MyOla – pierwsza w Polsce mobilna przyjaciółka i doradca w jednym

myola pierwsza w polsce mobilna przyjaciolka i doradca w jednym
Udostępnij:
Polki korzystają ze smartfonów nawet 4 godziny dziennie – wynika z najnowszego raportu Fundacji Sukces Pisany Szminką. Jednak prawie 90 proc. z nich nie zna narzędzi do pokonywania własnych lęków, problemów i zmartwień, a aż 1/3 ma z tym problem. Aby odpowiedzieć na potrzeby współczesnych kobiet w cyfrowym świecie Sukces Pisany Szminką we współpracy z Coca-Cola, stworzył pierwszą w Polsce, unikalną aplikację MyOla.

Polka w dzisiejszych czasach w internecie szuka rozwiązań dla codziennych problemów życia prywatnego i zawodowego. Dzięki smartfonowi jest stale w kontakcie ze światem, niezależnie, gdzie przebywa i co robi w danej chwili.

Życie Polek w smartfonie

Według najnowszego raportu Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką prawie 60 proc. kobiet spędza do 4 godziny dziennie „w telefonie”, aż jedna czwarta sprawdza go co chwilę, a prawie trzy czwarte co pół godziny. Prawie 70 proc. używa smartfona w celach prywatnych - komunikuje się z rodziną i przyjaciółmi. Polki aktywnie korzystają z aplikacji mediów społecznościowych - króluje Facebook (77 proc.), niewiele ustępuje mu Messenger (76,3 proc.), a na dalszych miejscach są Instagram (54,9 proc.) i WhatsApp (40 proc.).

Ankietowane przez Fundację wskazały też, gdzie używają smartfonów: 68,8 proc. robi to głównie w domu, 36,3 proc. w podróży, 38,7 proc, w pracy. 41 proc. Polek używa smartfona w wolnym czasie.

Kobiety w Polsce coraz częściej używają aplikacji w życiu codziennym: prawie 64 proc. robi dzięki nim zakupy, aż 93,6 proc. korzysta z nawigacji w telefonie, 91 proc. czyta wiadomości na portalach, 75 proc. słucha przez nie muzyki. Okazuje się też, że coraz więcej Polek wykorzystuje smartfony do samokształcenia i właśnie w celach edukacyjnych pobierają różne aplikacje, audiobooki i podcasty.

Sukces Pisany Szminką postanowił wykorzystać nawyki częstego i coraz bardziej świadomego korzystania przez kobiety z telefonów i stworzył pierwszą na rynku polskim aplikację, która niezależnie od miejsca i czasu pomoże im rozwijać się osobiście i zawodowo. Aplikacja ta nazywa się MyOla i jest nie tylko motywatorem, przyjaciółką i doradcą, ale też odpowiednio do nastroju i potrzeb w danej chwili zapewni relaks oraz nieco rozrywki.

Komu i dlaczego MyOla jest potrzebna?

Na to pytanie odpowiadają wyniki ankiety przeprowadzonej przez Fundację. 88,7 proc. Polek wskazało, że nie zna narzędzi do pokonywania własnych lęków, problemów i zmartwień, a aż 1/3 ma z tym problem. Dodatkowo 60 proc. Polek wskazało, że zwyczajnie nie ma dostępu do narzędzi online wzmacniających pewność siebie i autentyczność.

Aplikacja MyOla jest narzędziem niosącym wsparcie i dającym przydatną wiedzę nie tylko kobietom, ale też mężczyznom. Dziś pędzimy wszyscy, a każdy z nas marzy o tym, by świadomie budować swoje szczęście i właśnie MyOla, która powstała z serca, na bazie wieloletniego doświadczenia cudownych ekspertów, ma misję, by pomóc nam w tej budowie. Budowie lepszego życia i większego zadowoleniamówi Olga Kozierowska, prezes Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką i pomysłodawczyni aplikacji MyOla.

W czym pomoże MyOla? Co znajdziemy aplikacji?

Hasło przewodnie aplikacji - #JestemTuDlaCiebie - nie wzięło się znikąd. Po kliknięciu w aplikację użytkowniczka widzi od razu kilka kategorii: Ja, Związek, Rodzina i Kariera. W każdej z kategorii, które odpowiadają czterem sferom życia, zamieszczonych jest kilka lub kilkanaście nagrań - w zależności od obszaru, w który się kliknie, MyOla opowiada kojącym, spokojnym głosem i wyjaśnia istotę zagadnienia, podpowiada, składania do refleksji bez narzucania swoich racji.

We współczesnym świecie, gdzie praca przenika się z macierzyństwem i szeregiem innych obowiązków, kobiety cierpią na brak czasu dla siebie, czasu na własny rozwój. Dlatego tak ważne jest, by w realizacji naszych planów i działań codziennie motywował i wspierał nas ktoś, kto nas rozumie. Takim wsparciem jest właśnie aplikacja MyOla, która jest zawsze pod ręką, odpowiada na nasze potrzeby i troski, wspiera, a do tego pomaga się rozwijać. Mocno wierzę, że MyOla odmieni życie Polek i podbije ich serca, tak jak podbiła moje. Od trzech lat aktywnie działamy z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką, by zmieniać świat na lepsze, a dziś program Sukces to Ja jest największym globalnie programem realizowanym przez Coca-Cola w ramach działań wspierających kobiety na rynku pracy mówi Anna Solarek, Dyrektor ds. Komunikacji i Kontaktów Zewnętrznych w Coca-Cola Poland Service.

Aplikacja zawiera rozmowy przeprowadzone z psychologiami, ekspertami i mentorami biznesu. Mają na celu podsuwać rozwiązania i inspirować kobiety do działania i pomóc im zrozumieć dany problem. W zależności bowiem od tego, czego kobieta-użytkowniczka poszukuje w danym momencie i w jakie zagadnienie kliknie, MyOla podpowie np. jak zbudować relacje w rodzinie, jak poradzić sobie z presją w pracy, czy jak znaleźć drogę do odkrycia swojej wewnętrznej mocy i autentyczności. Ale to nie wszystko.

Aplikacja zawiera też medytacje, ćwiczenia oddechowe, a także - co stanowi o jej unikalności koła ratunkowe, w które użytkowniczka może kliknąć: gdy czuje stres, gdy czuje się bezsilna albo gdy jest w dołku. Mając zainstalowaną aplikację, kobieta w sytuacjach kryzysowych ma się czuć bezpiecznie, a przede wszystkim wiedzieć, że na MyOli może polegać. Po uruchomieniu jednego z wybranych kół ratunkowych usłyszy bowiem co robić, kiedy odczuwa daną emocję.

Aplikacja, jak przyjaciółka, doradza, co robić w danej chwili i jakie są różne drogi rozwiązania problemu. MyOla - jak mówią o niej jej twórczyni z Fundacji Sukces Pisany Szminką - jest inteligenta, nie krytykuje, nie ocenia, ale dodaje odwagi, bo jej celem jest nie tylko pomoc ad hoc, ale przede wszystkim motywacja kobiet do działania lub do wyeliminowania negatywnych nawyków.

– Jestem dumny, że wspólnymi siłami stworzyliśmy aplikację, która idealnie wpisuje się nie tylko w zdobywające coraz większą popularność medium audio-on-demand i treści dotyczące rozwoju osobistego oraz medytacji/mindfulness, ale także w coraz mocniejszy trend tzw. 'aplikacji wertykalnych', czyli tych które spełniają konkretną, pojedynczą obietnicę. Ogromne doświadczenie Olgi Kozierowskiej w tym zakresie oraz nasze - już ponad 10 letnie - kompetencje tworzenia i dystrybucji contentu audio w różnych kanałach i różnych modelach sprzedaży pozwoliły na sprawne przygotowanie naprawdę wyjątkowego produktu – dodaje Marcin Beme, CEO Audioteki S.A, partner aplikacji MyOla.