Pierwsze testy narzędzia na danych reklamowych wykazały wzrosty efektywności kampanii digitalowych od 25% do nawet 200%. Półtoraroczny projekt doceniło Startberry, kwalifikując AdEmotion do II etapu programu akceleracyjnego, powołanego przez EY, Microsoft oraz Senfino.
– Do drugiej rundy akceleracji biznesowej Startberry, która ruszyła w październiku, zaprosiliśmy spółki technologiczne, które są już na pewnym etapie dojrzałości biznesowej – mają swój produkt lub nawet pierwsze wdrożenia. Taką właśnie firmą jest AdEmotion, która adoptując najnowsze technologie takie jak Sztuczna Inteligencja, pokazuje nowe możliwości wykorzystania analityki danych m.in. na rzecz wzrostu efektywności marketingowej. Celem Startberry, oprócz umożliwienia dostępu do technologii, jest przede wszystkim pomoc takim firmom w dotarciu do potencjalnych klientów i konkurowaniu na rynku globalnym. To szansa na natychmiastowe wyskalowanie biznesu i pokazanie na arenie międzynarodowej, że Polacy tworzą technologię na światowym poziomie – podkreśla Wojciech Życzyński – Członek Zarządu w polskim oddziale Microsoft odpowiedzialny za inicjatywę Startberry.
Rewolucja w e-commerce
Segmentacja osobowościowo-estetyczna oparta na danych sprzedażowych pozwala na tworzenie spersonalizowanej oferty produktowej, która gwarantuje zainteresowanie i interakcję potencjalnego nabywcy. W przypadku oferty horyzontalnej narzędzie AdEmotion zwiększy skuteczność algorytmów rekomendacyjnych trafniej podpowiadając klientom produkty z różnych kategorii. Metodologia wypracowana przez data science, AI i psychologów z Centrum Innowacji Uniwersytetu SWPS udowodniła, że opieranie się na stereotypach dot. zwyczajów zakupowych np. singli czy matek z dziećmi jest nieefektywne. Tylko pogłębiona wiedza kim jest konsument, jaką ma osobowość, jakie wyznaje wartości, daje najlepsze rezultaty sprzedażowe. Co więcej, posiadając informacje, że klient jest np. ekstrawertykiem, otwartym na nowości, można lepiej optymalizować algorytmy pricing’owe, zwiększając zyski sprzedawcy.
– Zrealizowaliśmy projekt badawczy na reprezentatywnej próbie polskiego Internetu, w pierwszym etapie udział wzięło 4 tys. a obecnie ponad 40 tys. respondentów. Ankietowani odpowiedzieli na ponad 200 pytań dot. osobowości i wartości człowieka i porównali setki obrazów i zdjęć, co pozwoliło stworzyć unikalną segmentację internautów w Polsce, a w dalszej kolejności da to możliwość, np. wyświetlania klientom produktów odpowiadającym ich potrzebom zakupowym i psychologicznym – powiedział dr Konrad Maj, kierownik Centrum Innowacji na Uniwersytecie Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej.
Zarządzanie wierzytelnościami
Skuteczna komunikacja z dłużnikiem to jeden z kluczowych czynników do poprawy ściągania należności. Dlatego posiadanie wiedzy, czy dana osoba jest sumienna i skłonna do ugody, czy wręcz przeciwnie jest niezbędne do zwiększenia efektywności zarówno firm windykacyjnych jak i działów finansowych wewnątrz dużych organizacji. Technologia AdEmotion pozwala na segmentację i klasyfikację dłużników i przy odpowiedniej liczbie danych – śladów cyfrowych, na trafianie do nich ze spersonalizowanym przekazem. Istotnym zastosowaniem narzędzia AdEmotion będzie wpływ na wycenę portfeli wierzytelności. Wiedza o różnicach psychologicznych występujących pomiędzy poszczególnymi grupami osób stanowi fundament dla segmentacji i jej zastosowań w działaniach perswazyjnych. Określenie wartości godziwej portfela wierzytelności jest kluczowe dla podmiotów, które rozpatrują inwestycję nabycia portfela wierzytelności, bądź też dla instytucji i firm, planujących sprzedaż przeterminowanych wierzytelności.
Dwucyfrowe wzrosty konwersji w digital marketingu
Platforma AdEmotion pozwala na optymalizację przekazu marketingowego. Istotną wartością proponowanego rozwiązania jest nie tylko lepsza identyfikacja poszczególnych grup klientów, ale też wsparcie procesu opracowywania komunikacji, dzięki możliwości wykorzystania opisu klienta wykraczającego poza cechy socjo-demograficzne. AdEmotion pozwala na skuteczniejszą charakterystykę adresata obejmującą nie tylko zachowania obserwowane w sieci, ale też cechy osobowości, wyznawane wartości oraz preferencje estetyczne. Wiedza ta w istotny sposób ułatwia skonstruowanie briefu kreatywnego, czyli zestawu wskazówek dla grafika. Odpowiednia klasyfikacja i segmentacja grupy docelowej klienta sprawiają, że odpowiedni przekaz trafi do odpowiedniej osoby. Efektywnie skomunikowany konsument zamieni się w potencjalnego nabywcę.
– Po kilku udanych testach platformy z globalnymi graczami na rynku reklamy rozpoczynamy jej komercjalizację –powiedział Aleksander Reiff, Co-founder AdEmotion. – Udowodniliśmy, że nasza technologia zwiększa konwersję w digital marketingu, ale dział R&D pracuje już nad kolejnym etapem projektu, czyli pełną automatyzacją tworzenia kreacji. Niezbędna w tym zakresie będzie wiedza i doświadczenie naszego partnera Microsoft, który prowadzi zaawansowane prace nad technologią rozpoznawania i przetwarzania obrazu –dodaje Zbigniew Jankowski, Co-founder AdEmotion.