Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2020 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.
Mimo przeciwności, to udany rok
Mimo że w kwietniu 2020 roku większość decyzji biznesowych związanych z nowym oprogramowaniem została zamrożona zdołaliśmy zrealizować nasze cele.
Powiększyliśmy nasz zespół o kolejne 6 osób, a także udało nam się przekroczyć magiczną liczbę 100 krajów, w których Calamari jest wykorzystywane do rejestracji czasu pracy online oraz usprawnia proces komunikacji nieobecności. W 2020 przygotowaliśmy 56 nowych wydań z nowymi funkcjami i ulepszeniami naszego produktu (wychodzi średnio 1 tygodniowo).
Zwiększamy naszą obecność na rodzimym rynku gdzie mamy już aktualnie więcej klientów niż Stanach Zjednoczonych.
Potwierdzeniem naszych globalnych sukcesów było uznanie Calamari za najlepsze rozwiązanie na świecie w kategorii zarządzania nieobecnościami przez ceniony w branży software’owej serwis – Crozdesk. Wisienką na torcie jest zaś bardzo wysoka średnia – 4,7/5, jaką nasze oprogramowanie uzyskało w serwisie Capterra na podstawie ponad 340 opinii o Calamari.
Pandemia i klienci zagraniczni
Wprowadzenie lockdownu było stresującym momentem ze względu na towarzyszącą mu niepewność. Wybuch pandemii zahamował nasz wzrost – w kwietniu po raz pierwszy w naszej historii zauważyliśmy spadek ogólnej liczby klientów. Na szczęście w maju tendencja zaczęła się odwracać i z czasem zaczęliśmy wracać do stabilnego wzrostu liczby klientów. Powoli stawaliśmy na nogi.
Spodziewaliśmy się wzrostu zainteresowania Calamari Clock In ze względu na lockdown i związane z nim masowe przejście na pracę zdalną. Tak rzeczywiście było, w maju i czerwcu przybyło nam wielu nowych klientów korzystających z tego modułu, ale po bardzo intensywnym okresie nowych rejestracji, pod koniec roku ich przyrost powrócił do normy.
Pracodawcy i pracownicy chcą wracać do biur. Doceniają ich atmosferę oraz możliwość wchodzenia w wartościowe interakcje z współpracownikami, dzięki którym więzi pomiędzy członkami zespołu się zacieśniają. Podczas pracy zdalnej te codzienne spotkania musiały nastąpić inne narzędzia budujące zgrany i efektywny zespół.
Co przyniesie rok 2021?
Coraz więcej nowych firm decyduje się na model, w którym większość zespołów pracuje zdalnie i wirtualnie, dlatego liczymy, że narzędzia do ewidencji czasu pracy online będą cieszyły się coraz większym powodzeniem. Każde z przedsiębiorstw jest zobowiązane do spełnienia obowiązków prawnych związanych z ewidencją czasu pracy, a Calamari może znacznie ułatwić i usprawnić ten proces.
Moduł rejestracji czasu pracy sprawdza się również w trybie pracy zdalnej i w zespołach rozproszonych – umożliwia przepływ informacji o obecności online, a dzięki modułowi Leave również do informowania o bieżących i nadchodzących nieobecnościach.
Mimo że przyrost nowych firm zainteresowanych naszym rozwiązaniem wrócił do normy sprzed pandemii, pewne zmiany zostały z nami na dobre. Zauważyliśmy między innymi zwiększoną aktywność użytkowania naszego narzędzia. Statystyki pokazały również, że małe biznesy dotkliwiej doświadczają problemy związane z obecną sytuacją i pandemicznymi obostrzeniami.
Nowy rok to również nowe podejście do organizacji w firmie. Wraz z początkiem stycznia zaczęliśmy standaryzować procesy w firmie i dbamy o zaplecze technologiczne. W drugiej połowie roku planujemy pokazać nową wersję strony, a także udostępnić nowe moduły:
- Dokumenty pracownicze – pozwalający na przechowywanie wszystkich danych pracowniczych oraz automatyzujący pracę HR managera
- Planowaniem harmonogramu – który pomoże poprawić organizację w firmie, której codziennością jest praca zmianowa
Podsumowując, plan na 2021 jest prosty: 100% wzrostu Y2Y w nowych klientach, inwestycjach, składzie zespołu.
–
Autor: Kamil Wojewoda, współzałożyciel Calamari