Projekt, finansowany przez program „Future of Rail Freight Transport” (Z-SGV) niemieckiego Federalnego Ministerstwa Cyfryzacji i Transportu (BMDV), ma na celu pełną automatyzację i dekarbonizację logistyki przemysłowej. Celem projektu jest stworzenie w pełni zautomatyzowanego systemu transportu wagonów towarowych, który wykorzysta istniejące pojazdy i infrastrukturę kolejową. Dzięki zastosowaniu technologii MagRail Booster, przewozy będą odbywać się z „bezprecedensową elastycznością i częstotliwością”, co pozwoli na minimalizację opóźnień oraz eliminację zależności od transportu drogowego w przypadku pilnych dostaw.
Słuchaj także: Stacja: optymalizacja. Jak SP Tech Solutions chce cyfryzować kolejowych przewoźników? [Podcast]
– Automatyzacja usług transportowych i manewrowych oferuje ogromny potencjał w zakresie zwiększania wydajności kolejowego transportu towarowego. Wdrożenie tego projektu pozwoli nam realizować usługi transportowe z większą częstotliwością, bardziej niezawodnie i elastycznie oraz poprawić nasz ślad węglowy poprzez zmniejszenie wykorzystania lokomotyw spalinowych – podkreśla Jonas Tesch, dyrektor zarządzający HBB.
– Cieszymy się z zaufania, jakim obdarzyli MagRail Booster tak renomowani gracze z branży logistyki kolejowej i przemysłu, jak Captrain. Jesteśmy przekonani, że zastosowanie naszej technologii przyczyni się do znacznej poprawy efektywności transportu kolejowego – dodaje Przemek Pączek, prezes zarządu i współzałożyciel Nevomo.
Projekt BREMAG ma stanowić krok w stronę przyszłości transportu kolejowego, odpowiadając na wyzwania związane z dekarbonizacją i zwiększeniem efektywności operacyjnej w logistyce. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom Nevomo, transport kolejowy wkrótce może stać się bardziej zrównoważony i efektywny, co przyniesie korzyści zarówno dla przemysłu, jak i dla środowiska.