Nabór do konkursu Carpathian Startup Fest 2023 otwarty! W puli nagród 100 000 zł

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

CSF23

Udostępnij:

40 000 zł otrzyma startup, który 15-16 czerwca zaprezentuje najlepszy pomysł na scenie Carpathian Startup Fest 2023. Łączna pula nagród w konkursie dla młodych firm i biznesowych idei wynosi 100 000 zł. Do wygrania jest również udział w programie akceleracyjnym InCredibles Sebastiana Kulczyka. Festiwal poświęcony przedsiębiorczości i technologii już po raz trzeci organizuje Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego. Zgłoszenia do konkursu właśnie ruszają!

Po sukcesie dwóch poprzednich edycji Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego zaprasza na trzeci Carpathian Startup Fest. Festiwal CSF23 odbędzie się 15-16 czerwca 2023 roku. – Startupy, fundusze inwestycyjne i inwestorów, a także przedstawicieli korporacji i mediów chcemy zaprosić na dwudniowe wydarzenie do Centrum Wystawienniczo-Kongresowego Województwa Podkarpackiego G2A Arena w Jasionce – zapowiada Krystian Kapinos, wiceprezes Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. – Cel wydarzenia pozostaje niezmienny: łączymy startupy z funduszami inwestycyjnymi oraz aniołami biznesu. Pracujemy nad tym, aby festiwal CSF stał się znaczącym międzynarodowym wydarzeniem dla startupów, w szczególności w regionie karpackim.

Trzy filary CSF23

Projektując trzecią edycję organizatorzy skupili się na trzech filarach. Pierwszy i najważniejszy to konkurs Demo Day, podczas którego startupy będą mogły zaprezentować się przed inwestorami oraz zdobyć nagrody finansowe. Drugi filar CSF23 to konferencja poświęcona temu, jak rozwijać startup – budować zespoły, pozyskiwać finansowanie i klientów. Wezmą w niej udział czołowi przedstawiciele polskiego środowiska startupowego, biznesowego i naukowego. – Podczas konferencji będzie okazja poznać historie przedsiębiorców, dowiedzieć się więcej o ich sukcesach, ale i porażkach – podkreśla wiceprezes Kapinos. – Trzeci element festiwalu to networking – umożliwimy przedsiębiorcom z ekosystemu startupowego wzajemne poznanie się, nawiązanie kontaktów i współpracy.

Networking i umawianie spotkań podczas festiwalu ułatwi aplikacja przygotowana przez firmę Gridaly – laureata poprzedniej edycji CSF, a w tym roku partnera technologicznego festiwalu. Z kolei efektywne rozmowy z inwestorami ma ułatwić formuła reverse pitch, kiedy to nie młode spółki, ale fundusze przedstawiają swoje oczekiwania przed startupowym gremium. – Dzięki temu założyciele startupów w bardzo krótkim czasie będą mogli zobaczyć, które fundusze odpowiadają ich oczekiwaniem i z którymi mają szanse zbudować relacje biznesowe. Jestem przekonany, że efektem będzie wiele rund finansowania – podkreśla Michał Rokosz, partner w Innovo Veture, który osobiście weźmie udział w tej formule wystąpienia.

Nad programem festiwalu czuwa powołana 31 stycznia Rada CSF, do której Zarząd RARR S.A. zaprosił ekspertów i praktyków – ludzi ze świata biznesu, którzy osiągnęli sukces w swojej dziedzinie.

Wśród nich są:

  • Jarosław Sroka, członek Zarządu Kulczyk Investments,
  • Michał Kramarz – dyrektor Google for Startups CEE,
  • Michał Kibil – starszy wspólnik w DGTL Kibil Piecuch i Wspólnicy S.K.A.,
  • Paulina Ślisz-Sandecka, założyciel i partner zarządzający w Ślisz-Sandecka Kozioł&Partnerzy Radcowie Prawni Sp. p.,
  • Michał Rokosz, partner w Inovo Venture Partners,
  • Łukasz Bis, CEO InternetBeta,
  • Daniel Kędzierski – prezes FastTony,
  • Anna Blajerska – kierownik projektów w Puławskim Parku Naukowo-Technologicznym.

How I did it

Hasło przewodnie III edycji CSF23 brzmi: How I did it (z ang. Jak to zrobiłem). – Wystąpienia panelistów i prelegentów podczas festiwalu będą nawiązywać do tych właśnie słów i wyjaśniać, jak osiągać określone cele – tłumaczy Dawid Adamski, dyrektor Biura Marketingu i Sprzedaży w RARR S.A.

Co do konkursu, który pozostaje najważniejszym punktem programu, tak jak w ubiegłym roku został o podzielony na trzy kategorie:

  • idea chellenge – dla osób, które mają ciekawe pomysły na startup i chciałyby dla nich uzyskać wsparcie na bardzo wczesnym etapie;
  • startup – dla projektów, które są w fazie inkubacji, tworzenia MVP (minimalną wersję produkty) lub pierwszej sprzedaży, a ich przychody projektowe nie przekroczyły jeszcze 200 tys. zł;
  • scaleup – dla projektów zgłaszanych przez przedsiębiorstwa prowadzące sprzedaż produktów lub usług, których przychody projektowe przekroczyły 200 tys. zł.

