Historycznie największa transakcja
Inwestor deklaruje, że jego celem jest wsparcie rozwoju „jednej z najsilniejszych marek cyfrowych polskiego sektora food e-commerce z możliwością ekspansji międzynarodowej”. Transakcja wymaga jeszcze zgody prezesa UOKiK. MCI deklaruje, że planuje długoterminowo inwestować w rozwój NTFY. Założyciele spółki cateringowej Sebastian Rabiej i Radosław Jeżak pozostaną dalej aktywnymi akcjonariuszami – będą posiadać 45% udziałów.
– NTFY to historycznie największa inwestycja MCI o wartości zaangażowanego kapitału ok. 186 mln zł wspierana finansowaniem dłużnym w strukturze wykupu lewarowanego tzw. LBO. To już czwarta transakcja w ostatnich czterech kwartałach, po Webcon i Profitroom i Focusie. Jest to zgodne ze strategią funduszu, zakładającą dwie-trzy inwestycje rocznie. Wspólnie z naszymi partnerami oraz profesjonalnym zespołem NTFY planujemy wesprzeć spółkę w dalszym rozwoju jako wiodącej marki cyfrowej rynku food e-commerce w Polsce – deklaruje Paweł Borys, partner zarządzający w MCI.
MCI rozwinie NTFY tak jak Frisco?
Przypomnijmy, że MCI dawniej był już obecny na rynku handlu internetowego żywnością. Do funduszu należało Frisco.pl, które w 2020 r. zostało sprzedane giełdowej Grupie Eurocash.
Czytaj także: Grupa Eurocash zostanie jedynym właścicielem Frisco.pl
– Nice To Fit You jest jednym z liderów cateringów dietetycznych i najdłużej działającym podmiotem tego typu na polskim rynku. Rozwojowi sektora będą sprzyjać takie trendy, jak postępujący zwrot w stronę wygodnego żywienia, szczególnie silny wśród nowych pokoleń, migracja do największych miast i dalsze bogacenie się społeczeństwa. Uważamy, że głównymi beneficjentami rosnącej popularności cateringów dietetycznych będą najlepiej zarządzane spółki z odpowiednio dużą skalą działalności jak Nice To Fit You – wskazuje Paweł Sikorski, partner inwestycyjny w MCI.
Czytaj także: Frisco.pl zostaje przejęte przez Grupę Eurocash
MCI podkreśla, że rynek diet pudełkowych rozwija się dynamicznie i wzrósł ponad trzykrotnie w okresie ostatnich pięciu lat. – Dźwignią rozwoju branży jest rosnąca popularność wśród Polaków usługi zamawiania gotowych posiłków oraz zdrowego odżywiania – tłumaczy inwestor.
MCI dodaje, że spółka NTFY jako pierwsza w branży stworzyła opcję wyboru menu, bez której dziś wielu nie wyobraża sobie korzystania z tego typu usług. „Znakiem rozpoznawczym marki jest wysoka jakość posiłków, co pozwoliło Nice To Fit You na zbudowanie dużej i lojalnej bazy klientów szczególnie w największych miastach” – wskazano w komunikacie prasowym.