Po sukcesie dwóch poprzednich edycji Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego zaprasza na trzeci Carpathian Startup Fest. Festiwal CSF23 odbędzie się 15-16 czerwca 2023 roku. – Startupy, fundusze inwestycyjne i inwestorów, a także przedstawicieli korporacji i mediów chcemy zaprosić na dwudniowe wydarzenie do Centrum Wystawienniczo-Kongresowego Województwa Podkarpackiego G2A Arena w Jasionce – zapowiada Krystian Kapinos, wiceprezes Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. – Cel wydarzenia pozostaje niezmienny: łączymy startupy z funduszami inwestycyjnymi oraz aniołami biznesu. Pracujemy nad tym, aby festiwal CSF stał się znaczącym międzynarodowym wydarzeniem dla startupów, w szczególności w regionie karpackim.
Trzy filary CSF23
Projektując trzecią edycję organizatorzy skupili się na trzech filarach. Pierwszy i najważniejszy to konkurs Demo Day, podczas którego startupy będą mogły zaprezentować się przed inwestorami oraz zdobyć nagrody finansowe. Drugi filar CSF23 to konferencja poświęcona temu, jak rozwijać startup – budować zespoły, pozyskiwać finansowanie i klientów. Wezmą w niej udział czołowi przedstawiciele polskiego środowiska startupowego, biznesowego i naukowego. – Podczas konferencji będzie okazja poznać historie przedsiębiorców, dowiedzieć się więcej o ich sukcesach, ale i porażkach – podkreśla wiceprezes Kapinos. – Trzeci element festiwalu to networking – umożliwimy przedsiębiorcom z ekosystemu startupowego wzajemne poznanie się, nawiązanie kontaktów i współpracy.
Networking i umawianie spotkań podczas festiwalu ułatwi aplikacja przygotowana przez firmę Gridaly – laureata poprzedniej edycji CSF, a w tym roku partnera technologicznego festiwalu. Z kolei efektywne rozmowy z inwestorami ma ułatwić formuła reverse pitch, kiedy to nie młode spółki, ale fundusze przedstawiają swoje oczekiwania przed startupowym gremium. – Dzięki temu założyciele startupów w bardzo krótkim czasie będą mogli zobaczyć, które fundusze odpowiadają ich oczekiwaniem i z którymi mają szanse zbudować relacje biznesowe. Jestem przekonany, że efektem będzie wiele rund finansowania – podkreśla Michał Rokosz, partner w Innovo Veture, który osobiście weźmie udział w tej formule wystąpienia.
Nad programem festiwalu czuwa powołana 31 stycznia Rada CSF, do której Zarząd RARR S.A. zaprosił ekspertów i praktyków – ludzi ze świata biznesu, którzy osiągnęli sukces w swojej dziedzinie.
Wśród nich są:
- Jarosław Sroka, członek Zarządu Kulczyk Investments,
- Michał Kramarz – dyrektor Google for Startups CEE,
- Michał Kibil – starszy wspólnik w DGTL Kibil Piecuch i Wspólnicy S.K.A.,
- Paulina Ślisz-Sandecka, założyciel i partner zarządzający w Ślisz-Sandecka Kozioł&Partnerzy Radcowie Prawni Sp. p.,
- Michał Rokosz, partner w Inovo Venture Partners,
- Łukasz Bis, CEO InternetBeta,
- Daniel Kędzierski – prezes FastTony,
- Anna Blajerska – kierownik projektów w Puławskim Parku Naukowo-Technologicznym.
How I did it
Hasło przewodnie III edycji CSF23 brzmi: How I did it (z ang. Jak to zrobiłem). – Wystąpienia panelistów i prelegentów podczas festiwalu będą nawiązywać do tych właśnie słów i wyjaśniać, jak osiągać określone cele – tłumaczy Dawid Adamski, dyrektor Biura Marketingu i Sprzedaży w RARR S.A.
Co do konkursu, który pozostaje najważniejszym punktem programu, tak jak w ubiegłym roku został o podzielony na trzy kategorie:
- idea chellenge – dla osób, które mają ciekawe pomysły na startup i chciałyby dla nich uzyskać wsparcie na bardzo wczesnym etapie;
- startup – dla projektów, które są w fazie inkubacji, tworzenia MVP (minimalną wersję produkty) lub pierwszej sprzedaży, a ich przychody projektowe nie przekroczyły jeszcze 200 tys. zł;
- scaleup – dla projektów zgłaszanych przez przedsiębiorstwa prowadzące sprzedaż produktów lub usług, których przychody projektowe przekroczyły 200 tys. zł.
