Jak Selly od 10 lat rozwija personalizowaną platformę do prowadzenia e-sklepów? 5 kluczowych przewag

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Jak Selly od 10 lat rozwija personalizowaną platformę do prowadzenia e-sklepów? 5 kluczowych przewag

Udostępnij:

10 lat rozwoju platformy do tworzenia i prowadzenia sklepów internetowych, 600 obsługiwanych sklepów i integracja z większością dostępnych narzędzi to tylko kilka słów, które kojarzą się z Selly. Jako firma z powodzeniem wdrażamy kolejne rozwiązania dla sprzedawców internetowych i umożliwiamy sprawne rozpoczęcie przygody z e-commerce. Jak platforma rozwijała się na przestrzeni lat?

Platforma do tworzenia i zarządzania sklepem internetowym

Każdy przedsiębiorca, który myśli nad sklepem internetowym, musi podjąć co najmniej kilka kluczowych decyzji. Trzeba przecież opracować jego plan rozwoju i technologię budowy sklepu, a następnie upewnić się, że umożliwi ona realizację założeń.

Firma wybiera wtedy wśród dedykowanych sklepów internetowych, rozwiązań open source (np. WordPress i Woocommerce) i platform SaaS (Software as a Service). Nie ma jednak nic dziwnego w tym, że platforma sklepów internetowych w modelu abonamentowym okazuje się często najatrakcyjniejszym biznesowo rozwiązaniem.

Platformy SaaS wyróżniają się między innymi krótkim czasem potrzebnym na konfigurację i rozpoczęcie sprzedaży, a także sporą oszczędnością środków i obniżeniem ryzyka. Sprzedawca decydujący się na oprogramowanie abonamentowe reguluje opłatę miesięczną za wykorzystywanie funkcjonalności w ramach wybranego pakietu. Zdarza się, że może on również zamówić dodatkowe, indywidualne funkcje dla swojego sklepu.

Nawet jednak, gdy wiesz już, że wybór padnie na platformę SaaS, nadal musisz zdecydować o konkretnym dostawcy oprogramowania. Tych na polskim rynku jest co najmniej kilku lub kilkunastu, lecz po dokładnej analizie podejmiesz decyzję opartą o dane i rzetelne informacje.

Selly przez 10 lat rozwija oprogramowanie sklepu internetowego, a wraz z nim sklepy swoich klientów. Tak długi staż na rynku e-commerce pozwolił na wyłonienie kluczowych przewag konkurencyjnych i doświadczeń, o których przeczytasz poniżej.

Kluczowe przewagi konkurencyjne zbudowane przez 10 lat działania Selly

Rola internetu w zakupach polaków rośnie od lat. Start platformy Selly w 2010 roku otworzył wiele możliwości w kontekście rozwijania intuicyjnych, nowoczesnych i personalizowanych sklepów internetowych.

Teraz, po 10 latach, warto wymienić kilka przewag, która pozwoliła platformie osiągnąć wysoką konkurencyjność w porównaniu do innych dostawców. Dzięki poniższym praktykom udało się odpowiedzieć na potrzeby nawet najbardziej wymagających sprzedawców, co potwierdzi wielu właścicieli sklepów.

Każda z wymienionych rzeczy była skutkiem obserwacji, badań rynku i zbierania informacji od klientów prowadzących sklepy. Niektórzy sprzedawcy, razem z Selly, rozwijali się od samego startu oprogramowania i teraz, prowadząc czołowe w swojej branży e-sklepy, w dalszym ciągu oceniają współpracę wzorowo.

Support, relacja i rola społeczności na miarę złota

Sprawny support i obsługa klienta to zdecydowanie nadużywane słowa. Przy rozwoju platformy Selly jednak za wspomnianymi słowami stoją działania i dokładnie określona strategia.

