LinkedIn ma już 660 mln użytkowników, przejęcie przez Microsoft pomogło

Dodane: 07.11.2019

Marta Wujek

Udostępnij:

Portal społecznościowy LinkedIn od kiedy został przejęty przez Microsoft odnotowuje dynamiczny rozwój. Na platformie zarejestrowało się już 660 milionów użytkowników z 200 krajów.
Największą popularnością LinkedIn cieszy się w Europie, tutaj ma 206 mln użytkowników. Kolejny obszar to Ameryka Północna, w której z portalu korzysta już 181 mln osób oraz region Azji i Pacyfiku, gdzie jest 175 mln zarejestrowanych użytkowników. Od lutego tego roku w samych Stanach przybyło 8 mln nowych członków. Dużą aktywność wykazują również mieszkańcy Indii – 7 mln nowych użytkowników i Brazylii – aż 40 mln.

Przypomnijmy, że LinkedIn został wchłonięty przez Microsoft w połowie 2016 roku. Gigant technologiczny z Redmond wyłożył na tę transakcję aż 26 miliardów dolarów. Fuzja obu spółek miała stworzyć szereg możliwości dla użytkowników i klientów sieci społecznościwej, a co za tym idzie pomóc w rozwoju portalu.

Rozwój LinkedIn

Od tamtego momentu byliśmy świadkami wielu nowości w LinkedIn oraz jego zdecydowanego rozwoju. Niecały rok po przejęciu firma poinformowała, że zamierza przeszkolić wszystkich swoich inżynierów z zakresu sztucznej inteligencji. W tym celu firma uruchomiła Akademię SI, której celem nie jest przekazanie gruntowej wiedzy ani nawet podstaw na temat sztucznej inteligencji, ale jedynie sposobów jej implementowania w firmie. Serwis tłumaczył wtedy, że do tej pory przez taki program edukacyjny przeszło sześciu inżynierów z LinkedIna.

Natomiast równo rok po przejęciu Microsoft zintegrował biznesowy serwis społecznościowy z edytorem tekstu Word i wprowadziła funkcję Resume Assistant. Dzięki, której użytkownicy mogli tworzyć CV. Dodanie funkcji Resume Assistant było jednym z pierwszych ruchów, jakie spółka poczyniła, aby zintegrować swoje narzędzia z LinkedInem.

Kilka dni po ogłoszeniu planów związanych ze zintegrowaniem LinkedIna z MS Wordem, twórcy biznesowej sieci społecznościowej wprowadzili kolejną funkcję – Career Advice. Przedstawiciele firmy wyjaśniali wtedy, że dzięki bezpłatnej usłudze użytkownicy biznesowej sieci społecznościowej mogą znaleźć mentora, który pomoże im w rozwoju kariery. Wystarczy tylko uzupełnić swój profil i w zakładce „Career Advice” dodać informacje na temat porad jakie chce się uzyskać od doświadczonego rozmówcy. Następnie platforma dobierze odpowiednich partnerów i umożliwi nawiązanie kontaktu przez komunikator.

Natomiast w 2019 roku LinkedIn wprowadził kolejną nową funkcję, która sprzyja rozwijaniu się biznesowych kontaktów. Użytkownicy mogą już cieszyć się transmisjami na żywo. Z funkcji może skorzystać każdy użytkownik LinkedIn oraz właściciele stron firmowych. Do nadawania na żywo, potrzebujemy tylko kamery i mikrofonu. Portal udostępnił poradnik w wersji wideo i PDF, który podpowiada najlepsze praktyki w zakresie nadawania relacji. Portal wprowadził również obostrzenia, takie jak unikanie treści sprzedażowych, umieszczanie loga sponsora oraz udostępnianie wcześniej nagranych filmów.

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem