Braight Technologies wygrał konkurs How to Web i zgarnął niemal 500 tys. euro

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Braight Technologies

Udostępnij:

Polska spółka technologiczna Braight Technologies wróciła z organizowanej w Bukareszcie konferencji How to Web z nagrodą w wysokości 465 tys. euro. W konkursie SpotlightBraight został wybrany najbardziej innowacyjnym startupem w regionie Europy Wschodniej.

Braight oferuje oprogramowanie do analizy behawioralnych danych klientów, które pozwala przewidzieć ich przyszłe zachowania i stanowi alternatywę dla tradycyjnych systemów oceny ryzyka kredytowego. W stolicy Rumunii komisja konkursowa była jednogłośna – wyróżniła Braighta za zaawansowaną i kreatywną technologię, która ma potencjał do tego, by globalnie zrewolucjonizować świat finansów.  Dzięki niej – jak mówił jeden z jurorów, Dan Oros z Google – instytucje finansowe są w stanie lepiej zrozumieć potrzeby klientów, a także otwierać się na osoby dotąd nieubankowione. Doceniliśmy ten biznes nie tylko za technologiczną innowacyjność, ale też za jego społeczne znaczenie – dodał. Braight – jak tłumaczy Maciej Jarząb, CEO spółki – bazując na zebranych w sieci danych użytkownika, pomaga osobom niemieszczącym się w bankowych normach budować ich wiarygodność, czyli demokratyzuje dostęp do bezpiecznych kredytów i pożyczek.

Konkurs Spotlight

Konkurs Spotlight jest dedykowany startupom technologicznym we wczesnej fazie rozwoju (tzw. early-stage). W tegorocznym finale znalazło się 6 biznesów z Europy Wschodniej. Jurorzy oceniali nie tylko pomysł, ale też samą prezentację, czyli tzw. pitch. Jarząb zdobył najwyższe uznanie komisji w obu kategoriach, a jego mistrzowskie wystąpienie sprawiło, że od razu rozdzwoniły się telefony. Ja byłem jeszcze na scenie, a koledzy z Braighta już rozmawiali z potencjalnymi inwestorami z całej Europy – opowiada.

Organizowana od 2009 roku konferencja How to Web to najważniejsze tego typu wydarzenie w regionie, skupiające nie tylko młodych przedsiębiorców, ale też ekspertów reprezentujących takich technologicznych gigantów jak Google czy UiPath. W tym roku odbywała się w dniach 21–22 września i towarzyszyło jej hasło „It’s Time to Build”, podkreślające wagę współpracy innowatorów i inwestorów w projektowaniu wspólnej przyszłości. Braight w Bukareszcie oprócz nagrody zdobył imponującą popularność i znacząco poszerzył swoje zasięgi. Jarząb podkreśla: prawie pół miliona euro to oczywiście wspaniałe wyróżnienie i potężne wsparcie, ale tym, co cieszy nas najbardziej, jest ogromne zainteresowanie inwestorów. Dzięki nagrodzie na stole pojawiły się konkretne liczby w postaci dziesiątek milionów euro, co oznacza, że mamy teraz duży komfort. Możemy uważnie przeanalizować wszystkie oferty i przyjąć tylko najlepsze. Pod tym względem ta wygrana to prawdziwy „gamechanger”. Co więcej, partnerzy konferencji, m.in. Orange, chcą z nami rozpocząć biznesową współpracę.

Szybki rozwój Braight

Braight jest obecny już na rynkach w Stanach Zjednoczonych, Polsce, Czechach, Hiszpanii i Meksyku, umocnił swoją pozycję i wiarygodność w Europie Wschodniej, otwierając sobie drogę do klientów z Rumunii, Bułgarii czy Węgier. Na kilka miesięcy przed zamknięciem inwestycyjnej rundy A, która potrwa do końca 2022 roku, Braight nie musi już zabiegać o uwagę inwestorów i może skupić się na strategicznym planowaniu rozwoju. Oznacza to, że spółka spośród napływających do niej ofert wybiera te pochodzące od inwestorów realnie liczących się w sektorze finansów. Nie chodzi już o wsparcie wyłącznie kapitałowe, lecz także merytoryczne – mówi Jarząb.