Wiadomość o nowym projekcie pojawiła się po raz pierwszy podczas reklamy wyemitowanej w przerwie rozgrywek Super Bowl.
Głównym tematem reklamy jest Jeep Gladiator, a nowy elektryczny pojazd pojawia się w niej przez chwilę, co możecie zobaczyć na filmie poniżej.
https://www.youtube.com/watch?v=AnhzGUcENWo
Rower od Jeepa zostanie wyposażony w bardzo szerokie 4,8-calowe grube opony. Przejedzie 64 km na jednym ładowaniu. Jeep e-bike dostanie silnik elektryczny o mocy 750W.
Cena e-Bike’a nie jest jeszcze znana. Wiadomo jedynie, że pojazd będzie dostępny w sprzedaży od czerwca 2020 r.
Wheels też tworzy elektryczne rowery
Startup Wheels również zajął się produkcją e-rowerów. Jednak te nie posiadają w swojej konstrukcji pedałów.
Wheels to młoda firma założona przez Jonathana i Joshuę Vinerów. W październiku ubiegłego roku bracia ogłosili 50-milionową rundę prowadzoną przez DBL Partners. Ta runda zapewni całkowite finansowanie Wheels aż do 87 milionów dolarów.
Obecnie Wheels działa na sześciu rynkach, w tym w San Diego, Los Angeles, Atlancie, Chicago, Dallas i Scottsdale w Ariz. Założyciele chcą wykorzystać fundusze na wdrożenie produktu w całych Stanach Zjednoczonych i na rynkach międzynarodowych.
Startup zaprojektował również zgłoszony do opatentowania inteligentny system kasków, który integruje się z rowerem. Kask, który można odblokować za pomocą smartfona, ma wyjmowaną higieniczną wkładkę.
– Rynek mikro mobilności ma możliwość zrewolucjonizowania przyszłej elektryfikacji transportu, ale problemy związane z bezpieczeństwem i zrównoważonym rozwojem uniemożliwiają przemysłowi osiągnięcie jego prawdziwego potencjału – powiedział w oświadczeniu założyciel i partner zarządzający DBL, Ira Ehrenpreis, który jest także członkiem zarządu w Tesli.
Tortoise zmienia zdalnie położenie rowerów elektrycznych
Kolejnym startupem zaangażowanym w promowanie rowerów elektrycznych i skuterów jest Tortoise.
Dmitrij Shevelenko, który wcześniej pełnił funkcję dyrektora rozwoju biznesu w Uberze, uruchomił system operacyjny do zdalnej zmiany położenia pojazdów mikromobilnych. Tortoise, o którym mowa, sprawi, że skuter lub rower znajdzie się w zasięgu 2 minut od użytkownika.
Dzięki wykorzystaniu autonomicznej technologii, Tortoise umożliwia operatorom dwuśladów zdalne rozmieszczanie pojazdów w miejscach, w których jest największe zapotrzebowanie na tego typu urządzenia. Na pustym chodniku za sterowanie pojazdem odpowiada autonomiczna technologia. W zatłoczonym miejscu zaś panelem sterującym zarządzają ludzie.