Licealiści pokazali swoje pomysły. Podsumowujemy finał Econverse Cup

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Econverse Cup program dla licealistów startupowców

Udostępnij:

Czy licealista może rozwinąć pomysł na obiecujący startup? Uczestnicy programu Econverse Cup pokazali, że odpowiedź na to pytanie jest jak najbardziej twierdząca. Partnerami wydarzenia byli m.in. Akademia Leona Koźmińskiego, InPost, Allegro i Synerise.

Końcówka ubiegłego roku przyniosła nam zakończenie drugiej edycji Econverse – ciekawej inicjatyw edukacyjnych na polskiej scenie biznesowej.

Poznań, Wrocław i Warszawa

16 grudnia, w Venture Café Warsaw, miał miejsce Wielki Finał Econverse Cup, zwieńczający trzymiesięczną szkołę startupów dla licealistów. Wśród Jury Pitch Contest zasiedli m.in. Jarosław Królewski, Wojtek Sadowski czy Szymon Janiak. Gośćmi Specjalnymi Finału byli Rafał Brzoska oraz Stefan Batory.

Uczestnicy Econverse Cup przeszli drogę od Startup School – warsztatów z kluczowych, praktycznych umiejętności biznesowych, przez eliminacje w trzech miastach (Poznań, Warszawa, Wrocław) po finał – startupowe święto z udziałem ponad dwustu pięćdziesięciu osób. W rozwijaniu pomysłów licealistów wsparli mentorzy tacy jak Piotr Jan Pietrzak, Jacek Dąbrowski czy Paweł Czerwony.

finał Econverse Cup mentorzy Źródło: informacja prasowa Econverse.

Czym jest Econverse?

Econverse to projekt stworzony przez młodych Polaków z uczelni w Polsce i za granicą, z myślą o swoich rówieśnikach, którego celem jest łatanie dziur w polskiej edukacji biznesowej. Łączymy zabawę z rywalizacją i pokazujemy, że młodzi potrafią, oferując im możliwości rozwoju umiejętności w praktyce. O misji, wizji i społeczności Econverse szerzej pisaliśmy w tekście Jak stworzyłem własny startup w wieku 17 lat.

Zwycięzcy: druk 3D, edutech i cybertech

Oprócz pucharu Econverse, finaliści rywalizowali o dalsze wsparcie pomysłów, a także nagrody o łącznej wysokości 20.000 PLN.

Solid Saver

Pierwsze miejsce zajął zespół Solid Saver – innowacyjna technologia wykorzystująca AI do kontroli jakości druku 3D w przemysłowych procesach produkcji.

Inlang

Drugie miejsce zajął Inlang – startup, który rewolucjonizuje naukę języków, poprzez metodę zwaną “Indukcją kontekstualną”, a także grywalizację procesu nauczania.

Hiri

Trzecie miejsce zajęło Hiri – aplikacja pozwalająca rodzicom reagować na to, co spotyka dziecko w sieci. Hiri zwyciężyło również w kategorii Nagroda Publiczności.

Najlepszy pitch i nagrody specjalne

W kategorii Best Pitch zwyciężyło Imago – platforma aktywizująca młodzież poprzez krótkie zadania polegające na zrobieniu sobie zdjęcia bądź filmiku ze swojej aktywności.

Oprócz czterech zwycięzców jury, obserwując wysoki poziom rywalizacji, jak i  potencjał rozwiązań stworzonych przez uczestników, zdecydowało się spontanicznie ufundować dwie nagrody specjalne. Pierwsza z nich trafiła do AIBook, wizualizującego zdania w książkach w postaci ilustracji i krótkich filmików z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Projekt otrzymał wsparcie finansowe oraz mentoring od Jarosława Królewskiego i Synerise. Drugą z nich otrzymało Mendly, platforma zrzeszająca amatorów, pasjonatów i profesjonalistów branży krawieckiej. Projekt otrzymał wsparcie od Zuzanny Piaseckiej, Prezes Zarządu Fundacji Empiria i Wiedza.

Młodzi uczestnicy, mocni partnerzy

Z zaciekawieniem będziemy obserwować rozwój Econverse, jednej z nielicznych na rynku ofert edukacyjnych dla innowacyjnych licealistów. Po aktywnym 2022 roku, już nie możemy doczekać się kolejnych projektów i wydarzeń.

uczestnicy Econverse Cup Źródło: informacja prasowa Econverse.

Partnerami Econverse Cup byli, między innymi, Fundacja Empiria i Wiedza, InPost, Baker McKenzie, Antal, Akademia Leona Koźmińskiego, Allegro i Synerise.