Mimo kryzysu przychody LiveChat w I kwartale 2020 roku ze wzrostem

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Mimo kryzysu przychody LiveChat w I kwartale 2020 roku ze wzrostem

Udostępnij:

Szacunkowe przychody za I kwartał 2020 roku LiveChat według wyliczeń firmy są o 16,5 proc. wyższe niż rok temu. Jednocześnie wskaźnik rezygnacji klientów jest wyższy, a liczba użytkowników testujących rozwiązanie (przez 2 tygodniowy darmowy okres) wzrosła.

Firma podkreśla, że podawane dane są szacunkowe i ostatecznie mogą się zmienić. Dodatkowo na końcowy raport wpływ może mieć również kurs dolara do złotego, ponieważ LiveChat podaje, że zarabia głównie w dolarach.

Na ten moment firma oszacowała, że w I kwartale 2020 roku jej przychody osiągneły wartość 9 mln dolarów. Jest to o 16,5 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2019 roku. LiveChat między styczniem a październikiem 2020 roku spodziewa się przychodów na poziomie 9 075 194.

Zmiany w zachowaniach użytkowników

Choć epidemia koronawirusa i przejście w związku z tym przez firmę na pracę w pełni zdalną nie wpływa negatywnie na wyniki firmy, jej przedstawiciele zauważają różnice w zachowaniach klientów. Przykładowo coraz więcej użytkowników decyduje się na skorzystanie z 2 tygodniowego darmowego okresu testowego rozwiązania. Dodatkowo wzrosła dosprzedaż, co jest spowodowane zwiększeniem w firmach ilości pracowników korzystających z rozwiązania LiveChat.

Negatywne zachowania, jakie są obserwowane w ostatnim okresie, to zwiększenie wskaźnika rezygnacji klientów. LiveChat sytuację tę przypisuje problemom klientów biznesowych w związku z kryzysem.

Przychody LiveChat Software w III kwartale 2019 roku

Dla porównania powyższych szacunków przypomnijmy, że w III kwartale 2019 roku LiveChat podał swoje szacunkowe wyliczenia przychodów. Były one tedy (za okres od października do grudnia 2019 roku) na poziomie 8,41 mln dolarów. To o 14,1 proc. więcej niż w 2018 roku.

Tempo wzrostu przychodów LiveChat Software zmieniło się w stosunku do dynamiki wzrostu liczby klientów. W związku z tym spółka postanowiła, że od początku 2020 roku nie będzie podawać już co miesięcznej liczby klientów. Teraz zamierza podawać jedynie szacunkowe dane na temat wartości sprzedaży.