Braight Technologies, spółka znana z innowacyjnych rozwiązań opartych o sztuczną
inteligencję, ogłasza najnowszą inicjatywę – Horaizon Labs. To pierwszy venture
builder w Europie Środkowo-Wschodniej, którego celem jest przygotowanie
i wspieranie startupów wykorzystujących sztuczną inteligencję.
Maciej Jarząb CEO Braight Technologies i Managing Partner Horaizon Labs zapowiadając launch nowej marki, opiera się na liczbach:
– W ciągu najbliższych 5 lat zainwestujemy w 50 startupów. Do dyspozycji mamy 25
milionów euro, ale nasze wsparcie to nie tylko środki finansowe. Jeszcze niedawno
byliśmy startupem z obiecującym pomysłem. Dzisiaj jesteśmy w zupełnie innym
miejscu, a nasz bagaż doświadczeń, pokazuje jak ważne jest wsparcie, którego teraz
my udzielimy: technologiczne, prawne, operacyjne i komunikacyjne.
Kto pomaga w tworzeniu Horaizon Labs?
Do projektu Horaizon Labs Jarząb zaprosił ludzi, z którymi osiągnął sukces w Braight
Technologies. Wśród nich znaleźli się czeski inwestor Michal Zálešák z Lighthouse
Ventures oraz ukraiński anioł biznesu Taras Pylypiuk.
– Nasze doświadczenie w budowaniu organizacji od idei do notowania na kanadyjskiej
giełdzie chcemy przekuć w przewagę konkurencyjną, jakiej nie mają inne venture
buildery. Znamy cienie i blaski bycia startupem i wiemy, gdzie młoda organizacja
potrzebuje realnego wsparcia. – przekonuje Pylypiuk, który w Horaizon Labs będzie pełnił funkcję Managing Partnera.
Michal Zálešák, odpowiedzialny za pozyskiwanie środków finansowych, również nie
ukrywa optymizmu:
– Podchodzę do tego projektu z mocnym przekonaniem o naszym wspólnym sukcesie.
To nie jest pierwsza przedsięwzięcie, które podejmuję z tym zespołem. Wierzę, że
przyciągniemy utalentowanych founderów, którzy z naszym wsparciem znakomicie
rozwiną swoje koncepcje. Uważam, że Horaizon Labs ma potencjał, by stać się
stajnią jednorożców Europy Środkowo-Wschodniej.
Wśród partnerów Horaizon Labs są także Paweł Maciążek z Geek Force oraz Łukasz Jurkiewicz z Agencji PR Pan Pikto. Geek Force, który odpowiada za wsparcie technologiczne i Agencja PR Pan Pikto realizująca działania komunikacyjne, to podmioty od kilku lat współpracujące z Braightem.
– Mamy partnerskie relacje z ludźmi stojącymi na czele firm, które nas obsługują
i naturalną konsekwencją dobrej współpracy jest zaproszenie ich do naszego
nowego projektu. Tym razem w oparciu o model equity, który daje korzyści
wszystkim zainteresowanym – podkreśla Jarząb.
Kanadyjska spółka przejmuje polski fintech Braight
Braight Technologies wygrał konkurs How to Web i zgarnął niemal 500 tys. euro