała się coraz bardziej popularna w Polsce i zagranicą. Aż 52% Polaków twierdzi, że chętnie pracowałoby zdalnie przez cały etat, a w samych Stanach Zjednoczonych w ciągu najbliższych dwóch lat 50% zatrudnionych będzie tak pracować. Jak podkreśla Wojtek Niesyto, Współzałożyciel i Partner funduszu Kogito Ventures, to właśnie bardzo dobre wyczucie czasu i rynku, przekonało go do inwestycji w  Remote-how:

– Już teraz widzimy duże zainteresowanie produktem i zapotrzebowaniem na usługi związane z pracą zdalną. Strategia Remote-how, oparta od samego początku o ekspansję na rynkach zagranicznych, mocny zespół oraz szeroki network partnerów i ekspertów sprawiły, że mocno wierzymy w sukces tego i następnych produktów – mówi Niesyto.

W rundzie uczestniczyli aniołowie biznesu z Polski, Niemiec oraz Stanów Zjednoczonych. Remote-how zyskało poparcie biznesmenów oraz menadżerów największych technologicznych spółek takich jak SAP czy Google. Zebrane fundusze przeznaczą przede wszystkim na ekspansję do Stanów. Jest to obecnie rynek, na którym znajduje się najwięcej firm pracujących całkowicie zdalnie, lub posiadających większość pracowników pracujących w ten sposób. W ciągu kolejnych miesięcy, firma chce zatrudnić 10 dodatkowych pracowników i skupić się na rozwoju dodatkowych produktów, które będą uzupełnieniem obecnej Akademii.

Komentarze (0)