Wdrażanie narzędzi opartych na sztucznej inteligencji nie jest już wyborem, ale koniecznością dla organizacji, które nadal chcą się liczyć w dzisiejszej, szybko zmieniającej się rzeczywistości. Co więcej, od 2023 roku, czyli od momentu, kiedy ta technologia przebiła się do masowej świadomości, zbudowanie przewagi konkurencyjnej w tym obszarze jest wyzwaniem. Dzisiaj ten proces polega nie tylko na zainstalowaniu oprogramowania czy utworzenie konta w SaaSie. Tutaj chodzi o tworzenie narzędzi dopasowanych do potrzeb poszczególnych użytkowników, aby rzeczywiście dodawały wartość do biznesu, zwiększały wydajność i optymalizowały codzienną pracę.
O kooperacji AI z biznesem
Odpowiedzią na trudności związane z wdrażaniem i adaptacją AI do biznesu jest konferencja AI<>BA. Celem wydarzenia jest łączenie osób tworzących innowacyjne rozwiązania oparte o AI z praktykami biznesu i przedsiębiorcami, którzy chcą wdrożyć te technologie do swoich firm, ale nie wiedzą, jak skorzystać z dostępnych narzędzi. Konferencja będzie zatem miejscem przedstawiania zastosowań sztucznej inteligencji w różnych środowiskach: od globalnych gigantów technologicznych, start-upów i scale-upów po liderów biznesu, którzy aktywnie wdrażają rozwiązania AI w swoich działaniach.
— Od dłuższego czasu obserwujemy, jak sztuczna inteligencja wkrada się do wielu obszarów naszego życia. AI<>BA powstała po to, aby rozmawiać o oddziaływaniu AI na biznes z globalnej perspektywy. W tegorocznej, drugiej edycji konferencji skupiamy się na konkretnych przykładach przedstawiających korzyści z wdrożenia sztucznej inteligencji do biznesu. Do udziału zapraszamy twórców narzędzi AI z takich firm jak Asana, AWS, Microsoft, Miro, Vodafone czy Zoom. Dodatkowo przygotowaliśmy ścieżkę Cloud & AI, podczas której twórcy narzędzi AI przedstawią algorytmy sprawiające, że wszystko działa — mówi Kuba Nagórski, prezes Silesian Startup Foundation i pomysłodawca AI<>BA.
Obszary zasięgu AI analizowane w czasie AI<>BA
Konferencja AI<>BA ma przede wszystkim pomóc przedsiębiorcom i osobom nietechnicznym zrozumieć, jak wdrażać narzędzia sztucznej inteligencji do biznesu i jakie są implikacje tych działań.
W tym roku ścieżki tematyczne skupiają się wokół:
- rozwoju biznesu, w ramach której zostaną zgłębione mechanizmy napędzające globalną ekspansję biznesu;
- relacji z klientami, w ramach której zostanie zweryfikowana rola sztucznej inteligencji w procesie poprawiania interakcji z klientami;
- zarządzanie zmianą, w ramach której zostaną przedstawione sposoby na sprawne wdrażanie sztucznej inteligencji w firmach.
— Sztuczna inteligencja jest tylko jednym z komponentów rewolucji technologicznej, w której żyjemy. Narzędzia AI wpływają na wiele obszarów naszej codzienności, w tym na sposób pracy czy budowania relacji biznesowych. Myślę, że tegoroczna agenda pokrywa wszystkie zagadnienia, które mogą generować obawy wśród przedsiębiorców zainteresowanych wprowadzeniem AI do swojego biznesu — wyjaśnia Małgorzata Skorupa, wiceprezes Silesian Startup Foundation oraz koordynatorka konferencji.
Dlaczego teraz i dlaczego w Katowicach?
Polska, a w szczególności Śląsk i Katowice, znajduje się na ścieżce rozwoju technologicznego, która jest jedną z najbardziej dynamicznych w Europie. Dzięki rozwijającemu się ekosystemowi innowacji, szybko rosnącej liczbie startupów AI i deeptech, wzrostowi inwestycji kapitału podwyższonego ryzyka oraz rosnącej puli talentów wśród programistów, Katowice plasują się tuż obok Krakowa czy Poznania na liście CBRE EMEA Tech Cities. Właśnie w tym mieście znajduje się około 40 000 specjalistów z branży technologicznej, co stanowi niemal 10% siły roboczej sektora. Co więcej, Śląsk jest w trakcie transformacji gospodarczej, która nie tylko wymaga działań na rzecz zachowania bogatej historii przemysłowej ale też odnalezienia nowych gałęzi tworzących przewagę konkurencyjną regionu.
— Śląsk jest regionem z olbrzymim innowacyjnym potencjałem. Teraz przyszedł czas, aby go wydobyć. AI<>BA jest wydarzeniem o zasięgu międzynarodowym, na które przyjeżdża śmietanka technologicznego świata. Mam nadzieję, że tegoroczna konferencja odbije się szerokim echem, zaznaczy Śląsk na innowacyjnej mapie świata i będzie impulsem do konsekwentnego rozwijania ekosystemu innowacji w regionie — przekonuje Kuba Nagórski.
Zapraszamy do Katowic!
AI<>BA odbędzie się 22 i 23 października w Muzeum Śląskim w Katowicach. W agendzie jest przewidziane ponad 30 prelekcji liderów świata AI z kraju i zagranicy, którzy przedstawią praktyczne zastosowanie sztucznej inteligencji w biznesie. Poza tym zostaną zorganizowane warsztaty zgłębiające tajniki sztucznej inteligencji oraz strefa EXPO, na której zaprezentują się firmy tworzące innowacje oparte o AI.
Jednym z głównych punktów konferencji będzie też możliwość nawiązania relacji biznesowych w różnorodnym środowisku: od innowatorów, startupowców poprzez środowisko akademickie po przedsiębiorców, liderów biznesu i twórców narzędzi AI. Ta różnorodność doświadczeń gwarantuje, że uczestnicy nie odejdą tylko z wiedzą teoretyczną, ale zyskają praktyczne spostrzeżenia i strategie, które można wdrożyć we własnych organizacjach.
Organizatorami konferencji są Silesian Startup Foundation oraz Studio IntO. Parterem ścieżki Cloud & AI jest Cloudyna. Konferencja otrzymała Patronat Europejskiego Miasta Nauki Katowice 2024.
Szczegóły konferencji można znaleźć na stronie https://aibaconference.com/.