– W tym roku wprowadzamy jednostopniowy proces rekrutacyjny. Już w tym momencie można aplikować do konkursu wypełniając formularz dostępny na stronie: carpathianfest.pl, w którym należy podać m.in., jaki produkt czy usługę oferujemy, jaki problem rozwiązuje to przedsięwzięcie, jaki zespół nad nim pracuje, propozycję modelu biznesowego itp. Odpowiedzi na pytania pozwolą jurorom i funduszom inwestycyjnym zrozumieć, z jakim projektem mają do czynienia. Do zgłoszenia można dołączyć prezentację inwestorską lub krótkie nagranie video – zachęca Dawid Adamski, podkreślając, że internetowa platforma festiwalu to również dzieło Gridaly.
Ważne daty
Nabór do konkursu na CSF23 kończy się 30 kwietnia, a wyniki podane zostaną do 12 maja. Do finału i występu przed inwestorami zaproszonych zostanie: 6 pomysłów, 8 startupów i 6 scaleupów. – Zanim finaliści zawalczą o nagrody, przygotujemy ich do prezentacji podczas Camp CSF23 – dwudniowego szkolenia w Inkubatorze Technologicznym Aeropolis w Jasionce koło Rzeszowa, które w dniach 27 i 28 maja poprowadzi jeden z najlepszych polskich trenerów – Piotr Bucki – zapowiadają organizatorzy.
Trzy tygodnie później, już na festiwalu, finaliści będą mieć 5 minut na prezentację, aby przekonać do siebie jurorów. Najwyższe nagrody przewidziano w kategorii dla startupów, w której można wygrać 40 000 zł za pierwsze miejsce, 20 000 zł za drugie miejsce i 10 000 zł za miejsce trzecie. W dwóch pozostałych kategoriach wysokość nagród wynosi odpowiednio: 7 000 zł, 5 000 zł i 3 000 zł. Ponadto jeden z laureatów tegorocznej edycji otrzyma możliwość uczestnictwa w programie akceleracyjnym VII edycji InCredibles Sebastiana Kulczyka.
– Program VII edycji jest już gotowy – zapewnia Jarosław Sroka, członek Zarządu Kulczyk Investments, opiekun programu InCredibles. – Finalista festiwalu CSF23 w Rzeszowie trafi do elitarnej dziesiątki, w której znajdą się m.in. uczestnicy startupowych konkursów z Katowic, Poznania, Gdańska oraz z ośrodków akceleracyjnych w Puławach i Łodzi. Będziemy z nimi pracować w szytym na miarę programie mentoringowym.
Wsparcie InCredibles
Program InCredibles chce również wspólnie z RARR przedstawić raport na temat kompetencji młodych polskich przedsiębiorców, co byłoby dodatkowym efektem współpracy w ramach CSF23.
– Korzystamy ze wsparcia programu InCredibles na różnych poziomach, od redefiniowania modelu biznesowego, przez komunikację, marketing, po rozmowy z potencjalnymi klientami. Jest nie tylko szyty na miarę, ale i materiał, z którego szyją jest z najwyższej półki – uważa Noemi Zabari, współzałożycielka startupu Astrotectonic, który znalazł się wśród laureatów ubiegłorocznej edycji CSF i wygrał udział w projekcie Sebastiana Kulczyka. Spółka buduje system do przewidywania trzęsień ziemi – własne detektory i oprogramowanie. – Carpathian Startup Fest sprawił, że staliśmy się widoczni, co jest dla nas kluczowe, bo zajmujemy się niszową dziedziną. Udało nam się pokazać, że globalny pomysł wywodzi się z Polski. Kolejna korzyść to rozmowy po prezentacji na festiwalu. Przyniosły nam one nowe, konkretne pomysły dotyczące np. kanałów wejścia na rynek.
Do udziału w Carpathian Startup Fest 2023 organizatorzy zapraszają polskie i zagraniczne spółki. – W ubiegły roku wpłynęło do nas 226 aplikacji z całej Polski, a dzięki współpracy z West Ukrainian Bussines Club wyróżniliśmy także startup ukraiński. W tym roku chcemy przyciągnąć na wydarzenie w Rzeszowie projekty z makroregionu karpackiego, więc promujemy festiwal także w Czechach, Rumunii, Serbii, Słowenii, czy na Słowacji, tym bardziej, że polskie fundusze inwestycyjne coraz częściej także za granicą poszukują projektów, w które mogłyby zainwestować – podsumowuje Dawid Adamski i zachęca do kontaktu firmy i instytucje, które chciałaby zostać partnerami CSF23.
Więcej informacji, a także rejestracja do konkursu, znajdują się tutaj.
Materiał reklamowy powstał we współpracy z Carpathian Startup Fest