– Wiem, że połowa pieniędzy przeznaczonych na reklamę, jest marnotrawiona, nie wiem tylko, która połowa – powiedział John Wanamaker. Obecnie mamy do dyspozycji wiele różnych kryteriów, na podstawie których możemy oceniać skuteczność kampanii marketingowych.

Monitorowanie efektów prowadzonej kampanii to klucz do kolejnych sukcesów. Dane, które otrzymuje marketer, pozwalają w przyszłość na lepsze targetowanie komunikatów, dokładniejsze wyznaczenie celów i określenie budżetu przeznaczonego na kampanię.

- Komunikacja SMS jest bardzo skuteczna i popularna. Wskaźnik otwieralności wiadomości SMS to aż 99% - przypomina Andrzej Ogonowski, Brand & PR Director w SMSAPI, platformie do masowej wysyłki wiadomości SMS, MMS i VMS. – Co więcej, według wyników badania Ipsos Polska, Polacy wskazują właśnie SMS-a jako najlepsze narzędzie do otrzymywania ofert handlowych na telefon.

Tym bardziej warto przyjrzeć się metodom, dzięki którym można będzie w prosty i skuteczny sposób sprawdzić efektywność kampanii SMS-owej.

Cztery kroki marketera:

1. Kod w kasie

Sprawdzanie kodu rabatu przy zakupie, czyli akceptuj kody rabatowe z ekranu komórki i uzyskaj najdokładniejszy wynik skuteczności kampanii. 

2. Internet

Rejestracja użycia kodu w Internecie, czyli przekieruj Klienta do świata online (e-sklep, landing page) i rozlicz swoją kampanię co do grosza. 

3. Raporty

Optymalna kontrola efektywności dzięki interakcji z odbiorcą, czyli analizuj raporty i targetuj kolejne kampanie do najaktywniejszych grup odbiorców. 

4. Średnia sprzedaży

Analiza sprzedaży, czyli porównuj średni obrót w czasie trwania kampanii, ale nie zapomnij o wpływie czynników dodatkowych (inne kanały reklamowe czy towarzyszące eventy).

Monitorowanie efektywności mobilnego marketingu (na podstawie dostarczonych raportów, rejestracji m-kuponów, średniej sprzedaży, czy odwiedzin na stronie www) pozwala jednocześnie, dzięki dokładniejszemu planowaniu, zrealizować dwa dalekosiężne cele: osiągnąć lepszą efektywność podczas następnych wysyłek i przenieść środki finansowe tam, gdzie przynoszą one najwyższe ROI (zwrot z inwestycji).

Skrócone linki

Jeszcze innym sposobem na monitorowanie skuteczności kampanii SMS jest umieszczenie w wysyłanej wiadomości skróconego linku. Jest to narzędzie idealnie wpisujące się w trend mierzenia skuteczności działań marketingowych i tworzenia kampanii wielokanałowych. - Funkcja polega na tym, że do tworzonej wiadomości można dodać krótki adres URL w domenie http://idz.do/sklep, który przekierowywać będzie odbiorcę wiadomości na dowolnie wskazaną stronę www – tłumaczy Andrzej Ogonowski z SMSAPI.pl.

Jakie konkretnie korzyści przynosi marketerom taka funkcjonalność? Przede wszystkim pozwala monitorować kliknięcia  w link i pobrać bardziej szczegółowe informacje o: systemie operacyjnym, z jakiego został kliknięty link (np. iOS), użytej przeglądarki (np. Safari), rodzaju urządzenia (np. iPhone) oraz daty kliknięcia. Nie bez znaczenia jest też skrócenie tekstu całej wiadomości.

Raport z masowej wysyłki SMS-ów zawiera więc informacje o kliknięciach w link:

oraz więcej szczegółów na temat użytkowników, do których trafiła wiadomość.

Uważne śledzenie takich wyników pozwala na dalszą optymalizację kolejnych kampanii oraz lepsze poznanie swoich klientów i dostosowanie następnych komunikatów stosownie do ich preferencji.

fot. pexels.com

Komentarze (0)