Motywem przewodnim tegorocznej areny DESIGN są POKOLENIA/GENERATIONS. Budując program wydarzenia organizatorzy chcieli, by znalazły się w nim także panele dyskusyjne, wystawy oraz debaty, podczas których przedstawiciele różnych pokoleń mogą dzielić się swoim dorobkiem, wiedzą, pomysłami z innymi. I tak np. obok wystawy marki Ligne Roset, która ma 150-letnie doświadczenie we współpracy z projektantami będzie można obejrzeć wystawę Start-DESIGN-up. To prezentacja potencjału kreatywnego i biznesowego młodych ludzi.
– Chcemy wyjaśnić hasło „startup”, bo pokoleniu naszych rodziców ono nic nie mówi, a takich firm w Polsce powstaje coraz więcej – wyjaśnia Piotr Sawczuk z Take Me To Design, organizator wystawy Start-DESIGN-up. – Naszym zadaniem jest pokazać czym są i w jaki sposób pracują startupy – zwłaszcza te związane z obszarem projektowania. Wiele tego rodzaju przedsiębiorstw odnosi spore sukcesy na rynku polskim i zagranicznym, a arena DESIGN z uwagi na swoje podejście do innowacji jest doskonałym miejscem do prezentacji tych projektów – dodaje.
Interaktywna ekspozycja
Wystawa najciekawszych, wyselekcjonowanych przez redakcję Take Me To Design oraz Design/Biznes przedsięwzięć biznesowo-designerskich w Polsce będzie interaktywna. Każdy zwiedzający będzie mógł sprawdzić, jak działa pokazywany produkt, porozmawiać z jego twórcą lub projektantem. Podczas arena DESIGN zaprezentowane zostaną: Musicon (muzyczny wynalazek), Photon (robot uczący grywalizacji), Skriware (platforma edukacyjna kształcąca kompetencje XXI wieku poprzez naukę programowania i projektowania 3D), Anima Smart Notificator (pierwszy na świecie notyfikator, „przyjaciel rodziny”), Plaster miodu – honeycomb (szablon do precyzyjnego docinania, obróbki materiałów) i EcoLife (domowa stacja AirQuality). Ekspozycja będzie dostępna przez cały czas targów.
– Międzynarodowe Targi Poznańskie od kilku lat monitorują ekosystem startupowy w Polsce i aktywnie go współtworzą. Dedykowana oferta w ramach programu akceleracji biznesu dla startupów, ale także bliska współpraca z wybranymi spółkami ma na celu promowanie młodych firm technologicznych i pomoc im w rozwinięciu skrzydeł w rzeczywistości biznesowej. Wystawa Start-DESIGN-up w trakcie arena Design doskonale wpisuje się w realizowany przez Międzynarodowe Targi Poznańskie cel – mówi Dorota Wallusch, koordynator innowacji na Międzynarodowych Targach Poznańskich.
Projektuj z głową!
W programie targów arena DESIGN zaplanowano także panel dyskusyjny o projektowaniu innowacyjnych pomysłów opartych na designie, wsparciu takich przedsięwzięć oraz budowaniu sukcesu biznesowego dzięki dobremu projektowi. Podczas dyskusji prowadzonej przez Piotra Sawczuka (Take Me To Design) wystąpią między innymi Marcin Joka (twórca Photona), Kamil Laszuk (twórca Musicona), Beata Paszke Sobolewska (twórca Torqway) i Prof. Marek Adamczewski (przedstawiciel ASP Gdańsk).
arena DESIGN od początku jej istnienia uznała za kluczowe zwrócenie uwagi na rolę wzornictwa w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. Poważne, biznesowe podejście do tematyki wzornictwa to cecha wyróżniająca poznańskie wydarzenie spośród innych organizowanych w kraju festiwali i wystaw. Nawiązanie relacji pomiędzy projektantami, a producentami ułatwia bezpośrednie sąsiedztwo odbywających się w tym samym czasie najważniejszych w Polsce kontraktacji meblowych – targów MEBLE POLSKA oraz targów wnętrzarskich HOME DECOR.