Nomagic pozyskał 22 mln dolarów na roboty do komisjonowania w magazynach e-commerce

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Nomagic pozyskał 22 mln dolarów na roboty do komisjonowania w magazynach e-commerce

Udostępnij:

Nomagic zbudował robotyczne ramię potrafiące zidentyfikować i wybrać przedmiot z nieuporządkowanego zbioru (np. z przedmiotów w pudełku), a następnie przenieść go lub zapakować w inne miejsce. Startup pozyskał właśnie 22 miliony dolarów, które przeznaczy na rozwój i rozszerzenie swojej działalności.

W rundzie udział wzięli: Khosla Ventures, berliński Almaz Capital, Europejski Bank Inwestycyjny, oraz wcześniejsi inwestorzy – Hoxton Ventures, Capnamic Ventures, DN Capital i Manta Ray. Poprzednio Nomagic pozyskał fundusze  w lutym 2020 r.  w rundzie zalążkowej, w wysokości 8,6 miliona dolarów.

Nomagic dalej rozwija oprogramowanie

Ramiona robotyczne Nomagic zostały najpierw wdrożone do pracy przy zbieraniu i przenoszeniu drobnej elektroniki użytkowej i pokrewnych przedmiotów – telefonów, kabli, małych zabawek – a następnie rozszerzone na przedmioty takie jak odzież w workach.

Obecnie technologia opiera się na wizji komputerowej do rozpoznawania obiektów i odczytywania kodów, z czasem prawdopodobnie wprowadzi także inne rodzaje technologii, takie jak skanowanie falami radiowymi w celu identyfikacji przedmiotów.

Oprócz tego istnieje możliwość, aby roboty pracowały w środowiskach, w których ludzie nie mogą, albo dlatego, że środowisko jest dla nich nieodpowiednie ze względu na współczesne przepisy prawa pracy (np. brak oświetlenia, małe przestrzenie, brak ogrzewania lub chłodzenia, długie godziny pracy), albo dlatego, że firmy nie stać na taką siłę roboczą.

Aktualnie firma koncentruje większość swoich prac badawczo-rozwojowych na rozwoju oprogramowania, co według Nowickiego oznacza, że docelowo technologia będzie mogła działać na szerokiej gamie sprzętu.

Kolejne kategorie wkrótce

Kacper Nowicki, dyrektor generalny firmy, który wraz z Markiem Cyganem (CTO) i Tristanem d’Orgevalem (CSO) jest jej współzałożycielem, powiedział, że planują z czasem dodanie kolejnych kategorii, np. artykułów spożywczych, co będzie odzwierciedleniem zmieniających się przyzwyczajeń konsumentów i tego, co ludzie kupują w Internecie.

Firma ma już wielu klientów w sektorach takich jak moda, e-commerce i zewnętrzni dostawcy usług logistycznych. Jednym z bardziej znanych jest Brack.ch, szwajcarski sklep ze „wszystkim”, podobny do Amazona pod względem asortymentu.

Nie chodzi o to, by pozbawiać ludzi pracy

Biorąc pod uwagę, że znacznie więksi giganci e-handlu, tacy jak Amazon i Ocado, inwestują we własną technologię robotyki, tworzenie usług innych firm, które mogą być zaadaptowane przez mniejszych graczy, będzie miało zasadnicze znaczenie dla umożliwienia im dalszego konkurowania. Nowicki przekonuje w TechCrunch, że nie chodzi o to, aby ludzie zostali pozbawieni pracy, ale o to, aby mogli skupić się na mniej powtarzalnych zadaniach, z którymi roboty sobie nie radzą – jest to czynnik, który może być jeszcze ważniejszy dla mniejszych organizacji, dysponujących ograniczonym personelem i zasobami.

Dane Research and Markets i Mordor, pokazują, że wartość globalnego rynku automatyki magazynowej do 2025 r. wyniesie 31 miliardów dolarów, a rynek robotów do kompletacji towaru rośnie w tempie 62,5% i do 2026 r. osiągnie wartość 2,9 miliarda dolarów.