Move.AI z rundą 10 mln dolarów. Wśród inwestorów Warner Music, RKKVC i Level2 Ventures

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Move.AI z rundą 10 mln dolarów. Wśród inwestorów Warner Music, RKKVC i Level2 Ventures

Udostępnij:

Move AI, firma motion-capture, umożliwiająca odwzorowywanie ruchu ludzkiego, ogłosiła dziś pozyskanie 10 milionów dolarów na finansowanie w fazie seed, w którym uczestniczyły Play Ventures, Warner Music Group, RKKVC, Level2 Ventures, Cell Cap, Chris Lee, Matthew Ball, Octava, Animoca Brands, Animoca Ventures, FOV Ventures. Do syndykatu inwestycyjnego dołączyli m.in. Andrzej Bartos, Michał Wróbel czy Adam Sawicki.

Move AI ułatwia wprowadzanie realistycznego ruchu ludzkiego do postaci animowanych, przekształcając materiał wideo 2D w dane dotyczące ruchu 3D za pomocą opatentowanej technologii wykorzystującej sztuczną inteligencję, biomechanikę i fizykę. Typowa animacja postaci 3D jest czasochłonna i kosztowna, ponieważ opiera się na ręcznym tworzeniu klatek lub wymaga wykorzystania rozwiązań do przechwytywania ruchu, które wymagają kosztownych kostiumów i kamer.

Move AI już jest popularne

Jeszcze niedawno amerykański fundusz Anderessen Horowitz wielokrotnie wspominał w raportach np. “The Generative AI revolution in games” o spółce Move.AI; tak samo badanie przeprowadzone przez ten fundusz “AI x Game Development Survey: 2023” wskazało, że blisko 11% wszystkich studiów gier na świecie korzysta z rozwiązań Move.ai, tak samo jak z Chata GPT czy Midjourney.

Na zdjęciu: Mateusz Bodio, zarządzający funduszem RKKVC

– To niewątpliwie ważny moment dla Move AI. Jestem pod wrażeniem ich osiągnięć a w szczególności najnowszego produktu MoveONE, gdzie jako pierwsza firma na świecie może zaproponować usługi motion capture dla każdego posiadacza smartphone’a . Finansowanie w wysokości USD 10m wskazuje, że pomimo trudnego czasu na rynku VC, najlepsze spółki nie mają problemu w zbieraniu kapitału. Jako inwestor, jestem przekonany, że Move AI ma przed sobą świetlaną przyszłość i znaczący wpływ na przemysł animacji 3D – Mateusz Bodio, zarządzający funduszem RKKVC.

– Animacja na bazie przechwytywania obrazu będzie wkrótce kluczowym elementem ekspresji artystycznej w metaverse’ach, grach i upowszechniającej się pogłębionej rzeczywistości. Zdecydowaliśmy się na tą inwestycje, bo Move.AI jako pierwsza spółka technologiczna daje możliwość tworzenia wysokiej jakości ruchu awatarów każdemu twórcy, bez względu na budżet. Zakładamy, że w nadchodzących latach będzie wyraźna różnica w wartości rynkowej pomiędzy kreacjami graczy i artystów, a animacjami tworzonymi przez generative AI – podsumowuje Adam Rudowski, General Partner, Level2 Ventures.

Można przetestować rozwiązanie na… iPhone’ie

Firma osiągnęła znaczący postęp w rozwoju i skalowaniu swoich produktów do przechwytywania ruchu. Ich rozwiązanie do przechwytywania ruchu za pomocą jednej kamery, Move One, obecnie jest dostępne w wersji beta i umożliwia przechwytywanie ruchu za pomocą zwykłego iPhone’a. Osoby zainteresowane mogą poprosić o dostęp, dołączając do listy oczekujących, a publiczne wprowadzenie produktu na rynek odbędzie się jeszcze w tym roku.

– Naszym celem w Move AI jest demokratyzacja animacji 3D – mówi współzałożyciel i dyrektor generalny Move AI, Tino Millar. „Jesteśmy podekscytowani możliwością wykorzystania tego finansowania, aby podwoić nasze wysiłki w celu obniżenia kosztów animacji 3D i uczynienia jej bardziej dostępną dla twórców.

 

RKKVC inwestuje w Move.ai – rozwiązanie cyfrowego przechwytywania ruchu. Startup pozyskał łącznie blisko 30 mln zł

MATEUSZ BODIO: Im bardziej founder mówi, że jest świetny, tym mniej w to wierzę

BioCam pozyskał 2 mln zł od Level2 Ventures na dalszy rozwój kapsułki endoskopowej wspieranej AI