Konkurent polskiego Emplocity pozyskał 2,5 mln euro

konkurent polskiego emplocity pozyskal 25 mln euro
Udostępnij:
Startup Jobpal z Berlina zamknął rundę początkową w wysokości 2,5 mln euro. Inwestycji dokonał InReach Ventures i Acadian Ventures.

Firma, która została założona w 2016 roku, czyli rok przed polskim Emplocity, zbudowała wieloplatformowy chatbot, aby zautomatyzować wsparcie kandydatów i zwiększyć efektywność zatrudniania poprzez zastosowanie uczenia maszynowego i przetwarzania języka naturalnego. Jobpal jest konkurencją polskiego startupu Emplocity.

Docelowi klienci berlińskiego startupu to duże przedsiębiorstwa. Pracodawcy mogą zwiększyć wydajność dzięki możliwości szybkiego reagowania i angażowania potencjalnych kandydatów do pracy za każdym razem, gdy ci sięgają po więcej informacji za pośrednictwem zawsze dostępnego kanału (tj. chatbota), który jest przygotowany do odpowiedzi na często zadawane pytania.

Jobpal twierdzi, że jego chatbot może być również używany do sprawdzania CV i rekomendowania najbardziej obiecujących kandydatów. Poza tym zajmuje się on logistyczną pracą przy ustalaniu terminów rozmów kwalifikacyjnych, pozostawiając działom HR więcej czasu na bardziej znaczące części procesu rekrutacji. Współzałożyciel i dyrektor generalny, Luc Dudler powiedział, że na tym etapie ma ponad 30 klientów korporacyjnych, generując tysiące rozmów dziennie.

Oprogramowanie działa na popularnych platformach do przesyłania wiadomości, w tym WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat i SMS, i jest dostępne w ponad 15 językach – chociaż Jobpal potwierdza, że ​​rynek niemiecki pozostaje największy jak dotąd.

– Ogromne zainteresowanie i liczba pytań, które przedsiębiorstwa otrzymują od potencjalnych kandydatów, są sporym wyzwaniem dla rektutujących, co często skutkuje frustracją kandydatów. Interfejsy konwersacyjne i przetwarzanie języka naturalnego pozwalają nam zapewnić doświadczenie ukierunkowane na kandydatów i zwiększyć efektywność funkcji rekrutacyjnej – powiedział Dudler.

Oprogramowanie integruje się z wieloma pakietami Enterprise Capital Management w tym: SAP SuccessFactors, Workday, Oracle (wcześniej Taleo), Avature i Smartrecruiters. Runda zalążkowa jest następstwem tego, co Dudler określa jako „ogromny wzrost popytu”, a zespół wyczuwa szansę na dalszy wzrost. – Będziemy inwestować w rozwój produktów i potroimy liczbę pracowników w ciągu najbliższych 12 miesięcy. W szczególności chcemy zatrudnić wiceprezesa ds. marketingu – powiedział Dudler.

Polskie Emplocity

Jednym z silniejszych konkurentów niemieckiego startupu jest polskie Emplocity. Firma z Olsztyna rozpoczęła działalność w 2017 roku i bardzo szybko zdobyła dużą bazę klientów. Wśród nich znajduje się między innymi Budimex, Santander Bank Polska, mBank, Aviva, Bank Gospodarstwa Krajowego oraz PKO Bank Polski.

– Wszystko zaczęło się jeszcze w drugiej połowie 2017 roku. Byliśmy wtedy gotowi, aby pokazać światu rozwiązanie, nad którym pracowaliśmy od długich miesięcy – bota szukającego ludziom pracy. Skupialiśmy się na perspektywie pracownika i dążyliśmy do stworzenia wirtualnego asystenta, który będzie szukał pracy za kandydata. 1 września 2017 roku wysłaliśmy informację prasową do mediów informującą o premierze naszego rozwiązania – chatbota dla kandydatów. Dzień później na firmową skrzynkę e-mail trafiło zapytanie od jednego z największych w Polsce banków dotyczące wdrożenia analogicznego rozwiązania, ale na potrzeby tej jednej konkretnej firmy. Rynek sam upomniał się o rozwiązanie B2B – w ciągu kolejnych tygodni dostaliśmy kilkadziesiąt podobnych wiadomości – mówił dla MamStartup Krzysztof Sobczak CEO, współzałożyciel spółki Emplocity.

W 2017 roku Emplocity zgarnęło statuetkę Orła Innowacji, a rok później zajęło drugie miejsce w konkursie Lightning Competition zorganizowanym podczas konferencji HR Tech Unleash 2018 w Las Vegas. Natomiast Krzysztof Sobczak zapowiedział, że Emplocity dopiero się rozkręca.

Szybki rozwój polskiego startupu nie dziwi, bo branża rekrutacyjna  czekała na takie rozwiązanie. Zainteresowanie dużych partnerów rynkowych tego typu rozwiązaniami pokazuje, że walka o ten rynek zaczęła się na dobre. Zobaczymy jak rozwinie się Jobpal po najnowszej rundzie finansowania i kiedy Emplocity poinformuje nas o kolejnych sukcesach.