Marcin Solarski z projektem „Akademia Skoków” zwycięzcą czwartej edycji szkoły przedsiębiorczości Brave Camp.

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Grono laureatów szkoły przedsiębiorczości Brave Camp, organizowanej już po raz czwarty przez Inkubator Uniwersytetu Warszawskiego, powiększyło się o kolejnych przedsiębiorczych studentów, realizujących ambitne projekty badawcze i biznesowe oraz z zakresu ekonomii społecznej.

W zimowej edycji programu granty na rozwój swoich inicjatyw zdobyli: Marcin Solarski z Wydziału Fizyki UW za projekt akademii skoków narciarskich, Agata Sośnicka  z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego za nowatorską metodę oczyszczania wód gruntowych z odpadów farmaceutycznych oraz Daniel Kałuża z Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki UW, który pracuje nad projektem GameFin- narzędziem wspierającym twórców gier.

– Na początku było lekkie zaskoczenie i niedowierzanie, że to ja zdobyłem nagrodę główną. Później przyszła radość i duma, bo miałem świadomość, że ciężko pracowałem podczas Brave Camp, ale też już tydzień przed nim. Takie wyróżnienie daje mi więcej wiary zarówno w siebie, jak i mój projekt. To także motywacja do dalszego działania – nie mogę przecież zawieść tych, którzy na mnie postawili. Grant prawdopodobnie przeznaczę na wykonanie strony internetowej i promocję – tak swoją wygraną skomentował Marcin Solarski – zdobywca nagrody głównej – grantu w wysokości pięciu tysięcy złotych.

Marcin, student Wydziału Fizyki UW, w projekcie „Akademia Skoków” chce łączyć swoją pasję z biznesem, a przy okazji sprawić, że dyscyplina, jaką są skoki narciarskie, będzie przystępniejsza dla osób zainteresowanych amatorskim uprawianiem tego sportu.

Za największą wartość udziału w obozie Brave Camp Marcin uznał możliwość współpracy z innymi uczestnikami, wsparcie ze strony kadry trenerskiej oraz przekazywanie wiedzy w praktyczny sposób. – Jedną z największych wartości Brave Camp byli ludzie – zarówno sztab mentorski, jak i sami uczestnicy. Na co dzień, na swoim wydziale, mam do czynienia z umysłami ścisłymi. Tutaj spotykam prawników, biologów, socjologów, którzy pokazują mi inną perspektywę, co daje dużą wartość również w kontekście biznesowym. Ogromnym wsparciem byli też mentorzy, którzy podczas warsztatów, na przykład z Business Model Canvas czy marketingu, pozwolili mi spojrzeć na moje pomysły z zupełnie innej strony. Wielką wartością było praktyczne podejście do projektów i szkoleń. Wiedza była życiowa, naprawdę użyteczna, a narzędzia pomocne w rozwoju – skomentował Marcin.

Pozostali laureaci

Kolejny z laureatów, Daniel Kałuża z Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki UW, otrzymał grant w wysokości trzech tysięcy złotych na rozwój projektu GameFin, czyli gry finansowanej mocą obliczeniową. Pomysł powstał podczas tegorocznej edycji zajęć pod nazwą „MatchIT”, które są organizowane przez Inkubator UW we współpracy z Wydziałem MIM w ramach programu zajęć ogólnouniwersyteckich. Daniel będzie teraz pracował nad stworzeniem prototypu, przygotowując swoją pracę magisterską.

Agata Sośnicka, doktorantka z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, zdobyła grant w kwocie dwa tysiące złotych na dalsze działania w realizowanym przez siebie projekcie naukowym. Doktorantka opracowuje metodę oczyszczania wód gruntowych z odpadów farmaceutycznych z wykorzystaniem grzybów.

Nagrodę specjalną spółki UWRC, czyli bezpłatną roczną preinkubację, otrzymał Miłosz Bałdyga z Wydziału Pedagogiki UW za projekt „Juggling with benefits”, który zakłada wykorzystanie pedagogiki cyrku i żonglerki podczas szkoleń i warsztatów. Miłosz zdobył także wyróżnienie partnera merytorycznego Brave Camp – firmy GrowthLab. Nagrodą jest możliwość realizacji kampanii mailingowej.

