Jednym artykułem pozyskaliśmy 12 klientów na budowę aplikacji. Case study Logotec

Dodane:

Jerzy Dryndos Jerzy Dryndos

Jednym artykułem pozyskaliśmy 12 klientów na budowę aplikacji. Case study Logotec

Udostępnij:

21.07.2020 r. opublikowaliśmy na MamStartup informację, że zorgnizowaliśmy akcję #DarmowaAplikacja dla osób, które chciałyby stworzyć prototyp aplikacji bez użerania się z software house’ami czy programistami. Opisaliśmy w akcji, że każdy, kto przyjdzie do nas z sensownym pomysłem na aplikację czy zautomatyzowanie swojej pracy lub pracy w firmie, w której pracuje, otrzyma od nas prototyp aplikacji… bezpłatnie.

Jak to działa i czy nam się opłaca?

Jesteśmy firmą z dużą tradycją w zakresie tworzenia oprogramowania. Po prawie trzydziestu latach tworzenia rozwiązań opierających się o ideę „generatorów aplikacji” stworzyliśmy oprogramowanie do generowania aplikacji na Windows 10, MacOs, Android i iOS przeznaczone dla osób, nieposiadających umiejętności programistycznych. Nasza aplikacja Logotec App Studio pozwala tworzyć aplikacje bez pisania linijki kodu. Jedynym warunkiem jest posiadanie bazy danych, z którą musimy się zintegrować. Czasem musimy ją stworzyć dla klienta. Ale na tym też nie zarabiamy. W przypadku interesujących projektów stawiamy takie bazy w zasadzie bez żadnej marży.

Więc gdzie jest nasz zarobek? Kluczem do sukcesu jest korzystanie z … „pomysłowości jej twórców”. Jak to możliwe? Dzięki takiemu podejściu, właściciel aplikacji, wraz z jej rozwojem, zaczyna pobierać opłaty od użytkowników i właśnie w tych opłatach partycypujemy. Koszt jest znany z góry już na etapie tworzenia prototypu i waha się w granicach od kilku do do parudziesięciu złotych na użytkownika. Właściciel pomysłu praktycznie nie ma żadnych kosztów wejścia w biznes, bo aplikacja jest w zasadzie za darmo. Własne środki inwestycyjne może przeznaczać na marketing i skalować liczbę użytkowników. No i oczywiście ryzyko inwestycyjne ponosimy my, a nie pomysłodawca – jeżeli nie wypali, tracimy tylko my, jeżeli wypali, zarabiają obie strony.

Robisz drugiego Facebooka. My zarabiamy mnóstwo kasy. Tak?

Niestety nie jest to takie oczywiste. Po przekroczeniu pewnej skali, nasi klienci mogą podjąć decyzję o stworzeniu aplikacji lub jej udoskonaleniu na własną rękę (zlecając to innej firmie) lub renegocjować z nami warunki. Dla nas jest to ok. Naszym rynkiem są małe, użyteczne aplikacje i prototypy tych większych. Jedna z bardziej znanych firm konsultingowych Gartner uważa, że do 2024 roku 65% aplikacji zostanie wybudowanych metodą NO-CODE, więc wystarczy nam nasz kawałek tortu. Dlatego wybieramy tylko sensowne projekty, by nie inwestować swój czas w przedsięwzięcia z małą szansą powodzenia.

Akcja #DarmowaAplikacja na MamStartup

Decydując się na akcję #DarmowaAlikacja na MamStartup, obawialiśmy się napływu dużej liczby nierealnych pomysłów. Jak się okazało, MamStartup zdał egzamin. Oczywiście część pomysłów odrzuciliśmy z różnych powodów, ale zaskakująco duża część zgłoszeń była przemyślana. Zgłaszali się do nas ludzie, którzy dysponowali nie tylko pomysłem, ale już konkretną bazą danych, a nawet własnymi projektami graficznymi i oczywiście pomysłem na zrealizowanie biznesu.

W przeciągu tygodnia otrzymaliśmy 30 projektów. Wzięliśmy pod uwagę 12 z czego po rozmowach z pomysłodawcami wybraliśmy 5 do realizacji. Jedną z aplikacji stworzyliśmy w dwie godzinę. Na inne potrzebujemy od 2 do do kilkunastu dni, przy czym terminy będą oczywiście dłuższe (1-6 tygodni) przede wszystkim z powodu oczekiwania na przesłanie do nas szczegółów designu, udostępnienia baz danych itd..

Aplikacja w 2 godziny? Nikt nam nie wierzył, gdy o tym mówiliśmy, więc wykonaliśmy ją na oczach naszego klienta prezentując możliwości Logotec App Studio.

Jakie firmy mogą skorzystać z naszej aplikacji?

Praktycznie może z nich skorzystać każdy. Ale najlepszymi naszymi klientami są osoby, które już mają doświadczenie w tworzeniu aplikacji lub przynajmniej jej projektowaniu. Dzięki temu wiedzą, ile kosztuje wyprodukowanie prototypu. Dodatkowo mają doświadczenie w prowadzeniu projektów biznesowych i są przygotowani merytorycznie.

Zainteresowanym będziemy oferowali szkolenia online pozwalające nauczyć się tworzyć aplikacje samodzielnie lub rozwijać te, które my stworzyliśmy.

Zdecydowaliśmy się przedłużyć akcję #DarmowaAplikacja i wciąż przyjmujemy zgłoszenia poprzez naszą stronę lub na maila [email protected].

Autor: Jerzy Dryndos, prezes Logotec Group