Medicover Polska wprowadza potwierdzanie tożsamości z mojeID

medicover polska wprowadza potwierdzanie tozsamosci z mojeid
Udostępnij:
Medicover Polska wprowadza w swoich placówkach mojeID, za pośrednictwem którego pacjenci potwierdzą swoją tożsamość. Usługa mojeID gwarantuje bezpieczne uwierzytelnienie pacjenta.

Medicover Polska jest pierwszą prywatną placówką medyczną, której pacjenci będą mogli korzystać z mojeID bez konieczności wychodzenia z domu.

Narzędzie pozwala użytkownikowi potwierdzić swoją tożsamość na wybranym portalu lub w urzędzie.

Dzięki wdrożeniu usługi mojeID można łatwiej zidentyfikować pacjenta oraz bezpiecznie udostępnić online wrażliwe dane medyczne takie jak wyniki badań.

Uwierzytelnienie działa poprzez bankowość internetową w oparciu o dane, które zostały sprawdzone np. przez bank.

Artur Białkowski, członek zarządu Medicover, mówi, że telemedycyna i kontakt z lekarzem za pośrednictwem telefonu, czatu i wideorozmowy stanowią prawie 40% wszystkich odbywanych wizyt w lecznicy.

Z kolei Piotr Alicki, prezes zarządu KIR, dodaje, że mojeID jest rozwiązaniem bardzo dobrze dopasowanym do potrzeb sektora usług medycznych w Polsce. Szczególnie z uwagi na zagwarantowanie bezpieczeństwa i poufności danych w kontekście usług świadczonych online.

PKO Bank Polski i PGNiG działają z mojeID

Usługa mojeID to narzędzie opracowane przez Krajową Izbę Rozliczeniową we współpracy z PKO Bankiem Polskim. Pozwala na zdalne potwierdzanie tożsamości, dzięki której użytkownik zyskuje łatwy dostęp do usług online. Nie jest potrzebne zapamiętywanie i wpisywania kolejnych loginów i haseł do różnych serwisów.

PKO Bank Polski został pierwszym dostawcą e-Tożsamości. Umożliwił swoim klientom skorzystanie z usługi mojeID. Natomiast PGNiG Obrót Detaliczny jest pierwszym podmiotem komercyjnym, który dołączył do mojeID jako dostawca usług.

Co to jest e-Tożsamość?

e-Tożsamość to środek identyfikacji elektronicznej wydawany przez bank. Posiada zestaw danych, które potwierdzają online tożsamość użytkownika. Pozwala to na zdalne korzystanie z usług, które do tej pory wymagały wizyty w punkcie obsługi klienta.

Za pomocą e-Tożsamości klienci mogą podpisać umowę z PGNiG na dostawę gazu w internetowym biurze obsługi klienta.