Jak pisać teksty na stronę internetową w branży B2B?

Dodane:

Marta Smyrska Marta Smyrska

Udostępnij:

Jak pisać teksty na stronę internetową wiedząc, że od tego zależy pozyskanie klienta? Podajemy kilka wskazówek, które pozwolą ci zatrzymać dłużej na stronie firmowej potencjalnego klienta.

Zdjęcie główne artykułu by pexels.com

Postaw klienta w centrum uwagi

Zanim zaczniesz pisać cokolwiek określ cel, jaki chcesz osiągnąć. Jeśli pracujesz nad zakładką „o nas”, to oczywiste jest, że chcesz przedstawić firmę w jak najlepszym świetle. Ale pomimo że tekst będzie dotyczył Twojej firmy musisz pamiętać, że nawet w tej zakładce najważniejszy jest klient. To klient ma być w centrum uwagi, a Twoim celem jest napisanie tekstu „o Was” tak, by był dla niego interesujący. Zobacz jak firma z branży transakcji elektronicznych i wsparcia sprzedaży on-line podkreśliła, kim jest dla niej klient.

Grafika pochodzi ze strony bluemedia.pl | Opublikowana za zgodą właściciela

Opowiedz swoją historię

Często komunikaty na stronie głównej, która jest doskonałym miejscem do zaprezentowania się w sposób wyjątkowy, zgodny z charakterem i profilem działalności firmy, nie mówią zupełnie nic o tym, z kim mamy do czynienia. Bo czego możemy się dowiedzieć, gdy czytamy: „Celem naszej firmy jest profesjonalne świadczenie usług oraz konsekwencja w dążeniu do satysfakcji każdego Klienta. Doradzamy w wyborze produktów oraz pomagamy w podejmowaniu właściwych decyzji.” Nie jesteśmy nawet w stanie zorientować się o jaki biznes chodzi. Tak napisać może każdy.

A teraz porównaj z tym: „Każda marka ma swoją historię. Nasza rozpoczęła się w 2002 r. z chwilą otwarcia pierwszego salonu stacjonarnego. Od tego czasu nieustannie rozwijamy się, dzięki czemu jesteśmy ekspertami w branży komputerowej. Łączymy nasze dwie główne kompetencje – empatię i technologię, co pozwala nam…” Taki tekst czyta się jak powieść. Ktoś napisał o sobie tak, że jesteśmy ciekawi, co będzie dalej. Może nawet zostawimy swojego maila.

Przedstaw klientowi korzyści

Twoja oferta powinna komunikować realną wartość dla konsumentów. Pamiętaj, wartością nie jest to, co robisz czy sprzedajesz, ale to, co możesz zrobić dla swoich klientów. Zamiast rozpisywać się, jak wspaniałe są Twoje produkty, uświadom odbiorcy, jakie on będzie z nich miał korzyści. To właśnie tego chce się dowiedzieć potencjalny klient. Dlatego dłużej pozostanie na Twojej stronie. Wzrośnie też prawdopodobieństwo, że zachowa się tak, jak oczekujesz, czyli np. zapozna się z Twoją ofertą, wyrazi zgodę na otrzymywanie newslettera, zostawi adres mailowy, napisze komentarz, kupi Twój produkt lub usługę.

Grafika pochodzi ze strony szkolenia.pragmatists.pl | Opublikowana za zgodą właściciela

Wzbudź zaufanie

Twoja strona powinna zawierać elementy, które świadczą o tym, że inni ci ufają. Możesz zamieścić np. rekomendacje klientów zadowolonych z twoich produktów lub usług. Ważne jest jednak, żeby z wypowiedzi można było wywnioskować, że osoba pisząca w praktyce przetestował współpracę z Tobą. Możesz pochwalić się klientami, dla których pracujesz. Opisz, w czym im pomogłeś lub co dzięki tobie osiągnęli. Jeśli ktoś napisał o Tobie w mediach, użył twoich wypowiedzi na uzasadnienie swojej tezy – pokaż to.

Zaufanie do firmy zwiększy się, jeśli przedstawisz ludzi, którzy pracują na twoją markę. Zamieść ich zdjęcia, napisz, czym się zajmują. Możesz też dodać o każdym z nich jakąś bardziej prywatną informację, co na pewno ociepli ich wizerunek i pokaże, że są to ludzie z krwi i kości. Pokaz też klientowi jak będzie wyglądała praca z Wami, pokazując mu dostępne opcje, jak poniżej.

Grafika pochodzi ze strony szkolenia.pragmatists.pl | Opublikowana za zgodą właściciela

Unikaj wyświechtanych zwrotów

Najlepiej pisz prostym, potocznym językiem, który internauci przedkładają nad sztywny i formalny. Możesz używać języka branżowego. Użytkownicy, którzy weszli na Twoją stronę chcą przecież konkretnej i zrozumiałej dla nich informacji. Ale pamiętaj przy tym, że nie wszyscy znają fachową terminologię, dlatego czytelnicy spoza branży na pewno będą Ci bardzo wdzięczni, jeśli wyjaśnisz skomplikowane pojęcia.

Unikaj słów, które obniżają wartość Twojego przekazu. Do takich należą m.in. słowa obcojęzyczne. Dlatego zamiast market, pisz sklep, zamiast partycypacja – udział. Unikaj też zwrotów wyświechtanych, które nic konkretnego nie mówią i które straciły swoją moc i znaczenie właśnie przez ich nadużywanie. Jednym z takich zwrotów jest „usługi szyte na miarę” – ogólne, nic nie mówiące sformułowanie.

Strona firmowa w Internecie to coś więcej niż Twoja wizytówka. Ważny jest i wygląd, i treści, które decydują o jej skuteczności, czyli zdolności do pozyskiwania klientów. Ale to nie wszystko. Musisz pamiętać, że strona firmowa to również zobowiązanie do dostarczania swoim odbiorcom aktualnych informacji, do reagowania na ich pytania i komentarze oraz do monitorowania ich aktywności. Z tego też musisz się wywiązać.

Jakich wyświechtanych fraz unikać na firmowej www  i czym je zastąpić możesz sprawdzić na infografice, którą przygotowaliśmy razem z firmą Newspoint. Zobacz infografikę.

Marta Smyrska

Piarowiec i content marketingowiec, pracująca matka i promotorka rozwoju zawodowego kobiet. Autorka publikacji z zakresu storytellingu biznesowego, założycielka agencji Smyrska PR, specjalizującej się w tworzeniu treści dla firm z sektora B2B.