Jak dotrzeć do Klienta, czyli przez wizerunek do Serca Konsumenta!

Dodane:

Artykuł sponsorowany Artykuł sponsorowany

Udostępnij:

W dzisiejszych czasach nie tak łatwo jest spotkać osobę, która ani razu nie kupiłaby czegoś on-line. Według danych, aż 97% aktywnych polskich Internautów kupiło coś przez Internet. Niemniej, właściciele sklepów internetowych lub firm oferujących swoje usługi w Internecie tracą niemałą część klientów

W dzisiejszych czasach nie tak łatwo jest spotkać osobę, która ani razu nie kupiłaby czegoś on-line. Według danych, aż 97% aktywnych polskich Internautów kupiło coś przez Internet. Niemniej, właściciele sklepów internetowych lub firm oferujących swoje usługi w Internecie, bardzo często, sami o tym nie wiedząc, tracą niemałą część klientów.

Powód jest prosty: chodzi tu nie tylko o mentalność ludzi mieszkających w naszym kraju, którzy, nie zważając na postęp technologiczny, przyzwyczajeni są nadal częściej do robienia zakupów w osiedlowym sklepie bądź centrum handlowym, gdzie wszystko można przymierzyć, sprawdzić, dotknąć. powąchać itp. Znaczenie ma też to, że w dalszym ciągu duża część społeczeństwa boi się, że zostanie oszukana, stąd też stroni od jakichkolwiek transakcji online.

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Według badań, przeprowadzonych niedawno na zlecenie Grupy Nokaut S.A., sami e-zakupowicze stwierdzają, że zakupy w wirtualnym świecie “są domeną osób sprytnych, nie poddających się manipulacji”, idąc dalej nie każdy czuje się pewnie robiąc zakupy przez  Internet, a jeżeli już, to wybiera tylko znane i zaufane marki. Nie zważając więc na to, że spora część Polaków już kupiła coś przez Internet pozostaje jeszcze nisza społeczeństwa, Twoich potencjalnych klientów, która nadal nie jest przekonana do  wszystkiego, co jest związane z “online”. Pomimo pozornej beznadziejności sytuacji, istnieje parę sposobów, jak przebić się przez pancerz nieufności i „przekonać” nawet najbardziej konserwatywnego emeryta stale zamawiać i robić zakupy za pośrednictwem Internetu. Oto przepis jak tego dokonać.

Zdobądź zaufanie klientów – zadbaj o dobrą opinię

Przepis nie jest trudny. Trzeba przede wszystkim postawić na wzrost świadomości marki wśród grupy docelowej i postarać się o zdobycie wśród niej zaufania. Klienci kupują tylko u sprawdzonych, poleconych i cieszących się dobrą opinią firm. Internet daje teraz duże możliwości sprawdzenia sprzedawcy i jest dobrym źródłem opinii o firmach. Według badań, przeprowadzonych w 2011 roku przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia, wśród największych zalet szukania usług i towarów w Sieci jest m.in możliwość zapoznania się z opiniami innych użytkowników o sklepach i produktach. Z tego powodu niezbędne jest zadbanie o dobrą opinię w Internecie. Wiele firm buduje swoją przewagę wizerunkową w oparciu o Net PR Synergy (NPRS), czyli pozycjonują strony internetowe pod względem zamieszczanych treści, które są napisane zgodnie z wymaganiami SEO. Inwestując w takie rozwiązanie możecie się spodziewać wzrostu zainteresowania nie tylko stroną internetową, ale i treściami, a co najważniejsze rozpowszechnia marki wśród określonej grupy docelowej (szczególnie ważne w przypadku startupów). W ten sposób pracujemy już nad wizerunkiem firmy.

