Move AI ułatwia wprowadzanie realistycznego ruchu ludzkiego do postaci animowanych, przekształcając materiał wideo 2D w dane dotyczące ruchu 3D za pomocą opatentowanej technologii wykorzystującej sztuczną inteligencję, biomechanikę i fizykę. Typowa animacja postaci 3D jest czasochłonna i kosztowna, ponieważ opiera się na ręcznym tworzeniu klatek lub wymaga wykorzystania rozwiązań do przechwytywania ruchu, które wymagają kosztownych kostiumów i kamer.
Move AI już jest popularne
Jeszcze niedawno amerykański fundusz Anderessen Horowitz wielokrotnie wspominał w raportach np. “The Generative AI revolution in games” o spółce Move.AI; tak samo badanie przeprowadzone przez ten fundusz “AI x Game Development Survey: 2023” wskazało, że blisko 11% wszystkich studiów gier na świecie korzysta z rozwiązań Move.ai, tak samo jak z Chata GPT czy Midjourney.
Na zdjęciu: Mateusz Bodio, zarządzający funduszem RKKVC
– To niewątpliwie ważny moment dla Move AI. Jestem pod wrażeniem ich osiągnięć a w szczególności najnowszego produktu MoveONE, gdzie jako pierwsza firma na świecie może zaproponować usługi motion capture dla każdego posiadacza smartphone’a . Finansowanie w wysokości USD 10m wskazuje, że pomimo trudnego czasu na rynku VC, najlepsze spółki nie mają problemu w zbieraniu kapitału. Jako inwestor, jestem przekonany, że Move AI ma przed sobą świetlaną przyszłość i znaczący wpływ na przemysł animacji 3D – Mateusz Bodio, zarządzający funduszem RKKVC.
– Animacja na bazie przechwytywania obrazu będzie wkrótce kluczowym elementem ekspresji artystycznej w metaverse’ach, grach i upowszechniającej się pogłębionej rzeczywistości. Zdecydowaliśmy się na tą inwestycje, bo Move.AI jako pierwsza spółka technologiczna daje możliwość tworzenia wysokiej jakości ruchu awatarów każdemu twórcy, bez względu na budżet. Zakładamy, że w nadchodzących latach będzie wyraźna różnica w wartości rynkowej pomiędzy kreacjami graczy i artystów, a animacjami tworzonymi przez generative AI – podsumowuje Adam Rudowski, General Partner, Level2 Ventures.
Można przetestować rozwiązanie na… iPhone’ie
Firma osiągnęła znaczący postęp w rozwoju i skalowaniu swoich produktów do przechwytywania ruchu. Ich rozwiązanie do przechwytywania ruchu za pomocą jednej kamery, Move One, obecnie jest dostępne w wersji beta i umożliwia przechwytywanie ruchu za pomocą zwykłego iPhone’a. Osoby zainteresowane mogą poprosić o dostęp, dołączając do listy oczekujących, a publiczne wprowadzenie produktu na rynek odbędzie się jeszcze w tym roku.
– Naszym celem w Move AI jest demokratyzacja animacji 3D – mówi współzałożyciel i dyrektor generalny Move AI, Tino Millar. „Jesteśmy podekscytowani możliwością wykorzystania tego finansowania, aby podwoić nasze wysiłki w celu obniżenia kosztów animacji 3D i uczynienia jej bardziej dostępną dla twórców.
MATEUSZ BODIO: Im bardziej founder mówi, że jest świetny, tym mniej w to wierzę
BioCam pozyskał 2 mln zł od Level2 Ventures na dalszy rozwój kapsułki endoskopowej wspieranej AI