Livespace CRM pozyskuje 10 mln zł na rozwój nowych standardów w sposobie pracy handlowców

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Livespace CRM pozyskuje 10 mln zł na rozwój nowych standardów w sposobie pracy handlowców

Udostępnij:

11 lat temu Michał i Marcin postanowili rozwiązać samodzielnie problem, z którym zmagali się w sprzedaży B2B – i stworzyli Livespace – system CRM zorientowany na procesy. Dzisiaj Livespace ma już ponad 1000 płacących klientów i już nie jest startupem, a dochodową firmą, która właśnie zamknęła rundę inwestycyjną na 10 mln zł na dalszy rozwój i ekspansję na rynki europejskie. W spółkę zainwestował INventures.

INventures inwestuje 10 mln w Livespace

Livespace koncentruje się nie tylko na samym produkcie, ale też na edukacji branży i wprowadzaniu nowych standardów w sposobie pracy handlowców. To kompleksowe podejście, przy jednoczesnym stabilnym wzroście dochodowości spółki, potencjale wzrostu oraz zdrowym cap table, przekonało nas do inwestycji w firmę mówi Wojciech Dąbrowski, członek zarządu INventures, funduszu inwestycyjnego, który prowadził tę rundę.

Skalowanie biznesu to bieg długodystansowy. Mimo częściowego wyjścia naszego funduszu z inwestycji, zostajemy dalej w spółce, bo wierzymy w misję, wizję i perspektywy wzrostu Livespace mówi Dariusz Lewandowski założyciel funduszu ARIA, który był głównym inwestorem w trakcie pierwszej rundy firmy w 2017 roku.

6x wzrost wzrost ARR od ostatniej rundy

Od ostatniej rundy inwestycyjnej firma Livespace urosła 6-krotnie oraz osiągnęła próg rentowności.

W ciągu 10 lat funkcjonowania Livespace udało nam się zbudować firmę dostarczającą realną wartość dla ponad 1000 firm, co pozwoliło przekroczyć 10 mln zł przychodu za 2023 rok. Ze startupu staliśmy się firmą  mówi Marcin Stańczak, COO Livespace.

Plany na przyszłość: #goglobal!

– Rynek CRM jest największym rynkiem oprogramowania dla firm wartym ponad 60 mld dolarów. W Livespace chcemy docelowo zdominować niszę związaną z tworzeniem i optymalizacją procesów sprzedaży dla firm z sektora MŚP na rynku europejskim – mówi CEO firmy, Michał Skurowski i dodaje: – Stworzyliśmy Livespace po to, by pomóc zespołom handlowym pracować efektywniej i osiągać wyższe, przewidywalne wyniki. By realizować tę misję, w najbliższych miesiącach i latach planujemy skupić się na trzech kluczowych obszarach:

1. Wykorzystanie sztucznej inteligencji

AI w Livespace CRM ma wspomagać managerów sprzedaży w tworzeniu i optymalizacji procesów sprzedaży, a także odciążyć handlowców w realizowaniu tych procesów, automatyzując żmudne i powtarzalne czynności. Rozpoczęliśmy już pracę z czołowymi polskimi naukowcami w tym zakresie i zamierzamy intensywnie inwestować w ten obszar.

2. Ekspansja na nowe rynki

Obecnie w zasadzie nie mamy bezpośredniej konkurencji wśród polskich dostawców CRM – rywalizujemy przede wszystkim z globalnymi graczami. Dzięki rekrutacji kluczowych osób w ostatnich miesiącach oraz przebudowie procesów, jesteśmy gotowi do tego, by stanąć do walki o udziały na nowych rynkach.

Sama technologia to za mało, potrzebna jest wiedza jak ją wykorzystać

Niesamowicie jest widzieć efekty wdrożenia procesu sprzedaży,  który promujemy. Livespace CRM prowadzi sprzedawców za rękę, a managerom daje większą kontrolę nad realizacją zadań ich zespołów, co w efekcie wpływa na lepsze wyniki sprzedażowe. Wierzymy, że ten model sprzedaży może skutecznie pomóc zwiększać przychody przedsiębiorcom na całym świecie – dodaje Marcin Stańczak

Wierzymy w to, że nawet najlepsza technologia nie rozwiąże realnych problemów, z jakimi mierzą się firmy, jeśli brakuje wiedzy jak ją wykorzystać dodaje Michał Skurowski. Dlatego w Livespace, w odróżnieniu od tradycyjnego modelu rozwoju oprogramowania, łączymy praktyczną wiedzę z użytecznymi narzędziami.

 

Czytaj także: