Nasz cel: Zebrać 2-5 mln zł – prowadzić rozmowy z 3 Aniołami Biznesu i 5 zainteresowanymi Funduszami i wybrać najlepszą ofertę.
Droga do pozyskania inwestorów
Co mieliśmy do zrobienia?
- Stworzenie pitch decka – przygotowaliśmy prezentację, w której przedstawiliśmy nas, nasze rozwiązanie, problemy, na które odpowiadamy, a także grupę docelową naszego produktu. Pokazaliśmy też naszą konkurencję wraz z porównaniem funkcjonalności oferowanych produktów. Nawiązaliśmy również do obecnej sytuacji na świecie i wpływu pandemii na rozwój i zwiększenie zapotrzebowania na nasze rozwiązanie. Do tego dołączyliśmy koncept rozwoju naszej działalności i biznes plan na najbliższe 2 lata.
- Selekcja podmiotów – zebraliśmy kontakty z ogólnodostępnych stron podmiotów inwestycyjnych. Równolegle zrobiliśmy rozeznanie wśród znajomych, którzy także pomogli nam w poszukiwaniu potencjalnych inwestorów. Oprócz tego skorzystaliśmy również z portalu LinkedIn, gdzie uzyskaliśmy spory odzew w tej sprawie.
- Przygotowanie pierwszej wiadomości do potencjalnego inwestora (do tego jeszcze wrócimy).
- Zaplanowanie automatycznych wiadomości follow-up w systemie Sellizer po to, aby inwestor nie pominął omyłkowo naszego maila (ten temat także jeszcze przybliżymy).
…i wysłaliśmy zapytania do ok. 40 podmiotów…
Co było dalej?
- 2 z nich odpowiedziało, że nie są zainteresowani w ciągu 24h od wysyłki.
- 7 z nich odpowiedziało, że nie są zainteresowani po trzech wiadomościach follow-up.
- 5 z nich umówiło się na prezentację pitch decka w ciągu 24h od wysyłki wiadomości.
- 10 z nich umówiło się na prezentację po zrealizowaniu trzeciej wiadomości follow-up!
Co więcej, dzięki naszym statystykom, które mamy dostępne w Sellizer, widzieliśmy, że średnio 2 osoby analizowały każdy przesłany przez nas materiał, (rekordziści – 8!), nikt go nie drukował. Dodatkowo, mając dostęp do szczegółowych danych, dotyczących przeglądania każdej ze stron, wiedzieliśmy co interesuje danego Inwestora oraz, na omówienie których materiałów poświęcić więcej czasu.
A teraz?
Finalnie 2 miesiące od rozpoczęcia procesu rozmawiamy z:
- 5 funduszami VC z Polski,
- 2 funduszami VC spoza Polski,
- 3 Aniołami Biznesu.
Szacujemy zamknięcie procesu w ciągu 2-3 najbliższych miesięcy. To plan, a co pokaże przyszłość – damy znać.
To nie koniec – tak, jak obiecaliśmy, pokazujemy Wam nasze wiadomości wysyłane do potencjalnych inwestorów
Treść wiadomości nr 1:
Temat: Sellizer – pitch deck
„Dzień dobry,
Z tej strony Marcin Zaborowski, jestem jednym z co-founderów Sellizera – narzędzia do predykcji, automatyzacji i analityki ofertowania.
Trafiłem na Państwa w Internecie, a my aktualnie poszukujemy kolejnej rundy finansowania. Pozwoliłem sobie przesłać nasz pitch deck, który być może Państwa zainteresuje. Nie ukrywam, że planujemy zamknięcie rundy w ciągu kilku miesięcy z jednym Funduszem lub dwoma w koinwestycji.
Z chęcią umówię się na telekonferencję, aby omówić dokumenty oraz detale naszej historii biznesowej. Dziękuję i pozostaję do dyspozycji. Będę wdzięczny za informację zwrotną – niezależnie czy będzie pozytywna, czy też negatywna”.
Treść wiadomości nr 2 (automatyczny follow-up): wysłany 3 dni po pierwszej wiadomości, jeśli pitch deck nie został otwarty.
Temat: Sellizer – pitch deck
„Dzień dobry,
3 dni temu przesłałem Państwu pitch deck wraz z kluczowymi wskaźnikami oraz biznesplanem.
Czy mógłbym prosić o informację odnośnie ew. dalszych kroków? Oczywiście, jeśli nie są Państwo zainteresowani będę wdzięczny za informację o powodzie odmowy. Ta wiedza pozwoli nam być lepszymi”.
Treść wiadomości nr 3 (automatyczny follow-up): wysłany 10 dni po pierwszej wiadomości, jeśli pitch deck nie został otwarty.
„Dzień dobry,
ponad tydzień temu przesłałem Państwu pitch deck wraz z kluczowymi wskaźnikami oraz biznesplanem.
Czy mógłbym prosić o informację odnośnie ew. dalszych kroków? Oczywiście, jeśli nie są Państwo zainteresowani będę wdzięczny za informację o powodzie odmowy”.
–
Autor: Marcin Zaborowski, CEO Sellizer