Dbając o to, aby zaprezentować się w świecie wirtualnym jak najlepiej, nie powinniśmy jednak zapominać, że niestety w czasach na tyle zmodernizowanej komunikacji internetowej niemożliwym wydaje się kontrolowanie wszystkich opinii, które będą się pojawiać na temat sprzedawanych usług, towarów czy samej firmy. Niezadowolony e-zakupowicz może swoimi negatywnymi odczuciami podzielić się w taki sam sposób, w jaki dokonał zakupu – czyli na łamach Internetu. Co wtedy? Każda negatywna opinia może niestety oznaczać utratę potencjalnego klienta i narusza wizerunek, zaufanie, na który tak ciężko pracowaliśmy. Bywa też tak, że negatywne treści utrzymują się “złośliwie” na topowych pozycjach w wynikach wyszukiwania, przez co istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostaną odczytane i zniechęcą klienta do skorzystania z waszej oferty. Szczególnie niebezpieczne są fora internetowe, które posiadają wysokie pozycje w sieci.

WIZERUNEK FIRMY, a działania SEO

Często zdarza się, że wpisanie typowych słów kluczowych do wyszukiwarki nie wystarcza, aby klient znalazł się na stronie głównej waszego serwisu internetowego. W takich przypadkach, kiedy odnośnik do strony głównej nie pojawia się w organicznych wynikach wyszukiwania, nie możemy mówić o efektywnym wyszukiwaniu. “Kołem ratunkowym”, które wybawi nas z tej opresji będzie intensywna praca nad pozycjonowaniem strony, co też jest czasochłonne. Warto rozważyć zastosowanie kampanii linków sponsorowanych, które kierowałyby do różnych stron serwisu, zwłaszcza do wspomnianej strony głównej. Należy jednak umiejętnie wybrać frazy kluczowe.

Jeżeli zależy nam na dobrym wizerunku w sieci warto zastanowić się nad pozycjonowaniem tych fraz, które mają pozytywny wydźwięk o marce, oferowanych produktach itd. Trzeba jednak mieć na uwadze to, że w przypadku dużej konkurencji na poszczególne słowa kluczowe, koszt takiej kampanii może być wyższy. Dlatego warto pozycjonować również słowa średnio- i nisko konkurencyjne, a w przypadku sklepów internetowych warto pomyśleć o pozycjonowaniu fraz długiego ogona tzw. long tail.

Dzięki temu generujemy ruch na stronę docelową, a także w efekcie końcowym uzyskujemy wyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Jeżeli połączymy te działania ze wspomnianym NPRS to przekierujemy ten zwiększony ruch na treści istotne dla wizerunku firmy (np.: pozytywne opinie na forach, artykuły). Wszelkie działania w zakresie NPRS powinna wykonywać również firma zajmująca się SEO. Podobnie, jak w pozycjonowaniu, kluczowa rolę w NPRS gra monitoring oraz ciągłe optymalizowanie.

Pozycjonuj z głową

Działania wizerunkowe są konieczne, aby dany produkt lub marka były postrzegane w sieci. Aby klient kupił właśnie u Ciebie powinieneś wzbudzać jego zaufanie i znajdować się możliwie najwyżej na wybrane frazy kluczowe. Należy jednak do wszystkiego podchodzić z rozsądkiem, być może nie warto od razu “pędzić” do firm pozycjonerskich i przepłacać pośrednikom. Dobrym rozwiązaniem są narzędzia, które umożliwiają Ci samodzielne pozycjonowanie. Warto zainteresować się np. takim systemem jak: SeoPilot. Funkcje jakie udostępnia on swoim użytkownikom pomogą z pewnością zbudować odpowiedni wizerunek firmy w Internecie i osiągnąć wysokie pozycje, a specjaliści pomogą ułożyć odpowiednią kampanię.

Należy jednak pamiętać, że na rezultaty z samego SEO trzeba będzie trochę poczekać. Lepszy i szybszy wynik zapewni nam połączenie SEO z innymi działaniami, do których należą np: pisanie artykułów do portali internetowych, udzielanie się na forach, w sieciach społecznościowych, nawiązywanie kontaktów z mediami, uczestnictwo w konferencjach, informowanie o aktualnościach w firmie oraz w asortymencie dzięki nowościom na stronie i wiele innych. Rezultat będzie na pewno zadowalający: strona internetowa Twojej firmy będzie bardziej zauważalna przez Internautów, a treści na niej zamieszczane pojawią się na wyższych  pozycjach w wynikach wyszukiwania.