Książki, które powinien przeczytać każdy przedsiębiorca. Wasze propozycje

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Niedawno pytaliśmy Was o książki, które obowiązkowo polecilibyście innym przedsiębiorcom. Spośród odpowiedzi wybraliśmy te, które najczęściej się powtarzały i przygotowaliśmy rankingi dziesięciu publikacji.

1. „Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek” – Eric Rise 

Książka ta opisuje narzędzia i strategie, dzięki którym wystartujesz z własnym projektem. Dowiesz się miedzy innymi jak unikać błędów, oceniać sytuację na rynku i reagować na nią oraz kiedy wykonać zwrot. – Nie znam lepszego podręcznika pozwalającego zmaksymalizować szanse startupu na sukces – mówi Mitchell Kapor, założyciel Lotus Development Corporation. 

Liczba stron: 248

Wydawnictwo: Helion | One Press

Przeczytaj fragment > 

 

2. „ZERO TO ONE. Notatki o start-upach, czyli jak budować przyszłość” – Peter Thiel i Blake Masters 

– Peter Thiel zbudował wiele wspaniałych firm. W książce Zero to One pokazuje, jak to zrobił – mówi Elon Mask, współzałożyciel PayPala, twórca i dyrektor generalny SpaceX i Tesla Motors. Autor publikacji pokazuje także w jaki sposób możemy tworzyć i odkrywać nowe rzeczy. Zakłada, że można dokonać innowacyjnych odkryć w każdej branży; nie ma sensu kopiować rozwiązań, które już istnieją. 

Liczba stron: 220

Wydawnictwo: MT Biznes

Przeczytaj fragment > 

 

3. „Rework” – Jason Fried I David Heinemeier Hansson 

– Na początek zapomnij o przestarzałym, klasycznym modelu zakładania firmy. Nie trać czasu na pisanie biznesplanu, poznawanie konkurencji, szukanie inwestorów itd. We współczesnym świecie zmiany zachodzą w takim tempie, że kiedy wykonasz całą tę mrówczą pracę, Twoje cenne dane będą już nieaktualne – czytam w opisie książki na stronie wydawcy. Publikacja napisana przystępnym i prostym językiem. 

Liczba stron: 304

Wydawnictwo: One Press

Przeczytaj fragment > 

 

4. „Steve Jobs” – Walter Isaacson 

Przygotowując się do napisania tej książki, Walter Isaacson przeprowadził wywiady z ponad setką osób z najbliższego otoczenia Jobsa oraz rozmawiał ponad czterdzieści razy z samym twórcą Apple. W efekcie mamy szansę dowiedzieć się jakim ojcem, mężem i szefem był przedsiębiorca. Publikacja ukazuje jego energiczną osobowość i problemy, z którymi się zmagał. 

Liczba stron: 732

Wydawnictwo: Insignis 

 

5. „Naród start-upów. Historia cudu gospodarczego Izraela” – Senor Dan i Singer Saul 

– Jakim cudem w Izraelu – młodym, niewiele ponad 60 letnim, kraju mającym zaledwie 8 miliona mieszkańców, pozbawionym bogactw naturalnych, z wrogami na wszystkich granicach i w ciągłym stanie wojny – mogło powstać więcej start-upów niż w Japonii, Indiach, Korei, Kanadzie i Zjednoczonym Królestwie? – czytamy w opisie książki na stronie wydawcy. Na to pytanie odpowiadają autorzy publikacji. 

Liczba stron: 376

Wydawnictwo: Studio Emka

 

 6. „Metoda Running Lean. Iteracja od planu A do planu, który da Ci sukces” – Ash Maurya 

– To jedna z najlepszych technicznych książek na temat modelu Lean Startup. I tyle. Nic więcej nie trzeba dodawać – mówi anioł biznesu i założyciel Clarity.fm Dan Martell. Dzięki tej książce dowiesz się: w jaki sposób znajdować uczestników wczesnego rynku, testować opracowane rozwiązanie oraz wyprowadzać zmiany w oparciu o opinie i komentarze pierwszych użytkowników i klientów. 

Liczba stron: 232

Wydawnictwo: Helion | One Press

 

 7. „Mit przedsiębiorczości. Dlaczego większość małych firm upada i jak temu zaradzić” – Michael E. Gerber 

Autor książki dzieli się z czytelnikami własnym doświadczeniem, które zdobył podczas współpracy z ponad dwudziestoma pięcioma tysiącami małych przedsiębiorstw oraz przeprowadza ich przez wszystkie etapy budowania biznesu. Pokazuje także jak wykorzystać model franczyzowy w każdym typie działalności. – Co najważniejsze, Gerber uświadamia, czym różni się praca nad własną firmą od pracy we własnej firmie – czytamy w opisie książki na stronie wydawcy

Liczba stron: 206

Wydawnictwo: MT Biznes

 

 8. „Elon Musk. Biografia twórcy PayPal, Tesla, SpaceX” – Ashlee Vance 

– Steve Jobs chciał waszych pieniędzy. Mark Zuckerberg pragnie wam pomóc udostępnić zdjęcia bobasów. Elon Musk zamierza uratować świat przed zagładą – czytamy w opisie książki na stronie wydawcy. Przygotowując się do napisania tej publikacji, Ashlee Vance przeprowadził rozmowy nie tylko z rodziną, przyjaciółmi i współpracownikami przedsiębiorcy, ale także z jego wrogami. 

Liczba stron: 400

Wydawnictwo: Znak

 

 9. „Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności” – David Allen 

Jeśli czujesz się przytłoczony nadmiarem obowiązków i myślisz, że nie wykorzystujesz w pełni swojego potencjału i kreatywności, ta książka jest dla Ciebie. Program opracowany przez autora pomoże Ci uporządkować chaos zawodowy i zrezygnować z niepotrzebnych zadań tak, abyś mógł w końcu odetchnąć i przestać pędzić. 

Liczba stron: 336

Wydawnictwo: One Press 


10. „7 nawyków skutecznego działania” – Stephen Covey 

– „7 nawyków skutecznego działania” to biblia współczesnego człowieka. Jeden z najbardziej wpływowych ludzi Ameryki wskazuje, jak – kierując się wewnętrzną uczciwością, poszanowaniem innych, a przede wszystkim świadomością tego, co najważniejsze, a nie tego, co pilne – doprowadzić do erupcji własnych możliwości i tworzyć synergię, oznaczającą zwielokrotnione efekty wspólnych działań – czytamy w opisie książki na stronie wydawcy. Pomóc ma w tym siedem nawyków. 

Liczba stron: 368

Wydawnictwo: Dom Wydawniczy Rebis 

Jeśli chcecie dowiedzieć się: po jakie tytuły sięgają znani przedsiębiorcy i miliarderzy, co ich inspiruje i które książki polecają innym przedsiębiorcom, zachęcamy Was do przeczytania artykułów o ulubionych lekturach Marka Zuckerberga, Richarda Bransona i Billa Gatesa.