W pierwszej edycji konkursu Startup Sito przyznano dwie nagrody – laureatem Nagrody Jury zostało Manifo.com, a Nagrody Publiczności LingApp. Konkurs Startup Sito odbył się w ramach konferencji InternetBeta 2011 i stanowił część bloku startupowego, któremu patronował miesięcznik Proseed.
Łącznie przed Jury i uczestnikami konferencji InternetBeta zaprezentowało się 9 startupów. Każdy z nich miał 5 minut na prezentację i kolejne 5 minut na odpowiedzi na pytania zadawane przez Jury w składzie: Anna Zarudzka (Chilid), Jaromir Działo (Topicmarks), Bartłomiej Gola (SpeedUp Group), Rafał Han (BrightBerries). O przyznaniu Nagrody Publiczności zadecydowało z kolei głosowanie publiczności, w którym wzięło udział ponad 120 uczestników konferencji.
Jako Nagrodę Jury Manifo.com otrzymało pakiet usług z zakresu e-marketingu i webdesignu o wartości 5 tys. zł świadczonych przez Chilid LLP oraz pakiet usług programistycznych o wartości 10 tys. zł świadczonych przez XSolve sp. z o.o. LingApp, laureat Nagrody Publiczności, otrzymał fundowane przez LMS Invest szkolenie z zakresu user experience i information design realizowane przez Cogision.com oraz całostronnicową reklamę w Mediafun Magazynie. Ponadto oba startupy otrzymały 50% zniżki na Warsztaty SPIN_basics w Szkole Przedsiębiorczości Innovation Nest.
O zwycięskich projektach:
Manifo.com umożliwia stworzenie serwisu internetowego bez wiedzy z zakresu programowania – aplikacja jest łatwa w obsłudze i daje rzadko spotykaną swobodę w budowaniu serwisu. Odbywa się to za pomocą edytora graficznego i technologii drag & drop. Każdy element strony można zmieniać pod względem zawartości jak i wyglądu. Manifo dostarcza również wszystko, co niezbędne do uruchomienia strony – od serwerów, domeny, setek gotowych szablonów graficznych, aż po optymalizację SEO czy integrację z social media. Możliwości manifo obrazuje przygotowana kopia strony internetbeta.pl, zbudowana w 2 godziny bez udziału programistów – internetbeta.manifo.com.
Model biznesowy: freemium uzupełniony o przychody z reklamy. Zespół planuje oferować tylko jedno konto premium z pełnym dostęp do wszystkich usług oraz kilka drobnych, bardzo tanich funkcjonalności. Takie rozwiązanie pozwoli użytkownikowi dostosować konto premium do własnych potrzeb i nie przepłacać za coś czego nie potrzebuje.
LingApp to aplikacja do nauki języków obcych. Użytkownik czyta strony w języku obcym i tłumaczy te słowa, których nie zna – wystarczy, że w nie kliknie. Słowa można dodawać do osobistego słownika, a następnie uczyć się ich w testach pamięciowych. Wyniki testów można publikować na Facebooku i w innych mediach społecznościowych. Obecnie zespół rozwija aplikację w wersji na urządzenia mobilne – jest już aplikacja na Androida, trwają prace nad wersją na iOS. Wkrótce pojawią się kolejne wersje językowe aplikacji.
Model biznesowy: freemium – czytanie i natychmiastowe tłumaczenie słów są darmowe. Monetyzacja produktu nastąpi po częściowym ograniczeniu dostępu do funkcjonalności aplikacji. Jako premium będą rozwinięte wersje mobilne aplikacji, rozbudowane narzędzia do wspomagania nauki, niektóre testy i gry.
Ponadto w konkursie Startup Sito zaprezentowały się: BenefitClub, Dymki, Gurupa, Klauzule niedozowolne, LAN, PicAds, PressPad.
źródło: informacja prasowa
Zobacz również:
Manifo.com – zbuduj własną stronę internetową [recenzja]
LingApp – Jak ułatwić naukę języków? [wywiad z Michałem Dyrdą]