Kaufland Polska wykorzysta w plastikowych opakowaniach marek własnych średnio 20% recyklatu

kaufland polska wykorzysta w plastikowych opakowaniach marek wlasnych srednio 20 recyklatu
Udostępnij:
Kaufland Polska rozszerza cele strategii REset Plastic, która odpowiada na wyzwania przyszłości. Sieć zamierza do końca 2025 roku wykorzystywać w plastikowych opakowaniach marek własnych średnio 20 procent recyklatu. Ponadto Kaufland postawił sobie za cel wyeliminowanie czarnego plastiku z opakowań marek własnych do końca 2021 roku, co znacznie zwiększy możliwośćich recyklingu.

Kolor czarny utrudnia mechaniczną segregację odpadów, ponieważ pigment odpowiedzialny za tę barwę absorbuje światło podczerwone wykorzystywane podczas sortowania. W efekcie maszyny segregujące nie rozróżniają czarnego pigmentu, przez co do odpadów zmieszanych trafiają tony tworzyw sztucznych. Wyeliminowanie tego koloru z opakowań znacząco wspiera więc proces recyklingu. Z tego względu Kaufland postanowił rozbudować swoją strategię, aby nie tylko ograniczać zużycie tworzyw sztucznych, ale także ułatwiać ich ponowne wykorzystanie.

Sieć już może pochwalić się konkretnymi działaniami w tym zakresie. Kolor czarny został wyeliminowany w środkach do udrażniania rur, a także środkach piorących marki K-Classic. Czarne tacki, w których dotychczas były pakowane produkty wegańskie i wegetariańskie marki K-takeitveggie, zastąpiono tworzywem przeźroczystym.

Poza eliminacją koloru czarnego Kaufland sukcesywnie wykorzystuje recyklat. Przykładem tego jest butelka płynu do czyszczenia szyb K-Classic wykonana w 60% z przetworzonego tworzywa. Również wśród toreb wielokrotnego użytku, którymi sieć zastąpiła jednorazowe foliówki z plastiku, można znaleźć zamiennik z certyfikatem Blue Angel wykonany w 80% z recyklatu i nadający się do ponownego przetworzenia. Zielone skrzynki EPS, które Kaufland używa do transportu i sprzedaży owoców oraz warzyw, również można poddać recyklingowi. Za stosowanie tego przyjaznego dla środowiska nośnika sieć została właśnie wyróżniona Złotym Listkiem CSR.

Już przed trzema laty w ramach strategii REset Plastic Grupy Schwarz zobowiązaliśmy się do 2025 roku ograniczyć zużycie tworzyw sztucznych o 20% oraz do tego, by 100% opakowań marek własnych w jak największym stopniu nadawało się do recyklingu. Definiując kolejne cele, pokazujemy, że poważnie i konsekwentnie podchodzimy do wyzwania, jakim jest budowa gospodarki o obiegu zamkniętym – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.