Michał Borkowski, prezes i współzałożyciel Zadane.pl, w rozmowie z serwisem Biztok ujawnił kolejne statystyki dotyczące swojej grupy serwisów. Odwiedza ją 40 milionów unikalnych użytkowników na świecie. Najpopularniejszym rynkiem jest polski, rosyjski i hiszpański. Proporcjonalnie najczęściej pytania zadają jednak mieszkańcy USA.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Obietnica spełniona

"20 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie, dwanaście wersji językowych i obszar blisko trzydziestu krajów" - tak zaczęliśmy artykuł napisany rok temu na temat wyników grupy Brainly. Zespół zapowiadał w nim, że w ciągu kilkunastu miesięcy opublikuje wersje przydatną dla mieszkańców zajmujących połowę powierzchni świata. Dotrzymał słowa i przy okazji podwoił poprzedni wynik. Dziś serwisy grupy odwiedza 40 milionów unikalnych użytkowników, a jeszcze pięć miesięcy temu było ich o 10 milionów mniej.

Michał Borkowski, prezes Zadane.pl wskazuje w dalszej rozmowie, że na świecie jest około 500 milionów uczniów, którzy korzystają z internetu i do których może dotrzeć grupa z Krakowa. Studzi jednak emocje i wyraźnie wskazuje, że grupie nie chodzi o przyrost liczb. "Dla nas w tej chwili najważniejsze są metryki zaangażowania naszych użytkowników. Chodzi o to, żeby oni z nami zostali, aby rozwijali stronę, zadawali pytania i odpowiadali na nie, a nie tylko przyszli i sobie poszli"1. Jak grupa pozyskuje użytkowników?

Najczęściej pytają mieszkańcy USA

Okazuje się, że internauci serwisy grupy Brainly najczęściej znajdują przez wyszukiwarkę, wpisując bezpośrednio treść zadania. Jednak Ci najbardziej zaangażowani użytkownicy stronę odwiedzają z innych źródeł. To oni są dla twórców serwisu bardziej cenni, bo generują średnio osiem razy więcej odsłon od tych, którzy weszli na serwis dzięki działaniom SEO. Co robią na stronie? Zadają pytania dotyczące zadań domowych, a na inne odpowiadają (uzyskując tym samym punkty do wykorzystania w serwisie). 

Proporcjonalnie do liczby użytkowników, najczęściej pytania zadają mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Na tę chwilę 600 tysięcy unikalnych użytkowników miesięcznie szuka rozwiązań na zadania domowe właśnie na polskim brainly.com, a nie na innych tego typu serwisach. Borkowski wskazuje też, że najstabilniejszymi rynkami grupy są Polska (Zadane.pl) i Rosja (Znanija.com). W Polsce z serwisu korzysta 3,45 miliona realnych użytkowników. Wszystkich szukających odpowiedzi na pytania, zespół chce dalej inspirować do nauki.

Komentarze (0)