Lunchers.pl to pierwszy polski serwis społecznościowy, który zrzesza profesjonalistów, ale ich aktywności nie chce zatrzymywać na łączach internetowych, tylko… pomaga im umówić się na biznesowy lunch. Twórcy podzielają zdanie Warrena Buffeta, jednego z najbogatszych ludzi świata, który mawia: „Jeśli nie masz pojęcia o diamentach, poznaj jubilera”. W tym tkwi sekret większości biznesów, a szczególnie tych startujących: aby się udały, potrzeba sieci kontaktów.
Za lunch z inwestorem i filantropem Warrenem Buffetem w zeszłym roku zapłacono 3,5 miliona dolarów. Odbyło się to w ramach akcji charytatywnej (przez 13 wcześniejszych lat Buffett zebrał w ten sam sposób 11,5 milionów dolarów), ale osiągnięta z licytacji kwota mówi sama za siebie. Lunch to nie tylko sposobność do przegryzienia czegoś w środku dnia pracy. Lunch może się stać okazją do nawiązania wartościowych relacji. „Zasmakuj w nowych kontaktach”, mówią twórcy serwisu Lunchers.pl.
Biznes przy wspólnym stole
– Naszym celem było stworzenie przejrzystej platformy, która umożliwia dołączenie do grona osób, posiadających wspólne cele zawodowe, pasje i dążenia, a przede wszystkim, które rozumieją, że prawdziwy i długotrwały sukces opiera się na sieci kontaktów, które najlepiej buduje się na nieformalnych spotkaniach, takich jak np. śniadania czy lunch – mówi Magdalena Krakowczyk, współzałożycielka Lunchers.pl. Podczas wspólnego posiłku zaaranżowanego za pomocą Lunchers.pl można pozyskać klienta lub partnera biznesowego, ale też – przyszłego pracodawcę lub pracownika. Twórcy startupów i początkujący przedsiębiorcy mogą dzięki temu zyskać sponsora na realizację swoich projektów. Mało tego, podczas lunchu można szlifować język obcy, konwersując z lektorem. Można też po prostu spotkać się z ciekawymi ludźmi i wymienić poglądy, znaleźć do rozmowy partnerów o podobnych celach czy zainteresowaniach.
Każdy może skutecznie wykorzystywać Lunchers.pl do efektywnego networkingu. Serwis to platforma do prezentacji własnej osoby, ale przede wszystkim – do pokazania innym użytkownikom, kiedy i gdzie możemy się z nimi spotkać na lunch. Pomocny jest w tym prosty i szybki proces umawiania się na wspólny posiłek oraz kalendarz, w którym łatwo określić swoją dostępność na kolejne dni. Szczegóły umówionego spotkania można wyeksportować do firmowego kalendarza (Outlook) czy Google Calendar. Istotnym rozwiązaniem jest funkcjonalność do lokalizowania osób, dostępnych na lunch w danym dniu i w okolicy naszego miejsca pracy czy domu. Lunchers.pl niweluje też odwieczny problem: „kto płaci?”, ponieważ użytkownicy już na wstępie deklarują, czy chcą pokryć rachunek, czy też podzielić go pół na pół.
Pierwszy w Polsce
Pomysłodawczyniami projektu są dwie znajome, od lat pracujące w branżach usług human resources oraz public relations. Doświadczenie zawodowe nauczyło je, jak ważne jest nawiązywanie kontaktów i budowanie relacji. Tylko tak można odnieść prawdziwy zawodowy sukces. „Tymczasem na polskim rynku brakowało nam serwisu, który umożliwia spotkania biznesowe i networking poza siecią” wyjaśnia Magdalena Krakowczyk „Nowe kontakty są niezwykle istotną częścią budowania biznesu i życia zawodowego”. Podczas lunchu ze wspólnym znajomym przedstawiono im eksperta z branży IT, który właśnie poszukiwał nowych obszarów do rozwoju. Pomysł się spodobał, więc ostatnie kilka miesięcy już wspólnie pracowali nad koncepcją Lunchers.pl. Identyfikacją wizualną, projektem graficznym i wdrożeniem serwisu społecznościowego zajął się zespół Vision Trust, od lat zajmujący się tworzeniem portali typu social oraz e-sklepów.
Biznes? Nie tylko
Lunchers.pl to nowa na polskim rynku inicjatywa, która pomaga rozwiązać konkretny problem. W dzisiejszym świecie biznesu ludzie sukcesu cierpią na niedobór czasu, cenią sobie więc możliwość połączenia przyjemnego z pożytecznym. Częste podróże biznesowe sprawiają, że odwiedzają oni wiele miejsc i nie zawsze wiedzą, gdzie mogliby smacznie zjeść. W serwisie Lunchers.pl nie tylko znajdą kompana do posiłku, ale zobaczą też, jakie restauracje w okolicy są godne polecenia, gdzie można dobrze zjeść i gdzie klimat sprzyja biznesowym rozmowom. W związku z tym jest to także dobra platforma do promocji dla lokalów gastronomicznych.
źródło: informacja prasowa