Spotify przejęło dwie firmy z segmentu audio: Gimlet, czyli renomowanego producenta podcastów, a także Anchor, wiodącą firmę na rynku umożliwiającą tworzenie, publikowanie oraz monetyzację treści audio. Przejęcie związane jest z ogłoszoną przez Daniela Eka nową strategią firmy.

zdjęcie: depositphotos.com

 

Platforma Spotify 6 lutego br. ogłosiła, że podpisała ostateczne umowy na przejęcie Gimlet Media Inc., renomowanego niezależnego producenta podcastów treści, i Anchor, wiodącej firmy na rynku usług tworzenia, publikowania i generowania podcastów. Warunki transakcji nie zostały ujawnione.

Dzięki takiemu działaniu, Spotify może stać się zarówno głównym producentem podcastów, jak i wiodącą platformą dla twórców podcastów. Gimlet wniesie do Spotify swoje najlepsze w swojej klasie studio podcast z dedykowanymi możliwościami rozwoju IP, produkcji i reklamy. Anchor zaś udostępni platformę narzędzi dla twórców podcastów i szybko rosnącą bazę twórców.

– Te przejęcia znacząco przyspieszą naszą drogę do zostania wiodącą na świecie platformą audio, dadzą użytkownikom na całym świecie dostęp do najlepszych podcastów i poprawią jakość naszych odsłuchów, a także wzmocnią markę Spotify. Z dumą witamy Gimlet i Anchor w zespole Spotify i cieszymy się na to, co wspólnie osiągniemy – powiedział Daniel Ek, współzałożyciel i CEO Spotify.

Transakcje mają zostać zakończone w pierwszym kwartale 2019 roku i podlegają zwyczajowym warunkom zamknięcia.

6 lutego br. serwis Spotify opublikował finansowe podsumowanie 2018 roku, w tym dane dotyczące wyników firmy za ostatni kwartał. W Q4 2018 r. spółka zanotowała zysk operacyjny w wysokości 94 milionów euro. Łączna liczba aktywnych użytkowników miesięcznie wzrosła do 207 milionów, z czego 96 milionów to użytkownicy korzystający z płatnej wersji serwisu.

Komentarze (0)