iZettle bierze na celownik Polskę. Szwedzi pozyskali właśnie 60 mln euro

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Szwedzki iZettle działa na rynku fintech od 2010 roku i udostępnia aplikację mobilną i nowoczesny czytnik kart płatniczych, który można podłączyć do smartfona. Dzięki urządzeniu, sprzedawcy mogą zrezygnować z tradycyjnych terminali. Spółka szykuje się do ekspansji, na co pozyskała 60 mln euro.

Na zdjęciu: Jacob de Geer, CEO iZettle | fot. materiały prasowe

Szwedzi z iZettle mają na celowników kilka rynków w Ameryce Łacińskiej i w Europie Środkowo-Wschodniej. – Z zainteresowaniem patrzymy na przykład na Polskę, która jest zaawansowana w płatnościach zbliżeniowych. To duży i wyjątkowo dojrzały rynek – mówi w rozmowie z TechCrunch założyciel i dyrektor generalny serwisu iZettle Jacob de Geer.

Wyniki i wycena

Przyznał też, że jego spółka świetnie sobie radzi w innych regionach Europy, na przykład w Wielkiej Brytanii, gdzie konkuruje między innymi ze Square, platformą płatniczą, której założycielem i szefem jest CEO Twittera Jack Dorsey. Mimo takich deklaracji, prezes ze Szwecji nie chwali się konkretnymi wynikami, twierdząc, że iZettle właśnie zamyka rok i zda raport zgonie z krajowym prawem. Wiadomo tylko, że spółka odnotowała 60-proc. wzrost przychodów w ostatnim roku finansowym i wygenerowała przychód na poziomie 643 tys. koron szwedzkich, czyli więcej aż o 241 tys. w stosunku do 2015 roku.

Jacob de Geer nie komentuje także wyceny startupu, która przy zamknięciu jednej z poprzednich rund finansowania w sierpniu 2015 roku wyniosła 500 milionów dolarów. – Wewnątrz firmy obowiązuje stwierdzenie, że wycena spółki opiera się na sumie problemów, które ta spółka rozwiązuje. My natomiast rozwiązujemy miliony takich problemów, więc tak powinniśmy być wyceniani – mówi dyrektor generalny iZettle.

Rundy finansowania

Na początku tego roku szwedzka firma pozyskała 60 mln euro i podobnie jak teraz zapowiedziała ekspansję w Europie i w Ameryce Łacińskiej. Natomiast kilka miesięcy wcześniej kupiła startup z Londynu Intelligentpos, dzięki któremu właściciele sklepów i restauracji mogą zmienić iPada w terminal sprzedażowy POS i za jego pomocą obsługiwać gości. Jej szef zapewnił wtedy, że po połączeniu obu spółek, będzie oferować nie tylko narzędzia płatnicze, ale także te, które wspierają proces sprzedaży i obsługi klientów.  

Przy tej okazji przedstawiciele iZettle zdradzili, że do ich zespołu dołączyła Maria Hedengren, która objęła wówczas funkcję dyrektora finansowego. Prezes firmy mówił wtedy, że nowa CFO jest świetnie przygotowana do pełnienia tej roli, ponieważ wcześniej pracowała dla podobnych firm technologicznych. Liczył w związku z tym, że pomoże mu szybciej osiągnąć cele biznesowe. Wcześniej iZettle pozyskało 60 mln euro.

Początek

Przypomnijmy, że iZettle powstało w 2010 roku i oferuje punktom sprzedaży alternatywny sposób przyjmowania płatności bezgotówkowych. Udostępnia bowiem aplikację mobilną oraz niewielki czytnik kart podłączany do smartfona. Dzięki urządzeniu, między innymi właściciele sklepów i restauracji mogą zrezygnować z tradycyjnych terminali płatniczych.