„Jak stworzyłem własny startup w wieku 17 lat?”. Społeczność Econverse w pigułce

Dodane: 11.07.2022

Informacja prasowa

Udostępnij:

Pomiędzy 7 a 10 czerwca bieżącego roku odbyła się pierwsza edycja wydarzenia Econverse. Głównym pomysłem na rozwój wydarzenia było wprowadzenie zmian w polskim systemie edukacji i wykorzystanie w pełni potencjału młodych Polaków. Celem było pokazanie im, że ciężką pracą, zapałem oraz łącząc siły, są w stanie przenieść góry. 

– Zależało nam na tym, aby dać szansę pokazania młodym, że zbudowanie własnej firmy też jest dla nich możliwe – mówi jeden z organizatorów.

Pierwszego dnia wydarzenia uczestnicy mieli szansę na integrację w siedzibie firmy Packhelp dzięki uprzejmości tego partnera. Mogli tam pierwszy raz zobaczyć się na żywo, porozmawiać z mentorami i posłuchać dwóch prelekcji przeprowadzonych przez znaną youtuberkę UnJaded Jade oraz profesora prawa i zrównoważonego rozwoju w Babson College Adama Sulkowskiego.

Pierwszego dnia wydarzenia uczestnicy zwiedzali miejsce, gdzie odbywał się cały Econverse, czyli Stadion Narodowy, a następnie już we własnych zespołach rozwijali pomysł w jednym z 10 sektorów biznesowych. Wśród nich były:

  • Esport
  • Media
  • E-commerce
  • AI
  • Lifestyle
  • Edukacja
  • Governance
  • Fintech Klimat
  • Startups for Ukraine

W rywalizacji brały udział pięcioosobowe drużyny, gdzie każdy członek miał określoną rolę, aby zoptymalizować działania przy tworzeniu projektu. Strateg, Sprzedawca, Analityk, Komunikator oraz Menadżer pracowali przez 3 dni pod czujnym okiem swojego mentora, który był ekspertem w sektorze i miał służyć za przewodnika dla uczestników przy tworzeniu planu biznesowego. Tego dnia odbywał się również panel: „Jak Web 3.0 zmieni nasz świat?”, w którym wzięli udział między innymi Rahim Blak (CEO Mosaico) oraz Mateusz Mach (CEO Nextrope, Forbes 30u30).

Drugiego dnia uczestnicy mieli czas na dalsze rozwijanie swojego pomysłu oraz odbył się pierwszy warsztat prowadzony przez Krzysztofa Okuniewskiego (LIME) o pitchowaniu oraz communiction design. Drugi warsztat obracał się wokół tematyki Venture Building oraz Design Thinking. Prowadzony był przez Pedro Sousa oraz Macieja Andrzejaka (Packhelp). Dzień zakończył się panelem: Women Empowerment, gdzie mogliśmy usłyszeć kobiecą perspektywę na polski biznes. Wypowiadała się między innymi Olga Sobieraj oraz Susanna Michałek.

Ostatniego dnia wydarzenia odbyły się eliminacje Pitch Contest, gdzie 20 zespołów dostało pięć minut, aby zaprezentować swój pomysł oraz plan biznesowy przed 10-osobową komisją konkursową, w której  skład wchodzili między innymi: Piotr Jan Pietrzak (BLIK), Jarosław Królewski (Synerise S.A) czy Mirella Panek-Owsiańska. Ich zadaniem było wyłonienie finałowych trzech projektów z najlepszym planem. Podczas przerw kawowych uczestnicy mieli szansę porozmawiać z mentorami o swoich pomysłach, uzyskać cenne rady oraz wymienić się doświadczeniami z innymi uczestnikami. Na zakończenie wydarzenia mogliśmy wziąć udział w ostatnim panelu: #Startups4Ukraine z Justyną Orłowską oraz Michałem Rybakiem.

Jak stwierdził Piotr Jan Pietrzak z firmy BLIK, uczestnicy wydarzenia nie szukają ram, w które mogą się wpasować, tylko sami je tworzą. To właśnie najbardziej pokazały zwycięskie drużyny, czyli: Colloportus — pracują oni nad stworzeniem programu dla bezpieczniejszego korzystania z mediów, Freebook — platforma z e-bookami, do których ma się dostęp za darmo oraz na trzecim miejscu employme, które ma na celu zoptymalizowanie rynku pracy.

Misją Econverse od samego początku było stworzenie przede wszystkim społeczności, która nie będzie bała się mierzyć wysoko i szukać rozwiązań dla problemów współczesnego świata. Po pierwszej edycji możemy śmiało stwierdzić, że to się udało.

 

MamStartup jest patronem medialnym wydarzenia