Nagroda publiczności przypadła w udziale Izie Domaszewicz, studentce Wydziału Geologii UW – która planuje otwarcie sklepu internetowego z tekstyliami i artykułami papierniczymi opartymi na jej twórczości rysowniczej.

Na gali Demo Night pojawili się również uczestnicy i laureaci poprzednich edycji akademii. Zdobywca nagrody UWRC z Brave Camp realizowanego w lipcu 2018 roku, Stanisław Serafin,  przyznaje, że prezentacje uczestników są coraz lepsze, a projekty znacznie różnią się od tych z ostatniej edycji. –Teraz patrzę na wszystko z innej strony. Pamiętam, jak denerwowałem się tym, co zaprezentuję jury i pozostałym uczestnikom. Tym razem obserwowałem wszystko jako gość i byłem bardzo ciekawy, jak wszyscy sobie poradzą. Prezentacje były na bardzo wysokim poziomie. Myślę, że to zasługa zespołu Inkubatora UW i sztabu ekspertów, którzy jeszcze lepiej przygotowali uczestników. Teraz ważne jest, by uczestnicy od razu podjęli działanie, by nie stracić obecnej motywacji i mobilizacji do realizacji pomysłów – skomentował Stanisaw.

Akademia przedsiębiorczości Brave Camp

Akademia przedsiębiorczości Brave Camp to inicjatywa, która już na stałe wpisała się do kalendarza projektów wspierających działania i postawy przedsiębiorcze w społeczności akademickiej. Projekt jest skierowany do środowisk akademickich Uniwersytetu Warszawskiego oraz Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego – osób, które mając konkretny pomysł na działanie lub biznes, poszukują środków i metod ich profesjonalizacji i realizacji. W czasie tygodniowego obozu szkoleniowego uczestnicy pracują pod okiem ekspertów i doświadczonych menedżerów nad optymalnym modelem biznesowym, ofertą oraz planem marketingowym dla swojego pomysłu, a także uczą się, jak najlepiej zaprezentować swój projekt potencjalnym inwestorom i klientom.

W tej edycji, spośród kilkudziesięciu zgłoszeń, w procesie rekrutacji wyłoniono dwadzieścioro troje uczestników, których Inkubator UW zaprosił do Europejskiego Centrum Edukacji Geologicznej UW w Chęcinach, by właśnie tam doskonalili swoje pomysły pod okiem mentorów.

Obóz jest dla uczestników również okazją do integracji, budowania kontaktów i wspólnego rozwoju. Spotykają się tu studenci, doktoranci oraz absolwenci z wielu wydziałów i kierunków studiów. Akademia tworzy swego rodzaju platformę, która przyszłym przedsiębiorcom pozwala doświadczyć interdyscyplinarności i inspiracji pracy zespołowej. Obok nabywanych podczas warsztatów kompetencji przydatnych w biznesie, Brave Camp to również kapitał doświadczeń, z którym uczestnicy wracają, by dalej doskonalić swoje projekty.

Finałowe prezentacje uczestników oceniało jury w składzie: dr hab. med. Anna Wójcicka, prezes Warsaw Genomics; dr hab. Krzysztof Turzyński, prodziekan ds. studenckich Wydziału Fizyki UW; dr Piotr Ziółkowski, kierownik Europejskiego Centrum Edukacji Geologicznej UW; Ewa Kowalczyk, koordynatorka Klubu Innowacji UW; Tomasz Szczęsny, CEO Re-Finance, a także Łukasz Hak, dyrektor Medyczny firmy Pfizer Polska.

Wyjazd był finansowany w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego (ZIP). Fundatorem nagród w postaci grantów jest partner merytoryczny Inkubatora UW, firma Pfizer.

Kolejna, letnia edycja Brave Camp, odbędzie się w lipcu 2019 roku.