Korepetytorzy mogą być influencerami? Współzałożyciel Twittera wsparł finansowo platformę Scoodle

korepetytorzy moga byc influencerami wspolzalozyciel twittera wsparl finansowo platforme scoodle
Udostępnij:
Scoodle to brytyjski startup, który chce pomóc korepetytorom stać się influencerami. Spółka otrzymała właśnie 760 tys. dolarów w ramach finansowania pre-seed. Tę rundę wsparł Biz Stone, współzałożyciel Twittera.

Startup został wprowadzony na rynek pod koniec 2018 r. Platforma umożliwia studentom zamieszczanie pytań, na które potem odpowiadają nauczyciele. Aktywność tutorów wpływa na ich popularność.

Scoodle jest również pierwszą firmą technologiczną, która dołączyła do akceleratora Uniwersytetu Oxfordzkiego, Oxford Foundry.

Jak działa Scoodle?

Korepetytorzy dzielą się wiedzą na swoim profilu, a uczniowie mają możliwość rezerwować lekcje u wybranego nauczyciela.

Rodzice mogą obejrzeć przed rezerwacją lekcji udostępnione na profilu każdego z nauczycieli materiały. W ten sposób nauczyciele zaczynają rozwijać swoje marki osobiste.

Każdy student za darmo rezerwuje, wysyła wiadomości i uzyskuje dostęp do treści opublikowanych przez nauczycieli. Jednak same lekcje są już płatne. Członkostwo w Scoodle Pro pozwala na bezpośrednie zadawanie pytań tutorom.

Platforma zrzesza tysiące wykładowców z najlepszych brytyjskich instytucji edukacyjnych, w tym University of Oxford, University of Cambridge, Imperial College London i innych.

Pomysł na serwis

Ismail Jeilani, współzałożyciel i dyrektor generalny Scoodle, który ostatnio pracował w Google, mówi, że pomysł na platformę zrodził się z jego własnego doświadczenia w zakresie nauczania. Dzięki temu mógł zaoszczędzić na studiach i uniknąć zaciągania kredytów studenckich.

Jeilani twierdzi, że to, co wyróżnia Scoodle to koncentracja na budowaniu świadomości marki tutorów w oparciu o treści.

Scoodle jako pierwszy stosuje model 0% prowizji, co sprzyja relatywnie długiej obecności nauczycieli w serwisie.

Outlier też daje lekcje

Dosłownie przed kilkoma dniami, inny startup z branży EduTech, Outlier.org zebrał 11,7 mln dolarów w finansowaniu serii A.

Outlier.org oferuje studentom lekcje online, a po zaliczeniu materiału umożliwia zaciągnięcie kredytu studenckiego.

Celem pomysłu jest zniwelowanie problemu rosnących kosztów szkolnictwa wyższego poprzez zaoferowanie tańszej opcji pozyskiwania wiedzy.

Platforma zawiera podstawowe zajęcia ze szkół wyższych, np. zajęcia z matematyki i podstaw psychologii, prowadzone przez profesorów i innych instruktorów z takich uczelni jak Yale, MIT, Columbia i Cornell. Wykłady są nagrywane i udostępniane do oglądania w Internecie.