Jak stworzyć sklep internetowy? [infografika]

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Zespół Divante i Ideacto przygotował infografikę obrazującą wszystkie procesy tworzenia sklepu internetowego. Znajdziecie w niej sposoby na dobry research, analizę konkurencji oraz dowiecie się na co zwracać uwagę projektując proces zakupowy. Miłej lektury!

Zespół Divante i Ideacto przygotował infografikę obrazującą wszystkie procesy tworzenia sklepu internetowego. Znajdziecie w niej sposoby na dobry research, analizę konkurencji oraz dowiecie się na co zwracać uwagę projektując proces zakupowy. Miłej lektury!

Pełna infografika znajduje się pod tym adresem.

Jak przeprowadzić badanie z użytkownikami? Z jakimi systemami integrować sklep? Jakie narzędzia marketingowe wykorzystywać? Na te i inne pytania odpowiedzi znajdziecie w infografice obrazującej cały proces tworzenia e-sklepu. W nadesłanej informacji prasowej wyróżnione zostały również najważniejsze etapy planu wdrożenia eCommerce. Są nimi:

  • Cele – ustalmy jasne cele jakim służyć ma eCommerce. Nie zawsze najważniejszym celem muszą być bezpośrednie przychody ze sprzedaży. Np. w wypadku marek FMCG może zależeć nam na prezentacji produktu czy lepszym kontakcie z klientem.
  • Badania – rozpoznajemy potrzeby klientów, analizujemy konkurencję i szukamy dla naszego biznesu odpowiedniego miejsca na rynku.
  • Strategia – ustalamy i spisujemy strategię eCommerce. Do wyboru mamy kilka sprawdzonych strategii wejścia do eCommerce.
  • Projektowanie interakcji – tworzymy interaktywne prototypy i sprawdzamy jak poradzą sobie z nimi rzeczywiści użytkownicy.
  • Projektowanie graficzne – ubiegamy interaktywne prototypy w grafikę spójną z identyfikacją wizualną.
  • Integracje – ustalamy z jakimi systemami należy zintegrować nasz system eCommerce, tworzymy plan i uzgadniamy komunikację.
  • Wdrożenie – wybieramy i wdrażamy platformę technologiczną. Od jakości wykonania tego etapu zależy nasz spokojny sen 🙂
  • Testy – w związku z powyższym stwierdzeniem, przeprowadzamy kompleksowe testy wdrożonego systemu. Zaczynając od testów użyteczności poprzez funkcjonalne i wydajnościowe aż do testów bezpieczeństwa.
  • Uruchomienie – warto sprawdzić czy wszystko już gotowe za pomocą rozbudowanej check-listy (np. czy bazy danych zgłosiliśmy do GIODO, czy wprowadzono regulamin i dane kontaktowe, czy wszystkie testowe dane zostały usunięte).
  • Marketing – rozpoczynamy etap agresywnego pozyskiwania klientów zgodnie z opracowaną strategią marketingową. W pierwszym okresie działań koszt pozyskania klienta może być wysoki ale wraz z optymalizacją kampanii będzie zmniejszał się. W kolejnym etapie rozpoczynamy pracę na już pozyskanej bazie klientów.
  • Optymalizacja – ostatni element procesu i zarazem ten etap, który nigdy się nie kończy. Korzystając z narzędzi badawczych możemy nie tylko analizować dane historyczne ale i prowadzić eksperymenty.

źródło: informacja prasowa