Mały może więcej – Sotrender analizuje zaangażowanie na Facebooku

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Sotrender opublikował nowy raport, w którym po raz pierwszy w Polsce przeanalizował relację pomiędzy zaangażowaniem, a liczbą fanów na próbie blisko 4,5 polskich profili.

Sotrender opublikował nowy raport, w którym po raz pierwszy w Polsce przeanalizował relację pomiędzy zaangażowaniem, a liczbą fanów na próbie blisko 4,5 polskich profili. Wnioski płynące z analizy mogą pomóc marketerom porównać się do benchmarków rynkowych i wyznaczyć nowe cele ilościowe dla działań marketingowych w obrębie Facebooka.

Zaangażowanie to jeden z najważniejszych wskaźników umożliwiających ocenę jakości komunikacji prowadzonej przez marki w social media. Skuteczne budowanie zaangażowania fanów jest jednak znacznie trudniejsze od budowania zasięgu. Mimo że zasięg i zaangażowanie są od siebie zależne, to ten pierwszy w dużej mierze uzależniony jest między innymi od Edge Ranku, czyli algorytmu Facebooka, który determinuje pozycję postów pojawiających się na ścianach użytkowników. Czym zatem charakteryzuje się zaangażowanie na profilach różnej wielkości?

Z przeprowadzonej przez Sotrender analizy wynika m.in., że najmniejsze oraz największe strony angażują mniej użytkowników niż przeciętnie, natomiast dla profili średniej wielkości przeciętna liczba zaangażowanych jest znacznie wyższa niż wynika z wyznaczonego trendu.

Jakie są przyczyny tego zjawiska? Zapraszamy do lektury najnowszego raportu.

Pełna treść raportu dostępna na blogu Sotrendera: http://blog.sotrender.com/pl/2013/07/zaangazowanie-a-liczba-fanow/

źródło: informacja prasowa