LiveChat zalicza kolejny dobry miesiąc. Ma już ponad 24 tys. klientów

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

– Styczeń był rekordowy pod względem liczby nowych klientów – mówił na początku minionego roku Mariusz Ciepły, prezes LiveChat’a, który pozyskał wtedy 263 klientów. Marzec był jeszcze lepszy.

Na zdjęciu Mariusz Ciepły, prezes LiveChat Software | fot. materiały prasowe

Nowe biuro, większy zespół

– Marzec był dla nas bardzo ważnym miesiącem – mówi dyrektor generalny LiveChat’a, Mariusz Ciepły. Przedsiębiorca właśnie pochwalił się wynikami i zdradził, że w minionym miesiącu jego spółka pozyskał 374 klientów i teraz korzysta z jej usług 24 065 firm w 150 krajach. Ciepły wyjaśnił, że są to przede wszystkim przedsiębiorstwa, urzędy i uczelnie.

Marzec był dobry dla wrocławskiej spółki także z innych powodów. – Wprowadziliśmy znaczące zmiany w wyglądzie produktu, które usprawnią pracę naszych użytkowników. Proces re-designu LiveChat’a planujemy zakończyć w maju. Miniony miesiąc to także przełom w organizacji naszej pracy, do którego długo się przygotowywaliśmy – dodaje prezes spółki i tłumaczy, że zespół LiveChat’a przeniósł się do nowego biura, gdzie pracuje na otwartej przestrzeni, co z kolei ma pozwolić firmie na zwiększenie zatrudnienia.

Portfolio produktowe

Przedstawiciele spółki wspominają, że poza wdrożeniem zmian we flagowym produkcie, rozwijają też inne narzędzia. Oferują między innymi platformę BotEngine, która umożliwia „tworzenie konwersacyjnych chatbotów przez niemal każdą firmę (także taką, w której brakuje specjalistycznej wiedzy informatycznej)” oraz chat.io, czyli narzędzie typu live chat, które można integrować z innymi platformami komunikacyjnymi, np. z mailem.

Poza wyżej wymienionymi rozwiązaniami LiveChat wdrożył także KnowledgeBase.ai, aplikację, dzięki której firmy mogą tworzyć własne bazy wiedzy i udostępniać je swoim pracownikom i klientom. – W ten sposób podczas obsługi klienta, pracownik nie musi przełączać się między zakładkami w przeglądarce w poszukiwaniu odpowiedzi na zadane pytanie, a jedynie wyszukać informacji w bazie – wyjaśniają przedstawiciele LiveChat’a.

Konkurencja

Podczas gdy wrocławska spółka rozwija ofertę produktową i przeprowadza się do nowego biura, giganci technologiczni ze Stanów wchodzą na rynek jej rozwiązań. Przypomnijmy, że pod koniec minionego roku Facebook wypuścił aktualizację komunikatora, tym samym umożliwiając firmom kontaktowanie się z potencjalnymi klientami. Pojawiły się wtedy obawy, że Facebook zagrozi LiveChat’owi.

Jednak LiveChat’a to nie przeraziło. – W 2016 roku Facebook wprowadził rozwiązanie Workplace i nie wpłynęło ono negatywnie na przykład na spółkę Slack, dla której było to rozwiązanie konkurencyjne. Dlatego nie dziwi brak negatywnej reakcji kursów naszych głównych konkurentów z USA – spółek LivePerson czy Zendesk – powiedzieli ISBnews przedstawiciele LiveChat’a.