Użytkownik decydując się na podstawowy abonament, zyskuje dostęp do pełnej funkcjonalności sklepu. Dzięki temu może skutecznie sprzedawać pierwsze produkty. Poszliśmy jednak o krok dalej i zdecydowaliśmy się na wspieranie sprzedawców kompleksowo, również w konieczności rozwoju sklepu. Stworzyliśmy w tym celu dedykowany zespół programistów i projektantów UX (User Experience).

Gdy firma potrzebuje indywidualnych rozwiązań, funkcji lub wyglądu, dbamy o każdą część procesu. Wymaga to od nas bieżącego kontaktu z klientami, niekiedy w czasie rzeczywistym. Stworzone procesy procentują również w obszarze technicznego supportu, który zawsze jest, by odpowiedzieć na pytania, pokierować daną osobę lub naprawić określoną nieprawidłowość.

Sprzedawcy z danego sklepu mogą natomiast dołączyć do zamkniętej grupy na Facebooku i uczestniczyć aktywnie w kreowaniu nowych funkcjonalności. Wiele pomysłów i sygnałów otrzymanych na wspomnianej grupie zostało wdrożonych. Współtworzenie oprogramowania i otwartość uznajemy za konieczność w czasach, gdy najważniejsze jest precyzyjnie odpowiadać na realne potrzeby. Gdyby nie podjęte przez nas lata temu kroki doskonalące te obszary, trudno byłoby utrzymać wartościowe relacje z klientami.

UX rakietowym przyśpieszeniem obsługi sklepu przez klienta

Właściciel sklepu internetowego lub jego pracownicy powinni mieć opcje w jak najbardziej zoptymalizowany sposób zarządzać sklepem. Przecież każda godzina spędzona na szukaniu danej opcji, rozszyfrowywaniu nieczytelnego menu w panelu lub napotykanie innych barier to koszt dla firmy.

Wiedzieliśmy, że jeżeli mamy wzrastać z naszymi klientami, musieliśmy zadbać o optymalizację ich czasu pracy i wygodę. Pozyskani designerzy UX uczynili możliwym dopracowanie każdego elementu drogi użytkownika.

Później takie czynności, jak organizacja promocji, cross-selling, zarządzanie bazą produktów lub integracja z narzędziami marketingowymi stały się łatwiejsze. Każdy mógł wykonywać je szybciej niż przy platformach konkurencji. Wypracowana w ten sposób przewaga na etapie rozwoju była kosztowną inwestycją, lecz z czasem przyniosła skutek.

Specjaliści do e-commerce mogli wtedy zaoszczędzić nawet do kilku godzin dziennie w porównaniu swojej konkurencji, co daje setki godzin rocznie! Przeznaczając ten czas pracowników np. na działania marketingowe, wiele sklepów szybko mogło zbudować pozycję lidera w branży. To tylko pokazuje, jak ważny jest dobór platformy do prowadzenia sklepu internetowego w rozwoju firmy jako całości.

Indywidualne zmiany, dostosowanie marketingowe, rozwój i perspektywa długoterminowa

Jak wspomnieliśmy powyżej, całość swojej działalności opieramy o dopasowanie i personalizację oferty do potrzeb sprzedawcy. To znaczy, że mamy ofertę podzieloną w taki sposób, aby:

  • sprzedawcy, którym zależy na podstawowych sklepach, mogli założyć je w niskiej, atrakcyjnej cenie,
  • sklepy planujące rozwój i wdrażanie indywidualnych funkcjonalności, łatwo je zamówiły,
  • każdy mógł dobrać adekwatny do swoich planów dotyczących sklepu pakiet, opcje graficzne i dodatkowe funkcjonalności.

Celem było dojście do sytuacji, w której każdej osobie rozwijającej sprzedaż w internecie opłaca się długoterminowe wykorzystywanie platformy. Często zaczynając z nami, sprzedawcy już nie myślą o zmianach, gdyż opcja personalizowanej platformy SaaS wydaje się im najatrakcyjniejsza.

Od początku wiedzieliśmy też, że współpracujące z nami sklepy oczekują szybkich serwerów i ułatwień pod względem marketingu. Dobraliśmy wobec tego partnera zapewniającego zarówno bezpieczeństwo, jak i szybkość serwerów. Wprowadziliśmy integrację ze sklepem na Facebooku, newsletter, ułatwienia dla specjalistów pozycjonowania stron i możliwość łączenia się z innymi narzędziami marketingowymi.

Edukacja, automatyzacja i wsparcie o każdej porze

Przedsiębiorca, korzystając z platformy, nie powinien nawet przez chwilę rozważać, co zrobić, gdy chce np. wprowadzić promocję na daną część asortymentu lub zintegrować sklep z systemem magazynowym / księgowym. Należy koniecznie sprawdzić, czy dany dostawca oprogramowania posiada artykuły poradnikowe i materiały wideo, które mogą być wartościowym wsparciem w rozwoju.

Porównując nieustannie rozwijaną przez nas bazę wiedzy dla klientów z tymi na innych platformach sklepowych na rynku, nie trudno spostrzec więcej materiałów na Selly. Wraz z większą bazą sprzedawców, bacznie przyglądaliśmy się otrzymywanym pytaniom. Wprowadziliśmy rozwinięte artykuły “krok po kroku”, które instruują w zakresie danego działania. Nagraliśmy instrukcje wideo, aby nawet poruszanie się po najbardziej zaawansowanych opcjach i ich sprawna obsługa nie wymagała specjalnego wysiłku.

Hurtownie internetowe i łatwe przenoszenie baz produktowych na wyciągnięcie ręki

Ciągle spotykamy się z sytuacjami, gdy sklep internetowy chce się przenieść do nas, gdyż wybrany wcześniej dostawca oprogramowania nawet mimo dobrego produktu, nie zapewnia indywidualnej obsługi. My natomiast jesteśmy w stanie pomóc w kompleksowym rozwoju i wprowadzeniem indywidualnych funkcji, dostosowanych do branży, produktów i oczekiwań. Odpowiadając na tą potrzebę, umożliwiamy klientom łatwe przenoszenie i nasze wsparcie w tym zakresie.

Przenosimy bazy produktowe i pomagamy w integracji sklepu z każdym dostawcą produktów udostępniającym bazę danych. Okazało się to doskonałym rozwiązaniem w czasie, gdy na popularności zyskuje dropshipping. Dzięki temu osoby nim zainteresowane mogą zacząć sprzedaż produktów z upatrzonej, partnerskiej hurtowni, właśnie z naszą pomocą.

Opisana przewaga konkurencyjna łączy się z cały czas artykułowanym przez nas indywidualnym podejściem do klientów. Jako personalizowana platforma SaaS musieliśmy bowiem dopracować każdą część oferty na tyle, by była adekwatna do bieżących trendów w e-commerce.

Nastawienie długoterminowe umożliwia wzrost razem z klientami

Patrząc na powyższe przewagi można wyciągnąć prosty wniosek, który wpisuje się w nasze wartości. Mówi on o tym, że w gruncie rzeczy najważniejsze jest skupienie się na perspektywie długoterminowej i patrzenie na to, aby wypracowywać rozwiązania zadowalające klientów na lata. Wprowadzanie funkcjonalności i modułów, które stworzą opcję rozwoju platformy wraz ze sklepami korzystającymi z jej możliwości nam to umożliwia. Bardzo cieszy nas fakt, że wiele sprzedawców jest z nami od 2010 do dzisiaj. Napełnia to nas również pewnością w stosunku do obranej strategii i odwagą, by się tym podzielić. Jeżeli Ty też szukasz sprawdzonego dostawcy oprogramowania do prowadzenia e-sklepu, zachęcamy do 30-dniowego, darmowego testu platformy.

 

Artykuł powstał we współpracy z Selly