Firma chce wokół projektu wybudować społeczność innowatorów – złożoną ze startupów, pacjentów i pracowników, a dzięki temu – zwiększyć tempo wdrażania nowych rozwiązań.
Obecnie Medicover jest jednym z najbardziej doświadczonych we współpracy ze startupami operatorem medycznym.
– Health Innovators to kolejny krok zmierzający w kierunku zwiększenia tempa wdrażania innowacji. Chcemy wokół projektu zbudować startupową społeczność, a dzięki temu lepiej pilotować, wyszukiwać i implementować nowe rozwiązania. W zarządzaniu procesem innowacji ważni są dla nas zarówno zewnętrzni specjaliści i innowatorzy, jak i nasi pracownicy, personel medyczny, którzy wiele pomysłów czerpią ze swojej codziennej pracy – mówi John Stubbington, CEO Medicover Healthcare Services.
Za pośrednictwem strony internetowej Health Innovators możliwe jest zgłaszanie pomysłów, a także testowanie najnowszych rozwiązań oraz dołączenie do platformy crowdsourcingowej, która pozwala między innymi głosować na proponowane pomysły.
– Testując innowacje i nowe technologie wyłącznie wewnątrz organizacji widzimy, że trudność dla pracowników stanowi mała ilość czasu, bowiem priorytetem są bieżące cele operacyjne. Tworząc oddzielną komórkę poszliśmy o krok dalej. Nowe rozwiązania wdrażamy bardziej efektywnie. Chcemy szybko sprawdzić dane rozwiązanie i wiedzieć czy jest ono dobre – mówi Maciej Malenda, Dyrektor ds. Rozwoju Międzynarodowego i Innowacji Medicover.
Innowacja to również proste rozwiązania
Zespół Health Innovators by Medicover tworzą obecnie dwie osoby, które pełnią funkcję pośredników i koordynatorów. Pojęcie innowacji definiują nie tylko przez pryzmat nowych technologii, ale również zmianę techniki, procedury czy podejścia.
– Każdy sukces projektu jest możliwy dzięki doświadczeniu we wdrażaniu rozwiązań z zakresu cyfryzacji i nowoczesnych technologii, przekonaniu o potrzebie i konieczności inwestowania w innowacje, a także dzięki wspieraniu przez zarząd firmy startupowego podejścia do procesu decyzyjnego. Innowatorem może być każdy: lekarz, dyrektor, specjalista, pacjent. To osoba, która powie „to można zrobić inaczej”. Pomysły, które mają szansę znacząco wpłynąć na organizację, obroty firmy i jakość obsługi pacjenta to często proste rozwiązania. Ich skuteczność tkwi w trafnej diagnozie problemu lub zauważeniu ważnej potrzeby – podsumowuje Piotr Nowacki, Dyrektor ds. Nowych Biznesów i Innowacji.
Przykładem startupowego podejścia Medicover jest np. powstanie Medivision – marki, która oferuje usługi w zakresie ochrony wzroku (np. badania optometrystyczne). Firma powstała z potrzeby zwiększenia dostępności wizyt u lekarzy okulistów. Kolejnym przykładem jest również aplikacja Medicover GO, która umożliwia użytkownikom wprowadzenie i codzienną kontrolę zdrowych nawyków związanych z odżywianiem i aktywnością fizyczną, dzięki dedykowanym planom żywieniowym i treningowym.
Głównymi beneficjantami funkcjonowania Health Innovators będą pacjenci, którzy już dziś korzystają w Medicover z najnowszych rozwiązań technologicznych – m.in. porad telemedycznych, aplikacji mobilnej, czy pełnej elektronicznej dokumentacji medycznej.