Kolejna firma chce być „firmą jedyną w swoim rodzaju”
Zgodnie ze swoimi deklaracjami, przedstawiciele newsrooms.ai wierzą, że to połączenie technologii AI i wiedzy wydawniczej stworzy „jedyną w swoim rodzaju firmę w Europie”, gotową do wyznaczania nowych standardów w tworzeniu i dystrybucji treści w erze AI. Szczegóły finansowe przejęcia nie zostały ujawnione.
– Po wyszukiwarkach i mediach społecznościowych, sztuczna inteligencja jest kolejnym poważnym zakłóceniem w świecie mediów XXI wieku. Chcemy być w czołówce tego rozwoju – mówi Bastian Kellhofer, współzałożyciel newsrooms.ai i Trending Topics.
Newsrooms.ai zostało pierwotnie inkubowane w ramach domu mediowego Trending Topics i wydzielone w 2024 r. z własnym zespołem programistów i inwestorem Hermannem Futterem (CEO Compass Group i inwestorem m.in. w KickScale, Jentis). Pod kierownictwem CEO Ereka Stoissera firma opracowała gotowe na rynek, oparte na sztucznej inteligencji SaaS do automatycznej produkcji treści w oparciu o nowoczesne LLM, dostosowane do potrzeb firm medialnych i komunikacji korporacyjnej.
Umarło SEO, niech żyje GEO
Podstawową technologią newsrooms.ai, której przewodzi CTO Matteo Rosoli, jest „Generative Engine Optimization” (GEO) – podejście do optymalizacji treści online pod kątem wyszukiwarek AI i chatbotów, takich jak ChatGPT, Google AI Mode i Perplexity. GEO kładzie duży nacisk na jakość językową, europejskie przetwarzanie danych i unikalny styl redakcyjny zarówno dla mediów, jak i klientów korporacyjnych.
Przed oficjalnym uruchomieniem, już ponad 1000 artykułów było każdego miesiąca generowanych za pomocą newsroom.ai.
– Generatywna sztuczna inteligencja to nie tylko pomocny dodatek, ale nowy fundament komunikacji cyfrowej. Newsrooms.ai i Trending Topics pod jednym dachem to zabójcza kombinacja. Przyjmujemy szybki rozwój sztucznej inteligencji i przewidujemy to, co nieuchronnie nadchodzi dla wielu innych firm – mówi współzałożyciel Jakob Steinschaden.
Plan działania obejmuje ekspansję na treści audio, graficzne i wideo, a także spersonalizowane poranne briefingi AI i Predictive Communication Intelligence (PCI). Wizją jest zbudowanie platformy typu „wszystko w jednym”, która obsługuje wszystko, od pozyskiwania informacji i produkcji treści po publikowanie i analizę.
Wydajność kupisz – stylu już nie
– Wydajność można kupić. Ale świetny język jest bezcenny – mówi Erek Stoisser, CEO newsrooms.ai. – Chcemy pomóc Europie rozwinąć własną infrastrukturę sztucznej inteligencji, która ceni różnorodność językową jako znaczący zasób kulturowy. Naszą misją jest wspieranie suwerenności technologicznej i bezpieczeństwa danych na kontynencie.
Pod nowym właścicielem Trending Topics będzie nadal zajmować się branżą technologiczną, z coraz większym naciskiem na sztuczną inteligencję. Podobno stanie się również jedną z pierwszych marek medialnych na świecie, która będzie współprodukowana ze sztuczną inteligencją. Założyciele Jakob Steinschaden i Bastian Kellhofer pozostaną w zarządzie, będą posiadać udziały w newsrooms.ai i odgrywać główne role w rozwoju produktu, strategii i rozwoju biznesu.