More Growth zgarnia 23 mln zł. To największa runda pre-seed w Polsce

Dodane: 28.07.2022

Informacja prasowa

Udostępnij:

Polska spółka More Growth pozyskała 23 mln zł w największej rundzie pre-seed w Polsce. Finansowanie zapewniły m.in. fundusze Inovo Venture Partners, bValue i Market One Capital. Dzięki pozyskanym środkom More Growth zamierza zatrudnić do końca 2022 roku 40 osób i wprowadzić na rynek trzy pierwsze marki.

More Growth to polska spółka, który tworzy marki i produkty online pomagające użytkownikom w dbaniu o zdrowie i rozwój osobisty. Wszystkie powstają w podobnym modelu: firma tworzy serwisy internetowe i aplikacje konsumenckie, budując zasięgi i przyciągając użytkowników. Każdą markę rozwija razem z ekspertami, którzy wykorzystują swoją wiedzę, by tworzyć łatwo dostępne i przyswajalne treści związane z danym tematem.

Parenting, finanse osobiste i wellbeing

Na początek More Growth skupi się na trzech obszarach – parenting, finanse osobiste i wellbeing. Jako pierwszy na rynku zadebiutuje hiJunior – przewodnik dla rodziców, który pomoże im zadbać o zdrowy rozwój dziecka na kolejnych etapach.

Spółkę założyli Kuba Koziej (CEO) i Piotrek Sosnowski (Chief People & Culture Officer), założyciele InterviewMe i Zety, przy udziale Ariela Finkelsteina, doświadczonego przedsiębiorcy i inwestora (m.in. w Zowie i StoryDoc) z Izraela. Ariel nadzoruje strategię rozwoju, fuzje i przejęcia oraz partnerstwa.

Znani founderzy

– Kubę i Piotrka poznałem 6 lat temu, na samym początku ich prac nad Zety. Byli młodzi i wciąż się uczyli, ale byli oddani swojej wizji, skupieni na jej realizacji i skłonni do ciągłego ulepszania swojego produktu. Kuba budował firmę SaaS opartą o ruch organiczny i SEO. To obszar, w którym sam mam duże doświadczenie, dlatego zdecydowałem się pomóc im w ulepszaniu, a ostatecznie w sprzedaży Zety. Wyznajemy te same zasady i wartości i zdecydowaliśmy się postawić nową firmę na solidnych fundamentach: umiejętności pozyskiwania organicznego ruchu i ambicji zbudowania czegoś dużego, z mocnym i pełnym sukcesów zespołem założycielskim – mówi Ariel Finkelstein, Co-Founder More Growth.

Teraz Kuba Koziej i Piotrek Sosnowski wykorzystują swoje doświadczenie w budowaniu i szybkim skalowaniu rentownych internetowych biznesów, by budować zupełnie nowe produkty. Tym razem na jeszcze większą skalę, w innych obszarach, które są ważne dla każdego z nas, a w których trudno znaleźć wartościowe informacje i porady.

– Z Kubą i Piotrkiem poznaliśmy się, kiedy rozwijali InterviewMe i osiągali na tym polu olbrzymie sukcesy. Z różnych powodów nie udało się nam zainwestować w ich ówczesny biznes, ale zostaliśmy od tamtego momentu dobrymi kolegami i byliśmy w regularnym kontakcie. Założyciele More Growth już teraz zbudowali jeden z najlepszych i najbardziej kompletnych zespołów, z jakimi kiedykolwiek pracowaliśmy. Ich profil i doświadczenie idealnie pasują do profilu biznesu, którym jest More Growth. Z naszej perspektywy decyzja o inwestycji była oczywista – mówi Marcin Kurek, Managing Partner w Market One Capital, polskim funduszu VC, który już ma w swoim portfolio unicorny.

Runda finansowania

Na rozwój pierwszych trzech produktów More Growth pozyskało 23 mln złotych (5 mln dolarów) w rundzie pre-seed. Przewodził jej fundusz Inovo Venture Partners, przy udziale bValue i Market One Capital i aniołów biznesu.

Finansowanie pozwoli przede wszystkim na rekrutację. More Growth już dzisiaj zatrudnia ponad 20 pracowników, a do końca roku 2022 chce mieć na pokładzie ponad 40 osób, które będą tworzyć zespół założycielski. Spółka poszukuje przede wszystkim ekspertów i autorów treści, specjalizujących się w jednym z trzech obszarów, w których rozwija pierwsze produkty. Ponadto More Growth planuje zatrudnić także programistów, product designerów, menedżerów oraz specjalistów od marketingu (z naciskiem na outreach, digital PR i copywriting).

– Founderów More Growth poznaliśmy, gdy zaczynali z InterviewMe. Zrobili na nas duże wrażenie swoim podejściem i skupieniem na rozwoju, które pozwoliło im stworzyć jedną z najszybciej i najbardziej efektywnie rosnących firm, jakie widzieliśmy. Kiedy dowiedzieliśmy się, że startują z zupełnie nowym biznesem, nie mieliśmy wątpliwości, że chcemy być lead inwestorem ich pierwszej rundy. More Growth ma wszystko, czego szuka VC: mocny zespół, który udowodnił, że umie budować i skalować biznesy, bardzo duży rynek i olbrzymią ambicję – mówi Michał Rokosz, partner w Inovo Venture Partners, współautor kwartalnego raportu podsumowującego transakcje na polskim rynku venture capital.

– Zainwestowaliśmy w More Growth przede wszystkim dlatego, że wiem, jaką drogę przebyli założyciele, z jakimi wyzwaniami się mierzyli i jak przez nie przebrnęli. Gdy poznałem Kubę i Piotrka, w czasie, gdy rozmawialiśmy o inwestycji w rundzie seed InterviewMe, największe wrażenie zrobiło na mnie to, w jak świadomy i systemowy, a właściwie metodyczny sposób budują firmę. Imponująca była umiejętność budowania i zarządzania zespołami. W tamtym czasie w Polsce nie spotkałem tak zorganizowanego podejścia do rekrutacji i oceny własnej pracy. Wierzymy, że Kuba i Piotrek są w stanie w krótkim czasie skompletować zwycięski zespół profesjonalistów ze wszystkich obszarów kluczowych dla powodzenia projektu – mówi Maciej Balsewicz, Founding Partner w bValue.