Justtag Group wchodzi na skandynawskie rynki, przejmując Relevant Audience z Finlandii

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Justtag Group wchodzi na skandynawskie rynki, przejmując Relevant Audience z Finlandii

Udostępnij:

Justtag Group, platforma typu data-as-a-service w regionie CEE, przejęła fińską spółkę Relevant Audience z grupy Relevant Digital, dostarczającą dane do targetowania kampanii reklamowych w Finlandii, Szwecji, Danii, Norwegii i na Łotwie.

Justtag Group, spółka technologiczna należąca do Grupy Dirlango, to platforma zwiększająca efektywność działań reklamowych w oparciu o wiedzę o użytkownikach w świecie offline i online. Oferuje produkty, wspierane przez algorytmy AI, podnoszące efektywność działań we wszystkich kluczowych kanałach marketingowych, m.in. w kampaniach programatycznych, social mediach czy DOOH. Obecnie jest największym dostawcą danych do kampanii programatycznych realizowanych w Polsce, posiadając w swoich bazach informacje od ponad 85 proc. polskich internautów.

Justtag Group sukcesywnie rozwija swoją działalność w regionie, m.in. w Serbii i na Węgrzech, a także zaczyna ekspansję w Skandynawii, przejmując fińskiego gracza – firmę Relevant Audience. Działanie to jest w dużej mierze podyktowane ambicją Justtag, aby po wyłączeniu 3rd party cookies to właśnie JustID, stworzony przez nią autorski system stał się standardem identyfikacji użytkowników w otwartym internecie w krajach nordyckich.

Lider polskiego rynku wchodzi do Skandynawii

Przejęcie Relevant Digital to pierwsze wejście spółki na zagraniczne rynki w drodze akwizycji. Ten krok pozwoli jej od razu rozpocząć działalność w 5 kolejnych krajach – Finlandii, Szwecji, Danii, Norwegii i na Łotwie, poprzez przejęcie kontraktów Relevant Digital z wydawcami i klientami w tym regionie.

– W przeszłości z Relevant Digital łączyły nas relacje biznesowe, stąd dobrze znamy tę spółkę. Obecnie jest ona jednym z 3 największych dostawców danych na platformy programatyczne w Finlandii. Aby dostarczyć jej paliwo do dalszego rozwoju, wdrożymy w spółce nasze technologie. Naszym priorytetem jest, aby właśnie poprzez akwizycję szybko wprowadzić na rynek JustID jako standard identyfikacji. W ten sposób dostarczymy wartość reklamodawcom oraz wydawcom i zabezpieczymy ich biznes po wyłączeniu 3rd party cookies. Przejęcie przez nas spółki jest więc korzystnym rozwiązaniem dla wszystkich uczestników rynku – tłumaczy Tomasz Chłodecki, prezes i współzałożyciel Justtag Group i dodaje – Jednocześnie już myślimy o rozwoju na kolejnych rynkach i nie wykluczamy następnych akwizycji.

– Trend międzynarodowego rozwoju „technologii Made in Poland” tylko przyspiesza. Justtag idzie zatem śladami świetnych firm mających swoje korzenie nad Wisłą, takich jak: Ramp, RTB House, czy Booksy – zaznacza Łukasz Wejchert, założyciel wehikułu Dirlango będącego inwestorem w Justtag Group.

JustID nowym standardem w sieci

Justtag Group od ponad 2 lat rozwija autorski i obecnie największy w Polsce system identyfikacji użytkowników w otwartym internecie – JustID. Jest to alternatywa dla 3rd party cookies (ciasteczek stron zewnętrznych), które obecnie są wykorzystywane przez partnerów stron internetowych do tworzenia internetowych profili użytkowników na podstawie ich dotychczasowych zachowań i historii wyszukiwania. Dzięki temu możliwe jest m.in. wyświetlanie reklam określonym osobom na podstawie zebranych o nich danych. Zgodnie z aktualnymi informacjami do końca przyszłego roku 3rd party cookies mają zostać wyłączone, a więc reklamodawcy nie będą już mogli w oparciu o nie targetować reklam. Identyfikator JustID został zaimplementowany już przez ponad 150 czołowych witryn w Polsce.

JustID jest alternatywnym identyfikatorem do 3rd party cookies. Ponadto nie ograniczamy się wyłącznie do gromadzenia informacji o użytkownikach, ale świadczymy usługi z wykorzystaniem JustID, czyli m.in. realizujemy kampanie marketingowe, co powoduje, że jesteśmy firmą, dostarczającą rozwiązanie typu „one-stop shop” w otwartym internecie. Naszym celem jest zbudowanie standardu identyfikacji w erze post 3rd party cookies. Mamy aspiracje, aby zdominować ten obszar w całym regionie CEE i w krajach nordyckich – podsumowuje Tomasz Chłodecki.

Europejski plan na dalsze dwucyfrowe wzrosty przychodów

Ten rok był przełomowy dla polskiej spółki technologicznej – zanotowała ona dwucyfrowy wzrost przychodów (w proc.) przy ich wielomilionowym poziomie i aż trzycyfrowy skok na wyniku EBITDA. Prognozy Justtag Group na 2024 r. są jeszcze lepsze – zakładają większe zyski i dalsze, dwucyfrowe wzrosty, a za ok. 15-20 proc. sprzedaży odpowiadać będą rynki skandynawskie. To jednak dopiero początek wzrostów – w perspektywie dwóch kolejnych lat Justtag planuje zostać liderem w Skandynawii w obszarze dostarczania danych do
kampanii i identyfikacji użytkowników w internecie.

Wcześniej Justtag, jako pierwsza firma w regionie CEE, zmierzył konwersję pomiędzy kampanią reklamową w internecie a wizytami w sklepach stacjonarnych. Obecnie rozwija tę technologię w kilku krajach w Europie, pracując dla takich klientów jak: BP, McDonald’s, Sephora, OBI, Żabka czy działającej na 9 rynkach poza Polską sieci stacji benzynowych OMV.

 

Przeczytaj:

Justtag łączy się z Audience Solutions (d. Netsprint)