Wcześniej Lunching zasilany był tylko prywatnym kapitałem. Po 3 latach firma rozpoczęła współpracę z funduszami VC. Niedawno dostała 5 mln zł od Market One Capital i Kogito Ventures.
Lunching promuje również firmowe dopłaty do posiłków pracowników. Poza tym chce poprawić jakość żywienia Polaków i sprawić, by odżywiali się bardziej „fit”. Swoje plany argumentuje danymi Światowej Organizacji Zdrowia, z których wynika, że dzięki zdrowemu odżywianiu się efektywność pracowników wzrasta o 20%.
– Wdrożenie Lunchingu pomogło nam usprawnić proces zamawiania posiłków tak, by zespół, korzystając z jednego dostawcy, mógł swobodnie wybierać z menu wielu restauracji. Udało nam się też uprościć proces dofinansowywania posiłków dla ponad 650 osób pracujących w dziewięciu różnych miastach w Polsce – mówi dla Pulsu Biznesu Wiktor Schmidt, executive chairman i współzałożyciel Netguru, który wspomaga finansowo startup jako prywatny inwestor.
Lunching to internetowy serwis do zamawiania posiłków z restauracji i firm cateringowych. Obsługuje głównie inne firmy, dowożąc jedzenie bezpłatnie w dni robocze i w porze lunchowej.
Firma działa w Krakowie i w kilku innych miastach w Polsce. W tej chwili dostarcza ok. 30 tys. obiadów miesięcznie dla pracowników prawie 400 firm. W ostatnim czasie spółka powiększyła swój zespół z 7 do 30 pracowników. Ma zamiar poszerzyć swoją działalność o kolejne polskie miasta.
Co oferują polskie firmy?
Raport płacowy firmy Hays Poland wykazał, że pozapłacowe świadczenia oferuje 90% firm w Polsce. Ale większość z nich nie jest dopasowana do oczekiwań pracowników. Firmy najczęściej mają do zaoferowania kartę sportową, podstawowy pakiet opieki medycznej oraz imprezy integracyjne. Ponad połowa z przepytanych przedsiębiorców dodaje ubezpieczenie na życie, dofinansowanie edukacji i możliwość elastycznej pracy.
Natomiast pracownicy najchętniej skorzystaliby z dodatkowego urlopu, opieki medycznej i edukacji.
Headspace dla pracowników
W Stanach Zjednoczonych jednym z benefitów pracowniczych bywa bezpłatny dostęp do aplikacji pomagającej w medytacji.
Jedną z firm, która oferuje swoim pracownikom aplikację do medytacji jest Starbucks.
Firma niedawno ogłosiła, że udostępnia swoim pracownikom bezpłatną subskrypcję aplikacji mindfulness – Headspace. Spółka kontynuuje rozpoczętą jesienią ubiegłego roku kampanię na rzecz zdrowia psychicznego, w ramach której uruchomiono forum internetowe poświęcone temu tematowi. Starbucks nawiązał także współpracę z organizacjami zajmującymi się zdrowiem psychicznym oraz udostępniła kierownikom kawiarni szkolenia z zakresu dobrego samopoczucia.
Na zdjęciu: Łukasz Pawik, CEO Lunching