MarTech dalej będzie rósł. Jego wartości w 2030 roku osiągnie 660 mld dolarów

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Prognozy dla branży Martech

Udostępnij:

MarTech to bez wątpienia jedna z najbardziej dynamicznych branż. Według szacunków Emergen Research wartość globalnego rynku technologii marketingowych do 2030 roku może wynieść ok. 660 mld USD (246 mld USD w 2021 r.). Nic dziwnego, clue każdej strategii marketingowej stanowią technologie, a twierdzi tak 6 na 10 agencji i specjalistów badania MarTech Alliance 2021/2022.

Według raportu – aż 23 proc. z budżetu marketingowego jest przeznaczane właśnie na rozwiązania cyfrowe. Co przewidują kolejne lata? Dalszy rozwój ekosystemu MarTech oraz jeszcze większą integrację narzędziową.

Wbrew popandemicznym prognozom dotyczącym kurczenia się rynku, branża narzędzi technologicznych usprawniających marketing stale rośnie, notując 24 proc. wzrost na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Według raportu The State of Martech 2022 mamy do czynienia z blisko 10 tys. rozwiązań klasy MarTech na świecie, a w samej tylko Europie z ponad 3600. Wśród nich duży udział w przychodach w ubiegłym roku stanowił segment narzędzi content marketingowych. Zapotrzebowanie na automatyzację i usprawnienie czasochłonnych procesów, a także kampanie marketingowe z analityką w czasie rzeczywistym napędzają popyt na rozwiązania MarTech.

Termin przydatności narzędzi marketingowych

Jak wynika z raportu MarTech Replacement Survey 2022, „żywotność” danego rozwiązania najczęściej oscyluje w przedziale od 3 do 5 lat (36 proc. respondentów), a często i krócej – od roku do dwóch (33 proc.). Głównym powodem do zmiany jest w dużej mierze zastosowanie większej gamy funkcji w nowej/innej platformie czy narzędziu (53 proc. respondentów). Sporą wagę przywiązuje się również do łatwiejszej i lepszej integracji systemów (24 proc.). Pieniądze również grają rolę – zmiany ze względu na redukcję kosztów deklaruje 16 proc. respondentów.

– Dzisiaj na martechowym rynku popularne narzędzia idą w kierunku dostarczania usług typu one-stop-shop – czyli wszystko w jednym miejscu, po to, żeby zatrzymać na dłużej marketera i dać mu wszystko czego potrzebuje do realizacji kampanii. Współczesne startupy marketingowe zaczynają stawiać na kompleksowe usługi, rozszerzając swoją ofertę o dodatkowe funkcje, pozostali, więksi gracze na rynku decydują się na integrację, jak WhitePress i Senuto – komentuje Paweł Strykowski, CEO WhitePress.

Branża potrzebuje zintegrowanych technologii

Wśród ponad 600 badanych marketerów, aż połowa przyznała, że czuje się przytłoczona technologiami w miejscu pracy. Dlatego startupy technologiczne prześcigają się w tworzeniu przyjaznych narzędzi. Wiele z dostępnych na rynku platform MarTechowych stawia na holistyczne rozwiązania i komplementarność usług. Ważnym aspektem, który wpływa na jakość i użyteczność narzędzi, ale i często zaważa na wyborze danej technologii, są integracje.

Ponad połowa marketerów badania MarTech Replacement Survey 2022 wykazała możliwości integracji i open API jako główny czynnik decydujący o wyborze konkretnego rozwiązania.

136 MarTechów w Polsce

Według raportu Polskie Startupy 2021 wśród krajowych startupów tylko 7 proc. to przedsiębiorstwa specjalizujące się stricte w rozwiązaniach marketingowych. Jednak, biorąc pod uwagę trend tworzenia wielofunkcyjnych narzędzi, firmy poszerzają terytoria swoich działań m.in. o analitykę, machine learning czy business intelligence. Z mapy stworzonej przez Chiefmartec i MartechTribe wynika, że na polskim rynku działa 136 podmiotów z branży MarTech, lecz jest to obraz niepełny i nieco rozmyty, zwłaszcza gdy spojrzymy na świetnie prosperujące polskie biznesy, których narzędzia podbijają świat.