LumApps pozyskał 70 mln dolarów na rozwój platformy do komunikacji biurowej

lumapps pozyskal 70 mln dolarow na rozwoj platformy do komunikacji biurowej
Udostępnij:
LumApps zebrało 70 milionów dolarów kapitału podwyższonego ryzyka. Startup z siedzibą w Paryżu stara się wprowadzić więcej możliwości w zakresie wspomagania komputerowego i uczenia się maszynowego do swojej platformy łączącej współpracowników.

LumApps tworzy rodzaj wewnętrznego Facebooka dla pracowników, pozwalając im śledzić współpracowników, dając im spersonalizowany newsfeed informacji o firmie i pozwalając im na dołączenie do projektów lub społeczności wokół obszarów zainteresowania.

Usługa LumApps wdrażana jest wewnętrznie przez firmy w celu połączenia pracowników, aby mogli oni dzielić się informacjami i komunikować we wszystkich działach. Social Intranet integruje się z takimi narzędziami, jak Google G Suite i Microsoft Office 365, aby umożliwić pracownikom jednoczesną pracę nad pisaniem, planowaniem lub realizacją projektów w biurze lub zdalnie na dowolnym urządzeniu.

– W dzisiejszych czasach dla firm bardzo ważne jest, aby połączyć i zaangażować wszystkich swoich pracowników, a to może się zdarzyć tylko wtedy, gdy mają oni sposób na scentralizowanie całej komunikacji – powiedział Sébastien Ricard, Dyrektor Generalny LumApps, w swoim oświadczeniu.

Współpraca w miejscu pracy stała się w ostatnich latach gorącym tematem, ponieważ firmy posiadają ogromne ilości danych i są bardziej połączone niż kiedykolwiek wcześniej, a jednocześnie nie są w stanie w pełni wykorzystać swoich możliwości i pracować wydajnie we wszystkich zespołach.

Ostatnia runda została poprowadzona przez Goldman Sachs Growth, ale zawierała również pieniądze od poprzednich inwestorów, w tym Bpifrance, Idinvest Partners, Iris Capital i Famille C. LumApps zebrało w sumie 100 milionów dolarów.

LumApps zamierza wykorzystać nowe fundusze na inwestycje w badania i rozwój ze szczególnym uwzględnieniem sztucznej inteligencji i uczenia się przez maszyny, rozwijając nowe integracje produktów, rozszerzając sprzedaż i marketing na nowe obszary, takie jak Azja i Pacyfik, a nawet ukierunkowując je na potencjalne przejęcia.

Firma stwierdziła, że podwoiła swoje przychody w ciągu poprzedniego roku i zwiększyła zatrudnienie do ponad 180 pracowników w siedmiu biurach, w tym w Paryżu, Londynie, Nowym Jorku, San Francisco i Tokio. Planuje zatrudnić kolejnych 150 pracowników w 2020 roku.

Platformy komunikacji biurowej

W zeszłym roku w tej dziedzinie najgłośniej było o firmie Slack dzięki jej ofercie publicznej. Jednak dużych firm tworzących rozwiązania do komunikacji biurowej jest znacznie więcej. Przykładowo Monday.com w 2018 roku zebrał 50 milionów dolarów. Inne przykłady to Coda, która została oficjalnie uruchomiona w zeszłym roku oraz Front, który skupia się na zespołowej współpracy e-mailowej.

Pod koniec zeszłego roku informowaliśmy również o inwestycji Index Ventures w startup Quill. Informacja ta była o tyle ciekawa, że Index Ventures jest również inwestorem Slacka, czyli konkurencji Quill. Jak widać w tej branży dużo się dzieje, a pracodawcy ciągle szukają idealnego narzędzia dla swoich pracowników.