– W tym roku wprowadzamy jednostopniowy proces rekrutacyjny. Już w tym momencie można aplikować do konkursu wypełniając formularz dostępny na stronie: carpathianfest.pl, w którym należy podać m.in., jaki produkt czy usługę oferujemy, jaki problem rozwiązuje to przedsięwzięcie, jaki zespół nad nim pracuje, propozycję modelu biznesowego itp. Odpowiedzi na pytania pozwolą jurorom i funduszom inwestycyjnym zrozumieć, z jakim projektem mają do czynienia. Do zgłoszenia można dołączyć prezentację inwestorską lub krótkie nagranie video – zachęca Dawid Adamski, podkreślając, że internetowa platforma festiwalu to również dzieło Gridaly.

Ważne daty

Nabór do konkursu na CSF23 kończy się 30 kwietnia, a wyniki podane zostaną do 12 maja. Do finału i występu przed inwestorami zaproszonych zostanie: 6 pomysłów, 8 startupów i 6 scaleupów. – Zanim finaliści zawalczą o nagrody, przygotujemy ich do prezentacji podczas Camp CSF23 – dwudniowego szkolenia w Inkubatorze Technologicznym Aeropolis w Jasionce koło Rzeszowa, które w dniach 27 i 28 maja poprowadzi jeden z najlepszych polskich trenerów – Piotr Bucki – zapowiadają organizatorzy.

Trzy tygodnie później, już na festiwalu, finaliści będą mieć 5 minut na prezentację, aby przekonać do siebie jurorów. Najwyższe nagrody przewidziano w kategorii dla startupów, w której można wygrać 40 000 zł za pierwsze miejsce, 20 000 zł za drugie miejsce i 10 000 zł za miejsce trzecie. W dwóch pozostałych kategoriach wysokość nagród wynosi odpowiednio: 7 000 zł, 5 000 zł i 3 000 zł. Ponadto jeden z laureatów tegorocznej edycji otrzyma możliwość uczestnictwa w programie akceleracyjnym VII edycji InCredibles Sebastiana Kulczyka.

– Program VII edycji jest już gotowy – zapewnia Jarosław Sroka, członek Zarządu Kulczyk Investments, opiekun programu InCredibles. – Finalista festiwalu CSF23 w Rzeszowie trafi do elitarnej dziesiątki, w której znajdą się m.in. uczestnicy startupowych konkursów z Katowic, Poznania, Gdańska oraz z ośrodków akceleracyjnych w Puławach i Łodzi. Będziemy z nimi pracować w szytym na miarę programie mentoringowym.

Wsparcie InCredibles

Program InCredibles chce również wspólnie z RARR przedstawić raport na temat kompetencji młodych polskich przedsiębiorców, co byłoby dodatkowym efektem współpracy w ramach CSF23.

– Korzystamy ze wsparcia programu InCredibles na różnych poziomach, od redefiniowania modelu biznesowego, przez komunikację, marketing, po rozmowy z potencjalnymi klientami. Jest nie tylko szyty na miarę, ale i materiał, z którego szyją jest z najwyższej półki – uważa Noemi Zabari, współzałożycielka startupu Astrotectonic, który znalazł się wśród laureatów ubiegłorocznej edycji CSF i wygrał udział w projekcie Sebastiana Kulczyka. Spółka buduje system do przewidywania trzęsień ziemi – własne detektory i oprogramowanie. – Carpathian Startup Fest sprawił, że staliśmy się widoczni, co jest dla nas kluczowe, bo zajmujemy się niszową dziedziną. Udało nam się pokazać, że globalny pomysł wywodzi się z Polski. Kolejna korzyść to rozmowy po prezentacji na festiwalu. Przyniosły nam one nowe, konkretne pomysły dotyczące np. kanałów wejścia na rynek.

Do udziału w Carpathian Startup Fest 2023 organizatorzy zapraszają polskie i zagraniczne spółki. – W ubiegły roku wpłynęło do nas 226 aplikacji z całej Polski, a dzięki współpracy z West Ukrainian Bussines Club wyróżniliśmy także startup ukraiński. W tym roku chcemy przyciągnąć na wydarzenie w Rzeszowie projekty z makroregionu karpackiego, więc promujemy festiwal także w Czechach, Rumunii, Serbii, Słowenii, czy na Słowacji, tym bardziej, że polskie fundusze inwestycyjne coraz częściej także za granicą poszukują projektów, w które mogłyby zainwestować – podsumowuje Dawid Adamski i zachęca do kontaktu firmy i instytucje, które chciałaby zostać partnerami CSF23.

Więcej informacji, a także rejestracja do konkursu, znajdują się tutaj.

 

Materiał reklamowy powstał we współpracy z Carpathian Startup Fest