Firma podkreśla, że podawane dane są szacunkowe i ostatecznie mogą się zmienić. Dodatkowo na końcowy raport wpływ może mieć również kurs dolara do złotego, ponieważ LiveChat podaje, że zarabia głównie w dolarach.
Na ten moment firma oszacowała, że w I kwartale 2020 roku jej przychody osiągneły wartość 9 mln dolarów. Jest to o 16,5 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2019 roku. LiveChat między styczniem a październikiem 2020 roku spodziewa się przychodów na poziomie 9 075 194.
Zmiany w zachowaniach użytkowników
Choć epidemia koronawirusa i przejście w związku z tym przez firmę na pracę w pełni zdalną nie wpływa negatywnie na wyniki firmy, jej przedstawiciele zauważają różnice w zachowaniach klientów. Przykładowo coraz więcej użytkowników decyduje się na skorzystanie z 2 tygodniowego darmowego okresu testowego rozwiązania. Dodatkowo wzrosła dosprzedaż, co jest spowodowane zwiększeniem w firmach ilości pracowników korzystających z rozwiązania LiveChat.
Negatywne zachowania, jakie są obserwowane w ostatnim okresie, to zwiększenie wskaźnika rezygnacji klientów. LiveChat sytuację tę przypisuje problemom klientów biznesowych w związku z kryzysem.
Przychody LiveChat Software w III kwartale 2019 roku
Dla porównania powyższych szacunków przypomnijmy, że w III kwartale 2019 roku LiveChat podał swoje szacunkowe wyliczenia przychodów. Były one tedy (za okres od października do grudnia 2019 roku) na poziomie 8,41 mln dolarów. To o 14,1 proc. więcej niż w 2018 roku.
Tempo wzrostu przychodów LiveChat Software zmieniło się w stosunku do dynamiki wzrostu liczby klientów. W związku z tym spółka postanowiła, że od początku 2020 roku nie będzie podawać już co miesięcznej liczby klientów. Teraz zamierza podawać jedynie szacunkowe dane na temat wartości sprzedaży.