Kreatywne kampanie reklamowe nie są dla wszystkich – Jakub Biel

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Jakub Biel

Udostępnij:

Podczas tegorocznej odsłony Infoshare wspólnie z PKO Bankiem Polskim mieliśmy okazję porozmawiać z Jakubem Bielem, ekspertem ds. reklamy i marketingu, o kreatywnych kampaniach reklamowych. Dowiedz się, jakie są kluczowe czynniki sukcesu w tworzeniu takich kampanii oraz dlaczego wyznaczanie celu jest tak istotne w tym procesie.

Czy każda marka potrzebuje kreatywnych kampanii reklamowych? – Nie. Myślę że czasem firmy na siłę próbują być kreatywne, nawet gdy tego zupełnie nie potrzebują – uważa Jakub Biel, który stworzył jedną z najbardziej rozpoznawalnych kampanii reklamowych na potrzeby serwisu dla dorosłych Pornhub.

W przypadku na przykład piekarni ważniejsza jest lokalizacja i jakość chleba, a nie atrakcyjne treści, którymi właściciel mógłby pochwalić się na Facebooku. Zdaniem naszego rozmówcy kreatywne kampanie reklamowe nie są między innymi dla lokalnych biznesów – takie firmy nie muszą „wykręcać” ogólnopolskich zasięgów.

Poszła reklama, świat się wali. Miej scenariusz

Kreatywne kampanie reklamowe często wiążą się z pewnym ryzykiem, dlatego niektóre firmy obawiają się sięgać po tego typu kreacje. Jakub Biel zauważa, że istotnym błędem wielu firm jest brak odpowiednich scenariuszy kryzysowych. W przypadku kampanii, które mogą być kontrowersyjne lub budzić skrajne emocje, kluczowe jest przygotowanie się na ewentualne nieprzewidziane sytuacje.

– Kiedy robiliśmy kampanię na Pornhub, poszliśmy do zarządu i zapytaliśmy, czy nie ma z tym problemu. Zarząd tylko zapytał, co, jak coś pójdzie nie tak. Ja wtedy pokazałem, że mam 14 scenariuszy kryzysowych – powiedział nasz rozmówca. Dzięki temu zawczasu wiedział, co zrobi, gdy w mediach pojawi się burza.

Cel, cel i jeszcze raz cel

Decydując się na kreatywne kampanie reklamowe, ważne jest, aby wyznaczać sobie jasne cele. Jakub Biel zauważa, że wiele firm koncentruje się na tworzeniu śmiesznych reklam, które mają jedynie zdobyć popularność i dużą liczbę polubień na Facebooku. Jego zdaniem to błąd.

– Nawet jeśli robię najbardziej szalone, kreatywne akcje, to muszę pamiętać, że robię je po coś – powiedział nam prelegent tegorocznej odsłony Infoshare. Zapominając o tym, można popełnić błąd. Często zdarza się, że firmy próbujące dotrzeć do określonej grupy docelowej, tworzą śmieszne reklamy, które trafiają w gusta zupełnie innej grupy odbiorców. To jedna z konsekwencji nie wyznaczania jasnych celów.

Chcesz więcej? Posłuchaj, obejrzyj

Wywiad z Jakubem możesz obejrzeć i posłuchać na YouTubie. Wideo znajduje się poniżej.

Przeczytaj również: