LumApps tworzy rodzaj wewnętrznego Facebooka dla pracowników, pozwalając im śledzić współpracowników, dając im spersonalizowany newsfeed informacji o firmie i pozwalając im na dołączenie do projektów lub społeczności wokół obszarów zainteresowania.
Usługa LumApps wdrażana jest wewnętrznie przez firmy w celu połączenia pracowników, aby mogli oni dzielić się informacjami i komunikować we wszystkich działach. Social Intranet integruje się z takimi narzędziami, jak Google G Suite i Microsoft Office 365, aby umożliwić pracownikom jednoczesną pracę nad pisaniem, planowaniem lub realizacją projektów w biurze lub zdalnie na dowolnym urządzeniu.
– W dzisiejszych czasach dla firm bardzo ważne jest, aby połączyć i zaangażować wszystkich swoich pracowników, a to może się zdarzyć tylko wtedy, gdy mają oni sposób na scentralizowanie całej komunikacji – powiedział Sébastien Ricard, Dyrektor Generalny LumApps, w swoim oświadczeniu.
Współpraca w miejscu pracy stała się w ostatnich latach gorącym tematem, ponieważ firmy posiadają ogromne ilości danych i są bardziej połączone niż kiedykolwiek wcześniej, a jednocześnie nie są w stanie w pełni wykorzystać swoich możliwości i pracować wydajnie we wszystkich zespołach.
Ostatnia runda została poprowadzona przez Goldman Sachs Growth, ale zawierała również pieniądze od poprzednich inwestorów, w tym Bpifrance, Idinvest Partners, Iris Capital i Famille C. LumApps zebrało w sumie 100 milionów dolarów.
LumApps zamierza wykorzystać nowe fundusze na inwestycje w badania i rozwój ze szczególnym uwzględnieniem sztucznej inteligencji i uczenia się przez maszyny, rozwijając nowe integracje produktów, rozszerzając sprzedaż i marketing na nowe obszary, takie jak Azja i Pacyfik, a nawet ukierunkowując je na potencjalne przejęcia.
Firma stwierdziła, że podwoiła swoje przychody w ciągu poprzedniego roku i zwiększyła zatrudnienie do ponad 180 pracowników w siedmiu biurach, w tym w Paryżu, Londynie, Nowym Jorku, San Francisco i Tokio. Planuje zatrudnić kolejnych 150 pracowników w 2020 roku.
Platformy komunikacji biurowej
W zeszłym roku w tej dziedzinie najgłośniej było o firmie Slack dzięki jej ofercie publicznej. Jednak dużych firm tworzących rozwiązania do komunikacji biurowej jest znacznie więcej. Przykładowo Monday.com w 2018 roku zebrał 50 milionów dolarów. Inne przykłady to Coda, która została oficjalnie uruchomiona w zeszłym roku oraz Front, który skupia się na zespołowej współpracy e-mailowej.
Pod koniec zeszłego roku informowaliśmy również o inwestycji Index Ventures w startup Quill. Informacja ta była o tyle ciekawa, że Index Ventures jest również inwestorem Slacka, czyli konkurencji Quill. Jak widać w tej branży dużo się dzieje, a pracodawcy ciągle szukają idealnego narzędzia dla swoich pracowników.