LiDAR będzie się rozwijać? Specjaliści szacują, jak wzrośnie wartość rynku bazujący na tej technologii

Dodane: 11.01.2021

Agata Ruszkowska

Udostępnij:

Ile będzie wart rynek LiDAR? Firma TrendForce obliczyła, ile będzie wart ten rynek za 4 lata i jakie rozwiązania będą go popularyzować. 
Kto by przypuszczał, że technologia LiDAR już wkrótce stanie się tak popularna i że będziemy mogli ją obsługiwać za pomocą naszych prywatnych urządzeń. Skaner LiDAR (Light Detection and Ranging), który emitują promieniowanie elektromagnetyczne (lasery) o małej mocy, pozwala nam dzisiaj tworzyć szczegółowe trójwymiarowe mapy. Niewątpliwą zaletą tego rozwiązania jest możliwość możliwość uzyskania szerokie obrazy otoczenia i bieżącego oszacowywania odległości między przedmiotami, które znajdują się w zasięgu laserów.  Technologia jest wykorzystywana w branżach specjalistycznych, np. do projektowania przebiegu tras drogowych, kolejowych i rurociągów, czy też rejestrowania linii wysokiego napięcia. Coraz częściej jednak będzie można ją spotkać w życiu codziennym, m.in. w smartfonach (iPhone 12), które dzięki nowej funkcji pomagają w pracy projektantom (mogą oni natychmiast umieszczać wirtualne obiekty w rzeczywistym świecie), a przeciętnym użytkownikom np. w urządzeniu wnętrza domu.

 

Specjaliści uważają, że technologia będzie już tylko zyskiwać na popularności i sprawdzi się w wielu dziedzinach naszego życia – chociażby podczas sprzątania, gdyż lasery mogą być wykorzystywane w samojezdnych odkurzaczach, aby rozpoznawać „topografię” naszego mieszkania. Jednak przede wszystkim LiDAR będzie się rozwijać wraz z wychodzeniem na rynek kolejnych modeli samochodów autonomicznych, w których LiDAR jest wykorzystywany na razie najczęściej. W tym wypadku LiDAR to „oczy” pojazdu, czyli wiązki laserowe, które w obrębie 360 stopni rozpoznają przeszkodę i pomagają nawigować pojazd tak, aby uniknał przeszkód i zderzenia z innymi uczestnikami ruchu drogowego.

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem