Kupuje.Live pozyskało milion zł. Chce rozwijać rynek live commerce

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Kupuje.Live pozyskało milion zł. Chce rozwijać rynek live commerce

Udostępnij:

Kupuje.Live to pierwsza w Polsce zautomatyzowana platforma do sprzedaży na transmisjach sprzedażowych. Startup pozyskał właśnie 1 mln złotych na rozwój z funduszu Czysta3.VC.

Narzędzie dla sprzedawców i kupujących

Transmisje sprzedażowe to fenomen ostatnich lat. Rozwój tego kanału sprzedaży przyspieszył bardzo dynamicznie w czasie pandemii. Sprzedawcy, szukając nowych dróg dotarcia do klientów, rozpoczęli sprzedaż produktów przez „t”, czyli transmisje na żywo w mediach społecznościowych (najczęściej na Facebooku). Ten sposób prezentowania oferty bardzo szybko spotkał się z dużym zainteresowaniem – transmisje najpopularniejszych sprzedawców ogląda w Polsce nawet kilka tysięcy osób równocześnie! Jednak, jak zauważa Adam Semik, jeden z twórców Kupuje.Live, nadal brakuje narzędzia, które pozwoliłoby usystematyzować i zautomatyzować ten proces sprzedaży i zakupu:

Gdy poznawaliśmy tę branżę, największym zaskoczeniem wcale nie była dla nas popularność lajwów. W końcu obecnie to zjawisko rozlewa się dynamicznie na całym świecie – np. w Azji już 10% sprzedaży e-commerce to social live selling. Nas zaskoczył fakt praktycznie zupełnego braku automatyzacji procesu zakupu, pomimo naprawdę znaczącej sprzedaży – mówi Adam Semik, jeden z założycieli Kupuje.Live.

Dotychczas osoby zainteresowane zakupem w trakcie transmisji składały zamówienia pisząc komentarze pod filmem transmitowanym na żywo w mediach społecznościowych, a następnie sprzedawca musiał ręcznie spisywać zamówienia i kontaktować się z każdym kupującym z osobna. Platforma Kupuje.Live rozwiązuje ten problem dając sprzedawcom możliwość szybkiego konwertowania chęci zakupu na zamówienia oraz technologię do zarządzania nimi. Kupujący z kolei mogą korzystać z szybkich płatności i zakupu u zweryfikowanych sprzedawców. Platforma wystartowała w drugiej połowie roku, korzysta z niej już kilkudziesięciu sprzedawców, a zakupów dokonało ponad 10 000 klientów.

Milion złotych dla Kupuje.Live od Czysta3.VC

Startup Kupuje.Live ruszył dzięki wsparciu ze strony funduszu Czysta3.VC.

– Jednym z filarów naszej działalności jest software i e-commerce. Widzimy, jak w ostatnim czasie wzrosło znaczenie live commerce w Polsce, dlatego zdecydowaliśmy się wesprzeć Kupuje.Live. Rynek sprzedaży poprzez transmisje ma ogromny potencjał, a odpowiednio skonfigurowana platforma dedykowana stricte live commerce może jeszcze mocniej przyspieszyć rozwój live commerce w Polsce – mówi Szymon Janiak, współzałożyciel i partner zarządzający Czysta3.VC.

Maciej Czerwiński, jeden z założycieli Kupuje.Live, tłumaczy jak zostanie zainwestowany przekazany przez Czysta3.VC milion złotych:

– Pozyskane środki umożliwią nam rozwój funkcjonalności systemu, z którego korzystają sprzedawcy. Rozbudujemy platformę o dodatkowe funkcjonalności automatyzujące oraz panel analityczno-rekomendacyjny. Umożliwia on analizę sprzedaży pod kątem jej skuteczności i sugeruje konkretne rekomendacje zwiększające sprzedaż na bazie m.in. aktywności kupujących. Aktualnie najpopularniejszymi branżami obecnymi na transmisjach są odzież i akcesoria, biżuteria i kosmetyki oraz produkty do domu.

– Technologia zawsze miała bardzo znaczącą rolę w zmianach zachodzących w wielu branżach. W przypadku tradycyjnego rynku e-commerce rozwój technologii znacząco przyczynił się do zwiększenia zaangażowania i konwersji. Dzięki wdrażanej przez nas technologii, szybko rosnący sektor live commerce staje się o wiele bardziej skalowalny, a tworzone przez nas narzędzia analityczno-rekomendacyjne pozwolą na optymalizację i dynamiczny wpływ na sprzedaż – mówi Rafał Szefera, współzałożyciel Kupuje.Live.

Obiecująca przyszłość rynku live commerce w Polsce

Wg szacunków spółki Live Commerce, właściciela Kupuje.Live, już ponad 1 mln Polaków robi zakupy u sprzedawców organizujących transmisje live (dane na bazie analizy 30 najpopularniejszych grup na Facebooku, które gromadzą kupujących). Z kolei raport przygotowany przez fundację Kobiety E-Biznesu w kwietniu 2021 r. wskazuje, że co czwarty Polak dokonał zakupu w trakcie transmisji live, a 10% robi to regularnie. Systematycznie pojawiają się również nowe kategorie produktów, takie jak RTV i AGD, materiały budowlane, a nawet rośliny. Klienci doceniają tę formę sprzedaży przed wszystkim  za możliwość bezpośredniej interakcji ze sprzedającym w czasie rzeczywistym, dokładną prezentację towaru, której często towarzyszą emocje i wciągający storytelling. W dużej mierze sprzedaż live w Internecie łączy zalety sprzedaży bezpośredniej i klasycznego e-commerce, z dodatkowym elementem społecznościowym.

Współwłaścicielami i twórcami marki są przedsiębiorcy związani z branżą społecznościową.  Adam Semik, Rafał Szefera i Maciej Czerwiński byli także założycielami Gamellona, sieci partnerskiej Youtube, obsługującej największe postacie polskiego Youtuba, która została kupiona w 2019 roku przez LTTM.