Przy okazji załatwiania spraw bankowych w oddziale klienci nie muszą już potwierdzać swoich danych tradycyjnym dowodem osobistym. Wystarczy, że posiadają w telefonie aplikację mObywatel 2.0, w której dostępny jest mDowód. Mogą nim potwierdzać tożsamość tak samo jak zwykłym dowodem osobistym czy paszportem. Taka możliwość eliminuje ryzyko sytuacji, w której klient zapomina tradycyjnego dokumentu i nie może potwierdzić swojej tożsamości w placówce banku. Teraz wystarczy, że ma go w swoim smartfonie.
– Od kilku lat PKO Bank Polski nadaje ton przemianom technologicznym w sektorze bankowym. Jest prekursorem zmian rewolucjonizujących usługi e-administracji, które z powodzeniem przenosi na grunt cyfrowych innowacji w bankowości. Po raz kolejny udowadniamy, że jesteśmy liderem wprowadzania przyjaznych rozwiązań, które mam nadzieję będą docenione przez rynek, jak i naszych klientów – mówi Dariusz Szwed, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, kierujący pracami Zarządu.
Jak działa potwierdzanie tożsamości mDowodem?
Podczas wizyty w oddziale klient, który będzie chciał potwierdzić swoją tożsamość za pośrednictwem aplikacji mObywatel 2.0 zostanie poproszony przez doradcę o zalogowanie się na swoim smartfonie do aplikacji, następnie zeskanowanie kodu QR, który udostępnimy na stanowisku doradcy. Po zeskanowaniu kodu doradca otrzyma w systemie potwierdzenie jego danych, dzięki czemu klient będzie mógł kontynuować obsługę. Użytkownicy bankowości internetowej, którzy chcą zmienić tradycyjny dowód osobisty przypisany w serwisie transakcyjnym iPKO lub aplikacji IKO powinni potwierdzić swoje dane mDowodem w oddziale banku.
mDowód nie jest cyfrową wersją dowodu osobistego, a równoważnym dokumentem tożsamości – dokumenty różnią się serią i numerem, datą wydania i ważności. Dokument jest ważny tylko w Polsce.
Jak będzie wyglądała przyszłość w świecie AI? Obejrzyj to wideo